فائزون|۶ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15272 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۰۹:۴۴

تاریخ شمسی

6 اسفند 1365

تاریخ قمری

26 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

25 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- ادامه عملیات تکمیلی عملیات کربلای‌5 و حملۀ ساعت 3 بامداد نیروهای خودی به مواضع ارتش عراق و کشته یا زخمی شدن بیش از 70 تن از نیروهای دشمن. هفت نوبت حمله هوایی ایران به مواضع ارتش عراق در شرق بصره. آتش شدید توپخانه ایران روی خط مقدم عراق.

- عراق با رد موفقیت امروز ایران در شرق بصره، ادعا کرد که یک فروند هواپیمای ایران را سرنگون کرده است. تفسیر رادیو بی.بی.سی. از اوضاع میدان نبرد در شرق بصره: شکست عراق در بازپس‌گیری مناطق از دست داده و حضور ایران در شرقی‌ترین استحکامات عراق در شرق بصره. گزارش واحد اطلاعات سپاه از تأثیر عملیات اخیر بر روحیه مردم عراق و بخش‌نامه دولت این کشور برای حفظ روحیه اتباع عراقی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اعلام آمادگی فرمانده نیروی هوایی عراق برای آغاز حملات هوایی به شهرهای ایران. گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر به وسیله ارتش عراق.

- بازدید خبرنگاران خارجی از مناطق مسکونی بمباران شده در اراک.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از خسارات بمباران مناطق مسکونی شهرهای قم و استان‌های لرستان و همدان و اوضاع این مناطق.

- دولت برای کاهش تلفات و خسارات بمباران مناطق مسکونی برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده و با جدیت به پناه‌گاه‌سازی ادامه می‌دهد. آزادسازی زندانیان تبریز برای کاهش خطرهای احتمالی حملات هوایی. اقدامات قوه قضاییه برای کاهش میزان سرقت از منازل در شهرهای بمباران شده.

- اعزام نیروهای تازه نفس به جبهه‌ها از استان‌های چهارمحال بختیاری، خوزستان، خراسان و از شهرهای شاهرود، آباده، کرمان و گچساران. همچنین اعزام دومین کاروان پشتیبانی سپاه یک‌صد هزار نفری حضرت مهدی(عج) از تهران.

- کمین عناصر ضدانقلاب در روستای "دردرای زند" و شهادت یک تن از رزمندگان اسلام. گزارش سپاه از اقدامات تیم‌های ترور متعلق به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در روزهای اخیر در شهرهای بزرگ کشور.

- بازدید آقای هاشمی رفسنجانی از یگان موشکی سپاه و سخنان وی در تشریح توازن موشکی ایران در سلب امنیت از بغداد و مقابله با حملات هوایی دشمن به شهرها و سرنگونی میگ 25 عراق در اصفهان.

- هیئت دولت ایران تحولات جبهه‌های جنگ، میزان پیش‌رفت در عملیات پناه‌گاه‌سازی و سفر وزیر خارجه به سوریه را مورد بررسی قرار داد.

- توصیه وزارت خارجه انگلستان به صاحبان کشتی‌ها: در صورتی که در خلیج به خطا مورد بازرسی قرار گیرند، علیه ایران ادعای خسارت کنند.

- بیانیه رئیس جمهور امریکا در مورد جنگ ایران و عراق: تشویق ایران به برخورد منطقی با جنگ، تضمین صدور آزاد نفت از تنگه‌هرمز. شورای امنیت اعلام کرد که برای پایان دادن به جنگ بیش از پیش خواهد کوشید.

- بازدید امیر کویت از مواضع پدافندی جزیره بوبیان و منطقه مرزی ام‌القصر.

- ادعای سازمان امنیت ترکیه مبنی‌بر هم‌کاری دو حزب کارگران کرد ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق برای تسلط بیش‌تر بر کرکوک و خط لوله نفت عراق در ترکیه. گزارش‌های خبری از ورود ارتش ترکیه به شمال عراق.

- گزارش نشریه "مید" از اعدام تعدادی از مهندسان خطوط دفاعی عراق در شرق بصره. تشدید فشارهای دولت عراق در سربازگیری و اعزام نوبتی کارمندان به جبهه‌های جنگ.

- گزارش خبرنگار اعزامی "لوموند" به ایران درباره اوضاع اقتصادی کشور و تأثیر وارونه بمباران تهران در روحیه مردم و افزایش نفرت آنان از صدام.

- گزارش دفتر فرماندهی سپاه لبنان از قتل 23 تن از نیروهای حزب‌الله به دست نیروهای سوری و واکنش مردم و علمای لبنان در برابر این کشتار. تفسیر رادیو بی.بی.سی. از تحولات لبنان و این‌که قتل این 23 تن تأثیری بر ائتلاف ایران و سوریه نخواهد گذاشت. مطبوعات لبنان: حضور سوریه در بیروت یک "توافق بین‌المللی" است.

- نامه یک اسیر ایرانی در بند عراق به امام خمینی(ره) و پاسخ ایشان به نامه.

ارسال نظر






captcha
ارسال