فائزون|۵ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15269 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۰۰:۰۳

تاریخ شمسی

5 اسفند 1365

تاریخ قمری

25 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

24 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله نیروهای سپاه به مواضع دشمن در شلمچه در سومین روز عملیات تکمیلی عملیات کربلای 5؛ وضعیت نیروهای دشمن در این عملیات براساس شنود مکالمات آن‌ها؛ حمله شیمیایی عراق به نیروهای ایرانی مستقر در منطقه.

- بمباران مواضع نیروهای عراقی در منطقه شلمچه در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. در یک نبرد هوایی بر فراز آب‌های خلیج‌فارس یک فروند هواپیمای عراق سرنگون شد. ادعای عراق در مورد انهدام 20 فروند موشک هاوک از آغاز عملیات کربلای‌5.

- نامه "عصمت کتانی" نماینده عراق در سازمان ملل به دبیرکل این سازمان مبنی‌بر ادعای بمباران مناطق مسکونی عراق به وسیله جنگنده‌های ایران. سخن‌گوی ستاد تبلیغات جنگ ادعای عراق را در مورد گلوله‌باران بصره تکذیب و آن را بهانه‌ای برای آغاز جنگ شهرها دانست.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از آثار حملات هوایی عراق به استان‌های لرستان و آذربایجان شرقی و اوضاع این استان‌ها در مدت جنگ شهرها.

- تأکید مهندس "کازرونی" وزیر مسکن و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به پناه‌گاه‌سازی. گزارش خبرگزاری یوگسلاوی از پناه‌گاه‌سازی در ایران. معاون کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حمله عراق به مناطق مسکونی را محکوم کرد.

- اعزام نیروهای مردمی به میدان‌های نبرد از شهرهای دامغان، اصفهان، سمنان، شاهرود، گرمسار، زاهدان، یزد، باختران، سوسنگرد و ماهشهر. راه‌پیمایی دانش‌آموزان تهرانی به سوی مجلس شورای اسلامی و اهدای پول قلک‌های خود به جبهه‌های جنگ. آمار اعزام‌ها و کمک‌های دانش آموزان استان یزد به جبهه‌های جنگ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار و مذاکره دکتر ولایتی با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سوریه در خصوص اوضاع منطقه، روابط دوجانبه و جنگ ایران و عراق. محافل سیاسی دیدار هیئت ایرانی از سوریه را هشداری به حافظ اسد برای خودداری از استقرار نیروهای سوری در بیروت می‌دانند.

- استقرار نیروهای سوری در بخش‌هایی از بیروت و درگیری مسلحانه آن‌ها با نیروهای حزب‌الله و کشته شدن 23 تن از افراد حزب‌الله لبنان به دست نیروهای سوری.

- سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی به فرانسه برای حل اختلاف مالی تهران - پاریس. پرداخت کامل بدهی، بی‌طرفی فرانسه در جنگ و عدم حمایت این کشور از ضدانقلابیون، سه شرط جمهوری اسلامی ایران برای عادی‌سازی روابط با فرانسه است. مصاحبه کاردار ایران در پاریس با نشریه "لیبراسیون".

- وزیر دفاع سابق فرانسه و نخست‌وزیر اسپانیا فروش سلاح به ایران را تکذیب کردند.

- بنیادکارنگی: ایران تحقیقات اتمی خود را ادامه می‌دهد اما تا تولید سلاح‌های اتمی راهی طولانی در پیش دارد.

- سال‌نامه "لوموند" وضعیت مالی و بحران بدهی‌های عراق را مورد بررسی قرار داد: با وجود افزایش 60 درصدی صادرات نفت در سال 1986، درآمدهای نفتی عراق 40 درصد کاهش یافت. رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق: مردم عراق هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال بدهی‌های رژیم صدام ندارند.

ارسال نظر






captcha
ارسال