فائزون|۱۷ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15159 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۱۱:۲۵

تاریخ شمسی

17 دی 1361

تاریخ قمری

22 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

7 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- گزارش جمع‌بندی غلامعلی رشید به فرماندهی سپاه از جلسات برگزار‌شده درباره‌ی طرح مانور از آغاز تا به امروز؛ مقرر شد 2 سپاه در منطقه عمل کند و یک سپاه در احتیاط بماند؛ برای شروع عملیات به 13 روز زمان نیاز است؛ در امر تعمیر و نگه‌داری زرهی کمبود داریم؛ مشکلات مهندسی زیاد است؛ به 400 کمپرسی نیاز داریم؛ دشمن در برخی مناطق حساس ‌شده است.

- تخریب 4 منزل مسکونی در گلوله‌باران آبادان.

- نیروهای حزب دمکرات در منطقه‌ی حسین‌آباد دیواندره 11 تن از نیروهای خودی را شهید یا مجروح کردند.

- اجرای حکم اعدام 5 تن محکومان دادگاه انقلاب اسلامی اسلام‌آباد غرب به جرم جاسوسی؛ شرکت در عملیات که به شهادت 19 تن از افراد خردسال انجامید. دست‌گیری 3 نفر از افراد سازمان مجاهدین خلق در رودسر.

- زمینه‌ها و کارکردهای پیام اخیر 8 ماده‌یی امام خمینی؛ امکان سوء‌استفاده از این پیام و تأسیس فرماندهی مرکزی نیروهای امریکا در منطقه‌ی خاورمیانه مهم‌ترین مطالب بیان‌شده در خطبه‌های نمازجمعه‌ی این هفته به امامت آقای هاشمی رفسنجانی بود.

- آقای ولایتی در وین: ما از هر کجا لازم بدانیم احتیاجات خود را تأمین خواهیم کرد، اما ترجیح می‌دهیم این کشور یک کشور جهان سوم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مراسم بزرگداشت شهدای ارمنی با حضور چند مقام علی‌رتبه‌ی مسلمان و مسیحی در قطعه‌ی شهدای ارامنه برگزار شد.

- رادیو اسرائیل ایجاد پایگاه مشترک سپاه و نیروی دریایی را برنامه‌یی برای انحلال ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد.

- تجلیل از قدرت ارتش عراق و نقش تاریخی آن؛ طلب‌ یاری از سایر کشورهای عربی؛ کتمان پیشروی ارتش عراق تا آستانه‌ی شهر اهواز و درون‌مرزی قلمداد کردن اقدامات ارتش عراق؛ اتهام هم‌دستی ایران با اسرائیل؛ نسبت دادن شروع جنگ به ایران و جاهلانه و کوته‌فکرانه‌ خواندن آغاز یک جنگ از محورهای سخن‌رانی طولانی صدام در مراسم شصت و دومین سال تأسیس ارتش عراق بود.

- در ادامه‌ی سفر طارق عزیز به فرانسه، وی امروز با پیر مروا نخست‌وزیر فرانسه گفت و گو کرد. وی همچنین در مصاحبه با روزنامه‌ی لوموند به هم‌کاری عراق با مخالفان جمهوری اسلامی اعتراف کرد. گزارش رادیو بی‌بی‌سی از نتایج این سفر؛ رابطه‌ی تسلیحاتی عراق و فرانسه و تأثیر این اقدام فرانسه در رابطه‌ی سیاسی با ایران.

- طارق عزیز ضمن مصاحبه‌ی مطبوعاتی در پاریس با اشاره به احتمال حمله‌ی جدید نیروهای ایران اعلام کرد: عراق تصمیم گرفته است با قدرت هرچه تمام‌تر با تجاوز نیروهای ایران مقابله کند؛ سرلشکر صلاح فخری (فرمانده سپاه چهارم عراق) در همین خصوص گفت: ما سلاح‌هایی را که می‌تواند دشمن و امواج نشری او را نابود سازد به کار خواهیم گرفت.

- ارسال پاسخ نامه‌ی صدام حسین توسط عبدالعزیز حسین فرستاده‌ی امیر کویت.

- خبرگزاری کویت از احداث یک پایگاه هوایی در بغداد به هزینه‌ی کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال