فائزون|۲۸ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 15248 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۳:۵۱

تاریخ شمسی

28 بهمن 1361

تاریخ قمری

3 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

17 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- تخریب 6 منزل مسکونی و مغازه، آسیب دیدن قسمتی از یک مدرسه و زخمی شدن یک تن در پی حمله‌ی امروز نیروهای عراق به آبادان.

- به نوشته‌ی مجله‌ی عربی‌زبان الدستور چاپ لندن، جرئیات قرارداد فروش سلاح بین شوروی و عراق فاش شد. این قرارداد شامل موشک‌های دوربرد زمین به زمین و سام8، جنگنده‌های میگ23 و 25 و 27 می‌باشد.

- نارضایتی نیروهای یمنی از حضور در ارتش عراق؛ آشنا نبودن آن‌ها به امور نظامی و کمبود تجهیزات نظامی از نکات مندرج در گزارش واحد اطلاعات سپاه است.

- اعزام 114 راننده‌ی شرکت واحد به جبهه‌ها و درخواست روابط عمومی این شرکت از مردم مبنی‌بر تحمل کمبود سرویس‌های عمومی.

حجت‌الاسلام صادق شریعتی مسئول ستاد هماهنگی و اعزام روحانیون به جبهه، با اعلام خبر اعزام 2500 روحانی به جبهه‌ها و نحوه‌ی اعزام آن‌ها، یادآور شد که طلاب خواستار تصمیم جدی شورای عالی مدیریت حوزه در خصوص نوبت دادن به آن‌ها شده‌اند.

- نیروهای مسلح غیر قانونی با حمله به یک مدرسه در روستای گردکاشان در 8 کیلومتری شمال شرقی اشنویه (محل استقرار نیروهای بارزانی) 11 تن از آن‌ها را کشته، زخمی یا اسیر کردند و پایگاه سقوط کرد.

به قتل رسیدن عضو سابق حزب دمکرات کردستان در خیابان چهارباغ سنندج به دست این سازمان.

- در جلسه‌ی امروز عبدالرحمن قاسملو رهبر حزب دمکرات کردستان ایران با یکی از وزیران عراق و دو افسر عراقی در شهر قلعه‌دیزه، قاسملو گفته است که در صورت تقویت نیروهای این حزب، آن‌ها می‌توانند برای تصرف پیرانشهر و سردشت عملیاتی اجرا کنند.

- ترور یکی از نیروهای سپاه در روستای کیاکلای منطقه‌ی قائم‌شهر به دست نیروهای سازمان مجاهدین و زخمی شدن وی. کشته شدن مسئول بخش سیاسی ـ فرهنگی سازمان مجاهدین خلق در درگیری با نیروهای سپاه در تبریز. کشف خانه‌ی تیمی این سازمان و دست‌گیری 3 عضو وابسته در مشهد به همت نیروهای کمیته.

- رجوی در مصاحبه با روزنامه‌ی لوکوتیدن چاپ پاریس مدعی شد: ما به تمام اهداف مرحله‌ی اول مقاومت‌مان رسیده‌ایم و طبیعت واقعی حکومت را روشن کرده‌ایم. وی همچنین اظهار کرد که آن‌ها تنها نیروی نمایان‌گر خلق ایران هستند.

- انتقاد روزنامه‌ی پراودا ارگان رسمی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی به پی‌گرد قانونی رهبران حزب توده. هفته‌نامه‌ی اکسپرس: بازداشت سران حزب توده و دیگر توده‌یی‌ها در جمهوری اسلامی نشانه‌ی تمایل جمهوری اسلامی به نزدیکی بیش‌تر با امریکا است.

- نماینده‌ی ایران در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد‌، عراق را به نقض حقوق بشر در جنگ تحمیلی و ناپدید کردن برخی اسرای ایرانی محکوم کرد.

- خبرگزاری عراق اعلام کرد که در ملاقات امروز طه‌یاسین رمضان معاون اول نخست‌وزیر با رئیس‌جمهور ترکیه‌. تحولات منازعات ایران و عراق و سیاست مثبت عراق در برابر تلاش‌ها برای حل این منازعات از راه‌های صلح‌آمیز مورد بحث بوده است. روابط عراق و امریکا؛ درگیری‌های اخیر در جبهه‌های جنگ و نحوه‌ی مقابله بین دو کشور عراق و ترکیه، از جمله محورهای سخنان طه‌یاسین رمضان در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی بود. به گزارش رادیو اسرائیل، امضای قراردادی برای توسعه‌ی مناسبات بازرگانی از نتایج این ملاقات است.

ارسال نظر






captcha
ارسال