فائزون|۱۰ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 15001 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۱۰:۴۷

تاریخ شمسی

10 آذر 1360

تاریخ قمری

4 صفر 1402

تاریخ میلادی

1 دسامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- واحدهایی از نیروهای عراقی در منطقه عملیاتی طریق‌القدس و در محور تنگه چزابه پاتک محدودی را اجرا کردند که با مقاومت نیروهای خودی روبه‌رو شد و با دادن تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

- باوجود پیروزی‌های به‌‏دست‏‌آمده در عملیات طریق‌القدس و آزادشدن بخش‌های زیادی از سرزمین‌های اشغال‌شده در منطقه‌ی عمومی بستان، اقدامات تبلیغی اندک و غیرفعال رسانه‌های خودی، دراین‏‌باره گله‌مندی‌هایی را به‌ وجود آورد. فرمانده کل سپاه در دو نامه به فرمانده سپاه منطقه‌ی 8، به پیگیری اقدامات تبلیغاتی در‌این‌زمینه تأکید کرد.

- در گلوله‌باران و بمباران مناطق مسکونی شهرهای اندیمشک، دزفول، آبادان و پایگاه چهارم شکاری دزفول و جاده‌ی آبادان ـ اهواز، تعدادی منزل ویران شد یا آسیب دید و عده‌ای از مردم به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- روزنامه کیهان فهرستی طولانی از انواع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نقاط مختلف کشور به جبهه‌ها را درج کرد.

- 6 تن از نیروهای ژاندارمری که در‌حال عزیمت از پاسگاهی در جنوب بوکان به سقز بودند، به کمین نیروهای مسلح غیرقانونی افتادند و اسیر شدند؛ نیروهای سپاه در 2 روز، چندین روستای اطراف شهر سلماس را پاک‌سازی کردند؛ با تثبیت آرامش و امنیت در شهر بوکان، مدارس این شهر با 70 روز تأخیر کار خود را آغاز کردند.

- افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با انجام 5 عملیات در تهران، یک نفر را به شهادت رساندند و 2 نفر از مردم عادی و 2 پاسدار را زخمی کردند. در درگیری‌های مزبور 2 نفر از افراد سازمان نیز دستگیر شدند.

- حزب توده ایران و سازمان چریک‌های فدایی خلق شاخه‌ی اکثریت، در نخستین بیانیه مشترک خود اعلام کردند که دشواری‏های انقلاب عمدتاً از دو جریان سرچشمه می‌گیرد: اول، توطئه‌ی همه‌جانبه‌ی جبهه‌ی متحد دشمنان داخلی و خارجی انقلاب و دوم، کمبوها و نارسایی‌های ناشی از بی‌تجربگی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و خودمحوری‌های بخش مهمی از مدافعان انقلاب و مسئولان.

- اعلام توقیف نشریه پیام مردم ارگان سیاسی ـ تبلیغاتی حزب توده از‌سوی دادستانی انقلاب اسلامی مرکز.

- امام خمینی در دیدار با ائمه جمعه استان یزد و هرمزگان و ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور، به موضوعات ذیل اشاره کرد: منحصر‌به‏‌فرد ‌بودن انقلاب ازلحاظ فراگیربودن، توان غلبه بر تمامی مشکلات باتوجه‌به حضور متعهدانه مردم و روحانیون در صحنه‌های مختلف، اشاره به جمع‌آوری اسلحه در اوایل پیروزی انقلاب توسط گروه‌های مختلف برای استفاده از آنها، توصیه اکید به وحدت بین مذاهب و عموم مردم و...

- مهم‌ترین محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در سخنرانی پیش از دستور مجلس: چگونگی اجرای عملیات طریق‌القدس، پیروزی‌های به‌‌دست‌آمده در جبهه‌ی بستان و مناسبت زمانی اجرای عملیات با برگزاری اجلاس کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر فاس.

- در جلسه شورای اقتصادی به ریاست نخست‌وزیر، درباره‌ی مسائل ذیل بحث شد. گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره کمیته‌های تعیین زیر‌بنای اقتصادی و سازمان اقتصادی کشور، لزوم حضور نمایندگانی از حوزه‌ی علمیه و جامعه مدرسین قم در کمیته‌ها جهت تدوین قوانین، ارائه گزارش‌ کار هفتگی کمیته‌ها به شورای اقتصاد و...

- دادگاه انقلاب اسلامی ویژه‌ی امور صنفی، اسامی و احکام 47 تن از متخلفان را که در یک‌ماهه اخیر به جرم‌های احتکار، گران‌فروشی، تقلب و... تحت‌تعقیب قانونی بودند، اعلام کرد.

- یک نشریه عربی از بازگشایی مجدد خط لوله‌هایی که نفت عراق را برای صدور به بندر طرابلس لبنان می‌رساند خبر داد؛ نشریه پترولیوم اینتلیجنس ویلکی، چاپ نیویورک: بازگشایی این لوله نفتی سرآغاز فروش نفت به امریکاست.

ارسال نظر






captcha
ارسال