فائزون|۱۷ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15156 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۱۱:۲۰

تاریخ شمسی

17 دی 1366

تاریخ قمری

16 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

7 ژانویه 1988
 
خلاصه روز: 

- رحیم صفوی با حضور در قرارگاه نوح درباره عملیات ایذایی اسکله‌های البکر و العمیه با فرماندهان نیروی دریایی سپاه گفت‏ و‏گو کرد. وی گفت با توجه به گلوله‌باران مداوم اسکله‌ها در چند روز گذشته، فشار روانی زیادی بر سربازان عراقی وارد شده است. در نیمه اول دی‏‌ماه بیش از یک‏‌هزار گلوله به اسکله‌ها شلیک شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- عراقی‌ها ارتفاعات گامو، گوجار و دولبشک را به‏ دلیل سرما و برف تخلیه کردند. تلاش بی‌وقفه فرماندهان جبهه ‌شمال‏ غرب برای حّل مشکلات لجستیکی، ترابری و مهندسی، با نزدیک شدن زمان عملیات بیت‌المقدس2.

- رادیو امریکا پیش‌بینی کرد عملیات آینده ایران به بصره یا فاو خواهد بود. وال‏ استریت ژورنال ادعا کرد ایران تحت فشار شوروی و سوریه عملیات خود را به تعویق انداخته است. کریستین‏ ساینس مانیتور از قول یک مقام ایرانی: ما هر وقت فکر کنیم لازم باشد، حمله خواهیم کرد.

- الثوره (ارگان حزب بعث عراق) تهدید کرد که اگر بندهای قطع‌نامه 598 بر اساس خواسته ایران تعویض شود، عراق به جنگ ادامه خواهد داد.

- تأکید وزیر خارجه امریکا بر پی‌گیری اجرای قطع‌نامه 598 در سازمان ملل و تلاش برای تصویب قطع‌نامه تحریم تسلیحاتی ایران. یک مقام شوروی گفت که تحریم تسلیحاتی ایران کمکی به پایان جنگ نمی‏‌کند.

- گزارش رسانه‌های غربی و کشورهای عربی منطقه از تلاش سوریه جهت برگزاری کنفرانسی بین ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس و تعویق عملیات ایران.

- طرح مجدد فروش و قاچاق مهمات به ایران در رسانه‌های آلمان. سخنان وزیر کشور اتریش درباره فروش توپ به ایران. وزارت سپاه سال 1367 را سال خود‏کفایی تسلیحاتی اعلام کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال