فائزون|۱۳ دی ۱۳۶۴

کدخبر : 15126 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۰۹:۱۲

تاریخ شمسی

13 دی 1364

تاریخ قمری

21 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

3 ژانویه 1986
 
خلاصه روز: 

- تلاش برای انتخاب منطقه‌ای مناسب در شمال‌شرقی عراق برای طراحی عملیاتی منظم در جلسه قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران؛ مأموریت سپاه پاسداران شمال برای طراحی و آماده‌سازی عملیاتی در شمال‌شرقی عراق و اجرای آن در اردیبهشت 1365.

- جلسه ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، بخش اول: بیان آقای هاشمی درباره مسئولیت ستاد و نیز فرض‌هایی که درمورد طرح‌های عملیاتی سپاه و ارتش در اجرا قابل‌تصور است؛ تأکید بر حفظ اسرار؛ بیان فرماندهان ارتش درباره کلیات طرح‌های عملیاتی ارتش در مناطق شلمچه و کوشک.

- جلسه ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، بخش دوم: تشریح طرح‌های عملیاتی سپاه پاسداران در مناطق فاو، ام‌الرصاص، هورالهویزه و خلیج‌ فارس.

- جلسه ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، بخش سوم: بیان آقای هاشمی درباره اوضاع کنونی کشور و جنگ و ضرورت نیل به یک پیروزی مهم نظامی و تأکید بر اهمیت سیاسی و نظامی عملیات در منطقه فاو و پرهیز از صنفی‌نگری؛ شیوه اصلی بررسی طرح‌های اصلی سپاه و ارتش.

- جلسه ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، بخش چهارم: تشریح طرح عملیات در منطقه فاو؛ ضریب‌های اطمینان موفقیت در فاو؛ پاسخ به ابهام‌های فرماندهان ارتش درمورد طرح عملیات فاو.

- گزارش سه واحد شناسایی از وضعیت ساحل، موانع و خط دشمن در غرب اروندرود.

- واحد اطلاعات قرارگاه کربلا جمع‌بندی تجربیات، بررسی‌ها و شناسایی‌های مکرر از اروندرود و ساحل دشمن را برای واحدهای شناسایی و قرارگاه‌های دیگر ارسال و خواستار بهره‌برداری از آن شد.

- گزارش واحدهای اطلاعات قرارگاه کربلا و قرارگاه نوح درباره تحرکات ارتش عراق در غرب اروندرود ازجمله افزایش فعالیت‌های مهندسی و تردد خودروها.

- قرارگاه مهندسی رزمی خاتم‌الانبیا(ص) باتوجه‌به مأموریت‌های متعدد و سنگین خود و محدودیت زمان، از فرمانده سپاه جنوب خواستار کاهش درخواست‌ها درزمینه اقدامات مهندسی شد.

- قرارگاه مهندسی رزمی خاتم‌الانبیا(ص)، مأموریت‌های کلی واحد مهندسی رزمی سپاه جنوب را اعلام کرد.

- گزارش واحد اطلاعات قرارگاه کربلا درباره فعالیت‌های هوایی ارتش عراق در جبهه جنوب طی چند روز اخیر.

- نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، ضمن اعلام تلفات حملات هوایی عراق به شهرهای ایران درمورد احتمال مقابله‌به‌مثل درصورت ادامه این حملات هشدار داد.

- کشتی دانمارکی هورن‌ لند پس از یک هفته توقیف و بازرسی و تخلیه 60 تن مواد منفجره‌ای که برای عراق حمل می‌کرد، آزاد شد.

- یک مقام رسمی کویت گفت که حمله هفته گذشته ایران به نفتکش کویتی کاظمه، 250 هزار دلار خسارت وارد کرده است.

- آیت‌الله موسوی اردبیلی در خطبه‌ نمازجمعه، ضمن پشتیبانی و قدردانی از اعزام کاروان‌های راهیان کربلا، به تأثیر اعزام‌ها؛ تهدیدهای امریکا و اسرائیل علیه لیبی و پشتیبانی ایران از لیبی و تأکید بر خروج نیروهای بیگانه از افغانستان پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- نخست‌وزیر ترکیه در رأس هیئتی سیاسی - اقتصادی وارد تهران شد.

- رسانه‌های غربی به بررسی اهداف سیاسی و اقتصادی سفر نخست‌وزیر ترکیه به ایران پرداختند.

- مقاله یک نشریه اتریشی درباره تلاش ایران برای راه‌اندازی پایانه جدید نفتی، آمادگی ایران برای تحکیم موقعیت در جنگ، اقدام عراق برای تحکیم خطوط دفاعی در مرداب‌ها، تشدید میانجیگری برای پایان جنگ، فاصله سوریه و ایران، ناامیدی کشورهای منطقه از شکست انقلاب اسلامی، ‌تأکید ایران بر سقوط صدام و... .

- گزارش تحلیلی یک روزنامه ایتالیایی درباره جنگ ایران و عراق و دلایل طولانی‌ شدن آن، وضعیت صادرات دو کشور و فرورفتن عراق در دامی که خود گسترده است.

- پایان دیدار و مذاکره چهارروزه فرستاده ویژه واتیکان به عراق.

- یاسر عرفات وارد بغداد شد و با طارق‌ عزیز مذاکره کرد.

- گزارش فرستاده تلویزیون فرانسه درباره وضعیت گروگان‌های فرانسوی در لبنان، شرایط آزادی و خوش‌بینی برای آزادی آنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال