فائزون|۱۳ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15125 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۰۹:۱۰

تاریخ شمسی

13 دی 1366

تاریخ قمری

12 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

3 ژانویه 1988
 
خلاصه روز: 

- بازدید فرمانده سپاه از ماهشهر به‏ منظور بررسی عملیات‌های دریایی. گزارش فرماندهان نیروی دریایی سپاه از استقرار ثابت نیروهای امریکایی و ناتو در نزدیکی جزیره ابوموسی، عکس‌العمل‌ ناوها در برابر حملات قایق‌های خودی، کنترل ترددها از تنگه‏ هرمز، درگیری قایق‌ها با ناوهای امریکایی، اقدام ناوهای امریکایی به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از منطقه و اسکورت کشتی‌ها.

- ادامه اقدامات آماده‌ سازی در جبهه شمال‏ غرب. اعلام عدم آمادگی فرمانده لشکر7 ولی‌عصر برای عملیات و تأکید فرمانده نیروی زمینی بر ضرورت آماده‏ سازی یگان و پذیرش مأموریت به‏ رغم داشتن مشکلات و کمبود توان. بمباران مقر دفتر سیاسی حزب‌ دمکرات کردستان ایران.

- تجاوز هواپیماهای عراقی به شهرهای اهواز، اصفهان و ارومیه.

- دو روزنامه کویتی، ایران را متهم به حمله به کشتی یونانی کردند و دو روزنامه دیگر آن را حمله اشتباهی عراق دانستند. برخی‌ خبرها حاکی است که ایران مدت 15 روز به نفت‏کش‌‏های عربستان حمله نخواهد کرد. تلاش نیروهای دریایی کویت و عربستان برای حضور عیان‌تر. نیویورک تایمز: اعلامیه‌های تهدیدآمیز عربستان و متحدانش این گمان را ایجاد کرده که اگر معلوم شود عراق در حال باختن جنگ است، آن کشورها قدرت نظامی خود را در اختیار عراق خواهند گذاشت.

- نخست‌وزیر: آنچه ضربه اصلی را بر مجموعه توطئه‌های دشمن وارد کرده، بسیج مردم در ماه‌های گذشته بود و ما امروز آثار مبارک این بسیج مردمی را در سطح جهان و روابط بین‌الملل کاملاً حس می‌کنیم.

- یک مقام شوروی: این جنگ در شرایط کنونی کاری است بی‌معنا و بی‌حاصل. وزیر خارجه تونس خواستار اعمال فشار بر ایران برای پذیرش قطع‌نامه 598 شد. موضع سودان رد تجاوز و ایستادگی در کنار کشورهای عربی است. الوطن‌العربی مدعی شد ایران با دو شرط اعلام علنی آغاز‏کننده جنگ و پرداخت غرامت مناسب به ایران، آماده پایان دادن جنگ است.

- رادیو اسرائیل هدف سفر آینده وزیر دفاع امریکا را به منطقه تقویت بنیه نظامی امیرنشین‌های عربی در برابر تهدید‌های ایران اعلام کرد.

- نخست‌وزیر اردن: اردن امنیت خود را به امنیت حوزه خلیج‌فارس وابسته می‌داند، در صورت درخواست، حاضر به کمک نظامی است. یاسر عرفات: مقاومت نیروهای عراقی در برابر حملات ایران با قیام مردم فلسطین اشغالی همسو و مرتبط است. الرأی‌العام ایران و اسرائیل را دشمنان اصلی اعراب خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال