فائزون|۲ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15260 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۲۰:۲۴

تاریخ شمسی

2 اسفند 1365

تاریخ قمری

22 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

21 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- تلاش مجدد دشمن در منطقه عملیاتی کربلای6 و دست به دست شدن ارتفاع 241. حمله محدود نیروهای سپاه در شمال هورالهویزه و تصرف یک برکه در این منطقه. تفسیر خبرگزاری فرانسه و رادیو اسرائیل از حملات جدید ایران و احتمال شروع جنگ شهرها.

- بازدید چهار روزه عدنان خیرالله از مناطق عملیاتی شرق بصره. گزارش خبرگزاری فرانسه و رادیو اسرائیل از بازدید عدنان خیرالله و احتمال شروع حمله جدید ایران در منطقه عملیاتی کربلای5.

- برگزاری سمینار "سلاح‌های شیمیایی تهدیدی علیه بشریت" در استکهلم و تصریح شرکت‌کنندگان بر استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای ایران.

- جلسه مشترک مسئولان قرارگاه رمضان و نمایندگان حزب دمکرات کردستان عراق و توافق آن‌ها بر گسترش عملیات پارتیزانی در عمق خاک عراق. ربوده شدن یکی از اتباع ترکیه در کردستان عراق.

- تداوم پناه‌گاه‌سازی و توضیحات یکی از مسئولان واحد بسیج در خصوص آموزش و بسیج عمومی برای مقابله با حملات هوایی عراق.

- اعزام نیروهای مردمی از شهرهای جهرم، مشهد، کرمان، بیرجند، نکا، همدان، دامغان، نهاوند و گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران به جبهه‌های جنگ. کمک تدارکاتی کمیته انقلاب اسلامی به جنگ.

- قدردانی رئیس‌جمهور از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأکید وی بر اهمیت جهاد خودکفایی در این نیرو. بزرگ‌داشت سال‌گرد حمله عراق به هواپیمای مسافربری آسمان و تأکید آقای کروبی به ایستادگی تا آخرین قطره خون.

- نامه وزیرخارجه کویت به دبیرکل سازمان ملل در حمایت از تلاش‌های این سازمان و درخواست تشکیل جلسات شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ. درخواست یکی از رهبران اسلامی مخالف حکومت مصر برای خاتمه جنگ. تحلیل خبرگزاری آلمان از حضور نیروی دریایی ابرقدرت‌ها در خلیج‌فارس.

- دبیرخانه‌ اتحادیه عرب مباحث اجلاس آینده وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه را اعلام کرد.

- گزارش یک روزنامه سوئدی از نقل و انتقال مواد رادیواکتیو به ساختمان راکتور اتمی بوشهر و سخنان نماینده عراق در سازمان ملل مبنی‌بر عدم حمله به آن.

- صدام بسیاری از فرماندهان ارشد عراق را در سال گذشته میلادی از کار برکنار کرده که چهار سرلشکر در میان آن‌ها بوده‌اند.

- کاهش 52 درصدی ارزش تولیدات واحدهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه سال قبل و دلایل آن.

ارسال نظر






captcha
ارسال