فائزون|۷ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15276 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۰۹:۵۴

تاریخ شمسی

7 اسفند 1361

تاریخ قمری

12 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

26 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- اعدام یکی از اهالی روستای تپه اسماعیل از توابع سنقر، به‏‌دست عناصر حزب دمکرات؛ سرقت یک خودرو و انهدام یک بلدوزر در محور سنقر - کامیاران به‏‌دست عوامل مسلح غیرقانونی؛ اقدام عناصر مسلح ضدانقلاب به پرتاب نارنجک به‏‌سمت افراد بسیج در مهاباد موجب زخمی‏‌شدن یک تن از نیروهای بسیج شد.

- حمله به خودرو حامل پول‌های بانک صادرات در کرج و سرقت آن و شهادت یکی از محافظان به‏‌دست عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین)؛ کشف یک خانه تیمی در زاهدان با تلاش پاسداران کمیته انقلاب اسلامی.

- رئیس شورای سرپرستی زندان‏‌ها: براساس طرح نه‏‌ماده‌ای شورای عالی قضایی و موافقت امام خمینی، شماری از زندانیان دادسرای عمومی انقلاب و ارتش مشمول عفو قرار گرفته، آزاد خواهند شد.

- محورهای سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق: وحشت ابرقدرت‌ها از تشکیل مجلس اعلای عراق، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این مجلس و تأکید بر حفظ یکپارچگی و وحدت موجود بین مبارزینِ عراقی. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با کیم زه سوک، معاون سیاسی وزارت خارجه کره شمالی: اعضای جنبش عدم‏‌تعهد باید در مقابل امریکا و همه متحدان وابسته به آن موضع‌گیری صریح و افشاگرانه خود را ابراز کنند.

- دکتر ولایتی در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه کره شمالی ضمن اظهار علاقه به گسترش روابط دو کشور، حمایت ایران از کاندیداتوری جمهوری دمکراتیک خلق کره برای میزبانی هشتمین اجلاس غیرمتعهدها را اعلام کرد؛ کیم زه سوک در یک مصاحبه مطبوعاتی به تشریح نتایج سفر خود پرداخت.

- سخنان سعید رجایی خراسانی در اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص مداخلات امریکا در جهان و منطقه خاورمیانه.

- وزیر دارایی عراق در سفر به مراکش مراتب تشکر دولت خود را از مراکش به‏‌دلیل حمایت از عراق در جنگ با ایران اعلام کرد؛ کفیل وزارت خارجه هند نیز نامه نخست‌وزیر این کشور را تسلیم صدام حسین کرد.

- مقاله ژون آفریک (چاپ پاریس) درخصوص بررسی روابط دو کشور عراق و فرانسه، این مقاله به‏‌نحوی می‌کوشد نشان دهد که مقامات فرانسه با درک زیاده‌روی خود در حمایت از عراق، درصدد تعدیل عملکردشان دراین‏‌باره برآمده‌اند.

- روزنامه اقتصادی نیهون کیزایی (چاپ توکیو) از درخواست عراق از ژاپن برای تعویق زمان بازپرداخت بدهی‌هایش خبر داد.

- گزارش یونایتدپرس از سخنان مانع سعید العتیبه وزیر نفت امارات متحده‌، درخصوص توجیه تصمیم اتخاذشده درمورد کاهش قیمت نفت؛ تهدید برخی کشورهای عضو اوپک در آستانه نشست فوق‌العاده این سازمان در ژنو برای هماهنگی بیشتر در اتخاذ تصمیمات گروه خود؛ سخنگوی وزارت نفت و انرژی نروژ: نروژ آماده است تا با اعضای کشورهای صادرکننده نفت اوپک ملاقات کند؛ مقاله روزنامه لوموند درمورد مواضع کشورهای تولیدکننده نفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال