فائزون|۱۳ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15127 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۰۹:۲۲

تاریخ شمسی

13 دی 1361

تاریخ قمری

18 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

3 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- تخریب 3 منزل مسکونی در آبادان و چند منزل دیگر در پیرانشهر بر اثر اصابت توپ‌های عراق.

- نیروهای کومه‌له در یک عملیات کمین در منطقه‌ی قوشچی سرنشینان چندین خودرو شخصی و مینی‌بوس را گروگان گرفتند. در درگیری بین نیروهای خودی و نیروهای مسلح غیر قانونی در منطقه‌ی سرو، 5 نفر از نیروهای ارتش شهید یا زخمی شدند. زخمی شدن یک بسیجی در شمال سردشت به دست نیروهای مهاجم. نیروهای سپاه در پاک‌سازی روستای کانی‌فرد 2 نفر از نیروهای مسلح غیر قانونی را دست‌گیر کردند درخواست امان‌نامه‌ی 3 تن از افراد حزب دمکرات از قرارگاه حمزه.

- شناسایی 2 عضو سازمان مجاهدین خلق به همت نیروهای سپاه در میدان انقلاب. دست‌گیری یکی از افراد هسته‌ی عملیات این سازمان به دست‌گیری 10 نفر دیگر از اعضای سازمان انجامید. حکم اعدام 6 نفر از اعضای سازمان امروز در رامسر صادر شد. آزادی 56 تن از زندانیان نادم در گرگان که سابقاً عضو گروه‌های مسلح بودند.

- وزیر خارجه‌ی الجزایر‌ در دومین روز سفرش به ایران امروز با آیت‌الله‌ خامنه‌ای و آقای هاشمی رفسنجانی به طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. اشاره به اهمیت کنفرانس غیر‌متعهدها و یادآوری خطر نفوذ اسرائیل در منطقه و تأکید بر اتحاد سیاسی دولت‌های مترقی در برابر فشار امریکا و اسرائیل در سخنان رئیس‌جمهور. همچنین آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با وی خواستار اتحاد مسلمانان در برابر امریکا و اسرائیل شد: ما در شرایطی هستیم که باید از امریکا امتیاز بگیریم نه این‌که به او امتیاز بدهیم. الجزایر باید جبهه‌ی پایداری را فعال کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخنان استاندار ایلام درباره‌ی حفظ تلمبه‌خانه‌های نفتی آزاد‌شده در عملیات محرم که سرمایه‌ی ملت عراق است.

- گفت‌و‌گوی فرماندار سنندج با روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی آخرین وضعیت امنیتی مناطق کردنشین؛ علاقه‌مندی مردم این منطقه به جمهوری اسلامی و شرکت گسترده‌ی آن‌ها در انتخابات اخیر و... به گفته‌ی وی الآن هیچ شهر یا مقر اصلی در دست ضد انقلاب نیست، آن‌ها در کوه‌ها و روستاهای دوردست متواری هستند و در مدت 4 سالی که منطقه‌ی بیساران در دست گروه‌های مسلح بود آن‌ها توانستند فقط 50 نفر را جذب کنند.

- خبرگزاری فرانسه اهداف سفر نخست‌وزیر عراق به پاریس را خرید تسلیحات و تأمین اعتبار برای خرید این تسلیحات عنوان کرد.

- اکثر مطبوعات جهان در بازتاب سخنان صدام در دیدار با سولارز به تغییر مشی سیاسی عراق برابر مسائل خاورمیانه به خصوص اسرائیل توجه داشتند. رادیو بی‌‌بی‌‌سی: صدام حسین گفته است که اکنون هیچ یک از مقامات عربی در سیاست‌های خود انهدام اسرائیل را منظور نمی‌کنند. روزنامه‌ی واشنگتن پست به نقل از رویتر: صدام حسین ایجاد امنیت برای اسرائیل را لازم می‌داند.

ارسال نظر






captcha
ارسال