فائزون|۲ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15261 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۲۰:۲۶

تاریخ شمسی

2 اسفند 1361

تاریخ قمری

7 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

21 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- عقب‌نشینی واحدهای ارتش عراق که قصد نفوذ به مواضع خودی در منطقه زبیدات را داشتند؛ 8 شهید و زخمی در آبادان براثر آتش توپخانه‌های ارتش عراق.

- الشرق‌الاوسط: جعفر نمیری رئیس‌جمهور سودان، اعلام کرد که یک واحد نظامی 1000 نفری را برای شرکت در جنگ علیه ایران به عراق اعزام کرده است. وی همچنین از اعراب برای به‏‌رسمیت‏‌شناختن اسرائیل دعوت کرد؛ معرفی 13 افسر مصری به ستاد نیروی دریایی عراق به‏‌منظور همکاری با این ستاد.

- درخواست اسرای عراقی مستقر در بندر انزلی برای حضور در جبهه و کمک‏های نقدی آنها برای بازسازی مناطق جنگی.

- تلاش نیروهای استخبارات عراق برای جلوگیری از اقبال عمومی مردم عراق به برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.

- گروهی از عناصر گروه کومه‌له که قصد حمله به مقر سپاه پاسداران در اشنویه را داشتند در کمین نیروهای سپاه افتادند و یک تن از آنان کشته شد؛ حمله نیروهای سپاه به روستای خروش‌آباد (از توابع اشنویه) که محل استقرار افراد کومه‌له بود؛ دستگیری ابوبکر عزیز یکی از افراد گروهک رزگاری در مریوان.

- مجروح‏‌شدن یکی از نگهبانان پادگان هوانیروز قعله‌مرغی تهران به‏‌دست افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین)؛ سرقت 524 هزار ریال از بانک صادرات قرچک توسط چند فرد مسلح.

- تحویل پیام رئیس‏‌جمهور کره شمالی به رئیس‏‌جمهور ایران توسط سفیر جدید کره شمالی؛ انتشار مطالبی درمورد انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی بین دو کشور در المجله.

- ولایتی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی: حضور در سازمان‌های بین‌المللی به‏‌معنای تأیید کامل و صددرصد عملکرد این سازمان‌ها نیست، ولی به‏‌هیچ‏‌وجه صلاح نیست که ما در مجامع بین‌المللی غایب باشیم، چون در این مجامع برای کل جهان، که ما هم جزیی از آن هستیم، تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین عقل حکم می‌کند که ما در آنجا باشیم و از حقوقمان دفاع کنیم؛ دیدار ولایتی با سفیر شوروی در تهران.

- پاسخ کمال خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ به ادعای یک سخنگوی نظامی عراق درباره گلوله‌باران مناطق مسکونی عراق به‏‌دست نیروهای ایرانی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- توضیحات آیت‌الله موسوی اردبیلی راجع به عملکرد ستاد پیگیری فرمان هشت‌ماده‌ای امام خمینی، مجازات محتکران و گران‏‌فروشان و آزادی زندانیان.

- دیدارهای لازار موسیف وزیر امور خارجه یوگسلاوی با الزهاوی نماینده وزارت امور خارجه عراق در یوگسلاوی، عصمت کتانی معاون وزیر مشاور در امور خارجه عراق با ناراسیما رائو وزیر خارجه هند در دهلی‏‌نو و طه یاسین رمضان معاون نخست‌وزیر عراق با رازان معاون نخست‌وزیر یوگسلاوی در بغداد. محورهای اصلی گفت‏‌وگو در این دیدارها برگزاری هشتمین اجلاس سران عدم‏‌تعهد در بغداد و گنجاندن بندی در پیش‌نویس اجلاس هفتم درباره جنگ ایران و عراق بود.

- رئیس ادواری شورای امنیت سازمان ملل که نماینده شوروی در این شورا می‌باشد، با انتشار بیانیه‏‌ای خواستار آتش‌بس فوری در جنگ ایران و عراق و عقب‌نشینی نیروهای دو طرف به مرزهای بین‌المللی شد.

- مقاله روزنامه اکونومیست درباره کمک‌های نظامی فرانسه به عراق، وضعیت اقتصادی عراق و خالی‏‌بودن خزانه دولت آن کشور.

- اعلام آمادگی انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان عراقی در فرانسه برای حضور در جبهه‌ها و جنگ علیه نظامیان عراقی درپی دعوت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق.

- یونایتدپرس گزارش داد: جنبش مجاهدین عراقی مسئولیت انفجارهای مؤسسات فرانسوی در کراچی را به عهده گرفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال