فائزون|۱ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15018 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۱۲:۳۳

تاریخ شمسی

1 دی 1361

تاریخ قمری

6 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

22 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ابلاغ طرح عملیاتی کربلای11 از جانب قرارگاه‌های کربلا و نجف به یگان‌های تحت امر برای اجرای عملیات آفندی با هدف تصرف شهر العماره و آزادسازی منطقه‌ی مرزی میان فکه و هورالعظیم.

- گلوله‌باران شهرهای خرمشهر و آبادان؛ شهادت یک تن و مجروح شدن عده‌یی و تخریب 3 منزل و 2 مغازه.

- دومین اعزام نیروهای داوطلب کاشان به جبهه‌های جنگ. کمک‌های نقدی و جنسی مردم برخی شهرها از جمله بابل، رامسر قائم‌شهر و تقدیم 2537 واحد خون کامل و فراورده‌های خونی مردم مشهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

- وزارت دفاع عراق در اطلاعیه‌یی اعلام کرد نیروهای ارتش عراق بدانند اگر حمله‌ی قریب‌الوقوع ارتش ایران در منطقه‌ی عماره را دفع کنند ایران دیگر قادر به اجرای حملات گسترده نخواهد بود. پناهندگی 17 نفر از مردم عادی و نیروی نظامی عراق به ایران از طریق مرزهای غربی و جنوبی.

- کشته و دست‌گیر شدن 9 تن از اعضای حزب دمکرات در منطقه‌ی سرو. حمله‌ی نیروهای مسلح غیر قانونی به خودرو ژاندارمری در جنوب بوکان و مجروحیت یکی از سرنشینان آن. کشف و خنثی شدن یک مین دست‌ساز در منطقه‌ی سردشت. درخواست امان‌نامه‌ی 3 تن از وابستگان حزب دمکرات با هم‌راه آوردن 5 قبضه اسلحه و مقدار زیادی فشنگ.

- خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی بی‌نتیجه بودن تلاش سه یدک‌کش برای اطفای حریق کشتی نفت‌کش اسکای‌مون. گزارش بیمه‌ی لویدز درباره‌ی حمله‌ی موشکی عراق به کشتی اسکای‌مون در تنگه‌ی خور موسی‌.

- ربوده شدن یک خودرو بی.ام.و. توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در منطقه‌ی تهران‌پارس. خبر کشف بیش از 50 خانه‌ی تیمی و دست‌گیری بیش از 246 تن از افراد گروه‌های محارب به ویژه کومه‌له در نشریه‌ی داخلی سپاه کومه‌له در بیانیه‌ی مشترکی با حزب دمکرات آشتی خود با این حزب را اعلام کرد.

- موفقیت‌آمیز توصیف شدن عملیات پاک‌سازی در کردستان و اقدامات گسترده علیه تشکیلات کومه‌له و حزب کمونیست در علامیه‌ی ستاد مشترک سپاه و کشف رابطه‌ی کومه‌له با عناصر کودتای نافرجام نقاب به دنبال این عملیات.

- اهتمام مردم برای حفظ استقلال و حل مشکلات؛ لزوم تواضح کارگزاران در برابر مردم و ترویج اطمینان و اعتماد در جامعه و... از جمله محورهای سخنان امام خمینی در دیدار وزیر کشور، معاونان وی و استانداران سراسر کشور با ایشان بود.

- آقای هاشمی رفسنجانی در جمع استانداران کشور جایگاه و نقش مردم و روحانیت در انقلاب؛ عملکرد نادرست امریکا در تحمیل جنگ به ایران و روند امیدوارکننده‌ی اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور را بررسی کرد.

- ابراز نارضایتی میرحسین موسوی از عملکرد شوروی در جنگ ایران و عراق در دیدار با گونتر ویشوفسکی وزیر صنایع شیمایی جمهوری دمکراتیک آلمان. اعلام آمادگی ایران و جمهوری دمکراتیک آلمان با امضای پروتکلی برای افزایش مبادلات کالا در زمینه‌های الکترونیک، تولید گیرنده‌های رادیویی و تجهیزات تکنولوژیکی هم‌کاری در زمینه‌های ماشین‌آلات نساجی، صنایع سیمان و مواد شیمیایی و نفتی.

- تأثیر قدرت‌مندی ایران در تصمیم‌گیری‌های آینده‌ی سازمان اوپک و سخنان دبیرکل اوپک برای ادامه‌ی کار کمیته‌ی کارشناسی برای حفظ قیمت نفت.

- رادیو بی‌بی‌سی در بررسی مواضع ایران در اجلاس اخیر اوپک به گونه‌یی حق را به ایران داد تا برای افزایش سهمیه‌ی خود در مسیر تولیدی اوپک چانی‌زنی کند.

- اعتراض طارق ‌عزیز به اقدام ایران در خرید اسلحه از بازارهای غیر رسمی و سخنان وی درباره‌ی اقدام عراق به خرید رسمی اسلحه از فرانسه و انعقاد یک قرارداد 2 میلیارد دلاری با یک شرکت فرانسوی.

- نقل رادیو بی‌بی‌سی از مقاله‌ی پاتریک هورن‌ در روزنامه‌ی فایننشال تایمز که مشکلات عراق را در اجرای برنامه‌های عمرانی‌اش بررسی کرده است.

- گزارش سه خبرگزاری عمده‌ی جهان از محموله‌ی توقیف‌شده‌ی اسلحه در فرودگاه مادرید اسپانیا که ایران خریدار آن ذکر ‌شده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال