فائزون|۱ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15004 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۱۰:۵۷

تاریخ شمسی

1 دی 1366

تاریخ قمری

30 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

22 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- منطقه شمال غرب: تلاش بسیار لشکرهای 10 سید‌الشهدا و 31 عاشورا برای شناسایی ارتفاع قمیش و دولبشک. به علت شدت جریان آب رودخانه قلعه‌چولان، نیروهای این یگان‌ها موفق به عبور نشدند. تأثیر منفی وضع جوّی بر اقدامات و عملیات خودی.

- هماهنگی قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی کردستان عراق برای مسائل شمال‌غرب. تدارک دیدار رهبر اتحادیه میهنی با مقام‌‌های وزارت خارجه.

- با ابهام ایجاد شده برای عملیات فاو، مناطق‌ دیگری مانند هور‌الهویزه مدنظر فرماندهان قرار گرفت و شناسایی آن وارد دستور کار شد.

- گزارش فرمانده لشکر19 فجر در قرارگاه نوح از شناسایی اسکله‌ها، نیازهای شناوری و نیروهای با تجربه. جانشین نیروی دریایی سپاه آموزش و توجیه فرماندهان گروهان و دسته را مهم توصیف کرد و خواستار فراگیری و رعایت موارد فنی و عملیاتی شد.

- هواپیماهای ارتش جمهوری‌اسلامی عقبه ارتش عراق را در منطقه عملیات نصر10 بمباران کردند.

- آغاز اعزام گسترده سپاهیان حضرت ‌امیر(ع) از سراسر کشور. نشست استادان و فضلای حوزه علمیه قم جهت تبادل‌نظر و طرح نوبه‏ بندی اعزام روحانیان با حضور آقایان مشکینی، صانعی، جنتی، جوادی‏ آملی و امینی. آیت‌الله مشکینی ضمن تکلیف دانستن حضور همگان به خصوص روحانیان در جبهه، از عدم حضور فعال روحانیان در این جلسه انتقاد کرد.

- در دیدار جمعی از اقشار مردم با رئیس‏ جمهوری، کمک‌های مالی مردم از داخل و خارج کشور، خانواده‌های شهدا، اصناف و مؤسسات مردمی تقدیم ایشان شد.

- هواپیماهای عراقی چهار نفت‌کش استیجاری ایران در ترمینال لارک را هدف قرار دادند. گزارش آسوشیتدپرس از مالکیت، نام، ظرفیت و پرچم‌کشتی‌های مورد اصابت. حمله به یک نفت‌کش لیبریایی در آب‌های دوبی.

- نیروی دریایی ارتش ضمن کنترل تردد کشتی‌رانی در تنگه‌هرمز، 14 کشتی تجاری و نفت‌کش خارجی را بازرسی کرد.

- موارد ایجاد اختلال امریکا در پرواز آزاد جنگنده‌های ایران در محدوده‌ آب‌های سرزمینی‌ و بین‌المللی در نامه نماینده ایران در سازمان ملل به دبیرکل اعلام شد. دکتر ولایتی در دیدار با سفیر ترکیه بر همکاری بیش‌تر دو کشور تأکید کرد. الخلیج: دبیرکل حزب احرار مصر پیامی از رهبران ایران درباره اسیران مصری را به رئیس‏ جمهوری‌ این کشور ارائه نمود. تسلیم پیام ‌صدام حسین به مقام‌های بحرین و کویت.

- گورباچف در دیدار با شاه‌ حسین: شوروی ضمن حمایت از اجرای قطع‌نامه 598، با بررسی تحریم تسلیحاتی [ایران] در شورای امنیت مخالفتی ندارد. گرومیکو: تنها آمادگی عراق برای حل سیاسی مسئله کافی نیست، جامعه بین‌المللی از ایران هم انتظار دارد که عملاً قدم‌هایی در جهت صلح بردارد.

- ملک فهد: اصرار ایران بر ادامه جنگ در حالی که عراق به کلیه کوشش‌های صلح‌ پاسخ مثبت داده، کلیه مسئولیت‌های ادامه جنگ را بر عهده ایران می‌گذارد. ضیاءالحق: ادامه جنگ به اتحاد جهان اسلام ضربات بسیاری وارد می‌کند. خبرگزاری آلمان‏ غربی: امریکایی‌ها در صحنه‌ هستند و صحبت‌هایی از وارد شدن مصری‌ها نیز به گوش می‌رسد. حتی شوروی‌ها هم ایران را برای پذیرفتن صلح تحت فشار قرار می‌دهند.

- گزارش چند رسانه‌ غربی درباره فروش سلاح و مهمات به ایران.

- سخن‌گوی شورای عالی قضایی رسیدگی به پرونده گروه اعزامی از عراق برای بمب‌گذاری و صدور حکم اعدام دو منافق بمب‌گذار را اعلام کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال