فائزون|۲۵ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15217 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۰:۲۸

تاریخ شمسی

25 دی 1361

تاریخ قمری

30 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

15 ژانویه 1983
 
خلاصه روز:

- برجای ماندن 5 کشته و مجروح در تخریب 4 ساختمان مسکونی و عمومی و آتش‌سوزی قسمتی از انبار گمرک در آبادان بر اثر گلوله‌باران این شهر.

- نیروهای مسلح غیر قانونی 2 نفر از نیروهای بسیج را در حوالی روستای تیژتیژ در غرب سنندج گروگان گرفتند. نیروهای قرارگاه حمزه، 4 روستا از توابع بانه را پاک‌سازی کردند. تحویل مقادیر فراوانی اسلحه و مهمات توسط عراق به سازمان‌های ضد انقلاب ایران.

4 نفر از افراد حزب دمکرات و کومه‌له در سلماس و شوشیه خود را تسلیم نیروهای خودی کردند.

- شهادت روحانی روستای بی‌بالان رودسر به دست افراد سازمان مجاهدین خلق و گزارش خبرگزاری آلمان غربی از این ترور. پخش اطلاعیه‌های این سازمان و اجبار محصلین برای هم‌کاری با آنان.

2 نفر از افراد سازمان مجاهدین و اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران در بابل و شیراز به جرم مبارزه‌ی مسلحانه به اعدام محکوم شدند.

- آیت‌الله خامنه‌ای با فرمانده و فرماندهان با پایگاه‌های نیروی دریایی و عده‌یی از مسئولان دیدار کردند. بازگویی هدف از ایجاد پایگاه در منطقه به دست ابرقدرت‌ها.

- دکتر ولایتی در گفتوگویی درباره‌ی نتایج اجلاس ماناگوا گفت: اصلاحیه‌هایی که هیئت نمایندگی ایران در پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی اجلاس نیکاراگوئه انجام داد قابل توجه بود.

- نماینده‌ی ایران در سازمان ملل در پنجمین اجلاس دفتر هماهنگی کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد: نماینده‌ی محترم عراق! ادعا کرد که خواهان صلح است، اما ما نمی‌دانیم که این‌ها مگر مجبور بودند جنگ را شروع کنند و بعد بگویند ما صلح‌طلب هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- کنفرانس فوق‌العاده‌ی وزیران امور خارجه و نمایندگان جنبش‌های غیرمتعهد در ماناگوا با صدور بیانیه‌یی به کار خود پایان داد.

- واحد مرکزی خبر از تظاهرات مردم چند شهر عراق در اعتراض به رسمی شناخته شدن رژیم صهیونیستی از جانب مسئولان عراقی خبر داد.

- مجاهدین عراقی در جاده‌ی نال‌پاریز 12 سرباز عراقی را کشته، تعدادی را زخمی کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال