فائزون|۷ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15275 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۰۹:۵۱

تاریخ شمسی

7 اسفند 1365

تاریخ قمری

27 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

26 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- پاتک دشمن به خاک‌ریز 500 در منطقه عملیاتی کربلای5، پس از تحمل تلفاتی به شکست انجامید. هوشیاری بیش‌تر دشمن در منطقه شرق کانال ماهی و آماده‌باش کامل توپخانه عراق.

- گزارش جلسه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مورد ادامه عملیات تکمیلی عملیات کربلای5: تهیه مانور حمله گسترده جبهه‌ای و پیش‌روی به سوی کانال زوجی، گسترش عقبه از طرف کانال ماهی، پرهیز از درگیری در جناح چپ عملیات، طرح مانور ادامه عملیات.

- اطلاعیه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در خصوص زمینه‌ها، اهداف و نتایج عملیات کربلای5: جلوگیری از بهره‌برداری عراق در اجلاس سران کشورهای اسلامی در کویت، نابودی ماشین جنگی عراق، آزادی 155 کیلومترمربع از منطقه شرق بصره، شکسته شدن قوی‌ترین خط پدافندی دشمن.

- تفسیر رادیو بی.بی.سی از عملیات کربلای 5 و شکسته شدن قوی‌ترین خطوط دفاعی عراق در منطقه شرق بصره.

- برکناری برخی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش عراق پس از شکست در عملیات کربلای5.

- بازدید نخست‌وزیر از طرح احداث پناه‌گاه در چندین مدرسه جنوب تهران و تأکید وی بر عزم راسخ ملت برای تداوم مبارزه تا حصول به پیروزی. گزارش رادیو بی.بی.سی از فعالیت گسترده مردم و دولت ایران در احداث پناه‌گاه و استقرار سکوی پرتاب موشک ضدهوایی در شهرها به منظور کسب آمادگی برای دفاع طولانی در برابر حملات هوایی عراق.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی به هفت پایگاه ارتش عراق در جاده عمومی کفری - سرغلا و عملیات چریکی پیش‌مرگان حزب دمکرات عراق در اتروش. اطلاعیه اعلام موجودیت سازمان "اطلعیه الرسالیه" در عراق. اعلام آمادگی بسیاری از روحانیان کردستان عراق برای هم‌کاری با ایران.

- دست‌گیری یک تن از جاسوسان عراقی در پیرانشهر. کمین عناصر ضدانقلاب در شیلر و شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام.

- کشتی باری "وجیانگ" چین هدف حمله کشتی‌های توپ‌دار قرار گرفت. رادیو اسرائیل ایران را مسئول این حمله اعلام کرد.

- رئیس‌جمهور در سمینار ائمه جمعه استان تهران ضمن تأکید بر اهمیت نمازجمعه در بسیج نیروها، بمباران مناطق مسکونی را معلول ضعف دشمن در جبهه‌ها دانست.

- تقاضای دبیرکل سازمان ملل از ایران و عراق مبنی‌بر تبدیل قطع موقت بمباران و گلوله‌باران شهرها به قطع دائمی جنگ و ابراز نگرانی عمیق وی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی در جنگ.

- استقبال عراق از درخواست رئیس‌جمهور امریکا مبنی‌بر قطع فوری جنگ ایران و عراق.

- گزارش روزنامه الاتحاد از تلاش عربستان برای نزدیک کردن مواضع عراق و سوریه.

- دولت جمهوری اسلامی ایران فاجعه کشتار نیروهای حزب‌الله لبنان را محکوم و آن را ضربه‌ای به مبارزه با امریکا اعلام کرد. گزارش خبرگزاری‌ها از تشییع جنازه کشته‌شدگان بیروت و تفسیر روزنامه "الخلیج" و رادیو بی.بی.سی. از تأثیر کشتار لبنان بر روابط ایران و سوریه.

- گزارش سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت، شکنجه و اعدام کودکان عراقی به دستور حکومت صدام با انگیزه انتقام‌جویی از والدین آن‌ها.

- تحویل یک‌صد فروند هواپیمای آموزشی نظامی ساخت برزیل به عراق. انعقاد قرارداد 31 میلیون دلاری جنگ افزار بین ایران و آرژانتین.

- پایان کار کمیسیون تحقیق ماجرای فروش تسلیحات از امریکا به ایران و انتشار گزارش 300 صفحه‌ای تاور: هدف، نزدیکی استراتژیک به ایران و آزادی گروگان‌ها بوده است. انتقاد شدید گزارش تاور از اعضای شورای عالی امنیت ملی امریکا.

- رادیو بی.بی.سی در میزگردی با شرکت آنتونی پارسونز، اریک‌رولو، شهرام چوبین و فیلیپ استیوارد تحولات جنگ ایران و عراق و پی‌آمدهای آن را بررسی کرد.

- ایران خواستار برگزاری اجلاس چهارجانبه ایران، شوروی، پاکستان و مجاهدان افغان برای حل مسئله افغانستان شد. موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکرات پاکستان و افغانستان در ژنو.

- هشدار شورای ملی نفت امریکا درباره پی‌آمدهای منفی کاهش قیمت نفت بر امنیت ملی این کشور. تأکید فهد بر حفظ و ثبات قیمت نفت.

- تأکید وزیر خارجه فرانسه بر عادی‌سازی روابط ایران و فرانسه.

ارسال نظر






captcha
ارسال