فائزون|۴ اسفند ۱۳۵۷

کدخبر : 15268 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۰۰:۰۱

تاریخ شمسی

4 اسفند 1357

تاریخ قمری

25 ربیع‌الاول 1399

تاریخ میلادی

23 فوریه 1979
 
خلاصه روز: 

- تداوم ناآرامی‌ در کردستان؛ پنج ساعت درگیری مسلحانه در پاوه؛ ناآرامی‌ها و تهدید پادگان‌های ارتشی در کردستان؛ تشدید فعالیت حزب دمکرات کردستان و سازمان چریک‌های فدایی خلق در مهاباد؛ حمایت امام‌جمعه مهاباد از سازمان‌های چپ غیرمذهبی؛ از جمله سازمان چریک‌های فدایی خلق و تاکید بر‌‌این‌که نباید به عقاید مذهبی تکیه بشود و نیز تاکید بر‌‌ این‌که خودمختاری کردستان بزرگ باید شامل کردستان، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و‌‌ایلام بشود. اطلاعات: طبق بیانیه‌ای رسمی، ارتش کاملاً بر اوضاع کردستان مسلط است. فروهر در ملاقات هیأت اعزامی‌ تهران با علامه مفتی‌زاده: هیأت خواسته‌های مردم کردستان را به دولت موقت منعکس می‌سازد. بازگشت هیأت اعزامی‌ از سنندج به تهران.

- رادیو لندن: بحران کردها مهمترین مشکلی است که دولت جدید‌‌ ایران با آن روبه‌روست.

- اعلام مواضع سازمان چریک‌های فدایی خلق در گردهمایی وسیع‌‌ این سازمان در دانشگاه تهران و بخصوص تاکید بر انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی. ابراز همبستگی تلویحی سازمان مجاهدین خلق در‌‌این گردهمایی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- نامه سازمان مجاهدین خلق به مطبوعات در تایید ادعاهای "شانمن" و‌‌اینکه قبلا‌‌ً این سازمان سرهنگ توکلی را در گزارشی به کمیته امام به عنوان "یک هوادار آمریکا که سابقه جاسوسی نیز داشته" معرفی کرده است.

- اخبار‌‌ایران و آمریکا در نگاه مقام‌های امریکایی: ژنرال الکساندر هیگ (فرمانده نیروهای ناتو): آمریکا خود را درگیر بحران‌‌ ایران و ویتنام نمی‌کند. ژنرال برنارد راجرز: آمریکا برای آزادی تفنگدار دستگیرشده آمریکایی در تهران: فشار سنگینی بر رهبران‌‌ ایران وارد کرده است. سناتور توماس ایگلتون: ادامه حضور سولیوان از عوامل شکست اطلاعاتی آمریکا در‌‌ ایران: مانعی در سر راه روابط میان واشنگتن و تهران است.

ارسال نظر






captcha
ارسال