فائزون|۳۰ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15230 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۲:۳۳

تاریخ شمسی

30 دی 1361

تاریخ قمری

5 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

20 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران امروز شهر آبادان چند نقطه‌ی شهر تخریب یا دچار آتش‌سوزی شد.

- تحمل 51 شهید و مجروح در حوالی روستای آخ‌کند نتیجه‌ی عدم هماهنگی و برخورد نیروهای خودی به کمین نیروهای کومه‌له بود. فرماندهی سپاه ناحیه‌ی کردستان کمبود نیرو و نبود پشتیبانی هلی‌کوپتر در مرحله‌ی بعدی عملیات را از ضعف‌های نیروهای خودی ذکر کرد.

- نیروهای دمکرات کردستان در روستای آبگرم در جنوب سلماس روحانی سنی روستا را به شهادت رساندند. افراد حزب دمکرات در سنندج هم قصد ترور یکی دیگر از روحانیان را داشتند که وی در منزل حضور نداشت. بمب‌گذاری نیروهای کومه‌له در محل تجمع خودروهای وزارت راه در روستای زرینه و خنثی کردن همه‌ی آنها استثنای یک بمب نیروهای سپاه در چندین عملیات در چند شهر و محور موفق به دست‌گیری 6 نفر از افراد حزب دمکرات و آزاد کردن 6 تن دیگر از گروگانان این حزب شدند. گزارش قرارگاه حمزه حاکی است در چند مرحله‌ی عملیات پاک‌سازی 10 روستا از توابع تکاب، 25 نفر از نیروهای مسلح کشته یا زخمی شدند.

- سخنان رئیس دادگاه انقلاب اسلامی یزد‌ درباره‌ی اقدامات امنیتی انجام‌شده برای انهدام نیروهای مسلح غیر قانونی به خصوص گروه کمونیستی سهند در این استان.

- رئیس‌جمهور درباره‌ی تلاش‌های اخیر برای بازگرداندن مجدد مصر به جمع کشورهای عربی گفت: بیش‌تر کسانی که این تلاش را می‌کنند دل‌شان برای مصر نسوخته، بلکه می‌خواهند راه مذاکره‌ی خود با اسرائیل را هموار کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- میرحسین موسوی: تنها چیزی که می‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثی کند اراده‌ی منسجم ملت است.

- تداوم بازتاب دیدار رجوی با طارق‌ عزیز در رادیو بی‌بی‌سی و بررسی مواضع و سازمان‌های ضدانقلاب در این‌باره.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی با یادآوری نامه‌ی صدام به امیر کویت از تغییر لحن مطبوعات و رسانه‌های کویت در برابر ایران خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال