فائزون|۲۷ بهمن ۱۳۵۷

کدخبر : 15247 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۳:۴۵

تاریخ شمسی

27 بهمن 1357

تاریخ قمری

18 ربیع‌الاول 1399

تاریخ میلادی

16 فوریه 1979
 
خلاصه روز: 

- اعدام ارتشبد نعمت‌الله نصیری، سپهبد مهدی رحیمی، سرلشکر رضا ناجی و سرلشکر منوچهر خسروداد به حکم دادگاه انقلاب اسلامی‌. امام خمینی: تمام مجرمین و کسانی که شریک جرم و جنایات شاه بوده‌اند به سزای اعمال خود خواهند رسید.

- دستگیری عده‌‌ای از فرماندهان نیروهای نظامی‌ و انتظامی‌از جمله ارتشبد طوفانیان (وزیر جنگ)، فرمانده ژاندارمری بندرعباس، فرماندار نظامی‌ جهرم و فرمانده پایگاه شاهرخی همدان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تدابیر لازم برای آغاز به کار واحدهای نظامی‌ و انتظامی‌. بیانیه امام‌خمینی خطاب به روحانیان جهت شرکت در مراسم افتتاح واحدهای نظامی‌ برای جلوگیری از مشکلات احتمالی. بیانیه کمیته انقلاب اسلامی‌خطاب به پرسنل واحدهای نظامی‌ و انتظامی‌ برای حضور در محل خدمت خود در روز شنبه 1358/11/28.

- اجتماع سازمان‌‌یافته گروهی به طرفداری از انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلق در سالن آمفی‌تأتر دانشگاه تهران.

- تشکیل جلسه فوری مسائل‌‌ایران در کاخ سفید با شرکت جیمی‌کارتر، والتر ماندیل، سایروس ونس، دریاسالار ترنر و چارلزدوتکان درباره تحولات‌‌ایران و سیاست شوروی در قبال آن.

- مذاکره سفیر آمریکا در مسکو با وزیر امور‌خارجه شوروی درباره مسائل‌‌ایران و انتقاد از نقش شوروی و خبرگزاری تاس در دامن‌زدن به جو ضدآمریکایی در‌‌ایران.

- نامه سرگشاده جرج بال (معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا) در رد گفته‌های کیسینجر مبنی‌بر بی‌اعتمادی شاه نسبت به نیات واقعی آمریکا و عدم سرکوب نهضت مردم‌‌ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال