فائزون|۷ آذر۱۳۵۹

کدخبر : 14960 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۱:۱۰

تاریخ شمسی

7 آذر 1359

تاریخ قمری

19 محرم 1401

تاریخ میلادی

28 نوامبر 1980
 
خلاصه روز: 

- سوسنگرد: اقدامات دشمن: تقویت نیرو، جلوکشیدن خط تماس با خودی تا فاصله هزار متری و اجرای آتش مستقیم برروی سنگرهای خط مقدم خودی برای تخلیه آنها. وضعّیت خودی: اعلام نیاز مدافعان شهر به خمپاره و تفنگ 106.

- آموزش افسران عراقی به ضدانقلابیون در اشنویه.

- آخرین اوضاع پیرامون گروگان‌ها در شرایط تحویل آنها توسط دانشجویان‌ مسلمان پیرو خط امام به دولت ایران: وزارت خارجه آمریکا: تحویل گروگان‌ها به دولت گامی مفید است امّا هنوز نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم. رادیو کلن: تا زمانی که دیپلمات‌های آمریکایی در اسارت ایران هستند، دولت ایران قادر به جلب نظر سازمان‌های بین‌المللی در تجاوز عراق نخواهد بود. رادیو مسکو: دولت کارتر شرایط ایران را علی‌الاصول قبول کرده است امّا با طرح بهانه‌های حقوقی، اجرای آن شرایط را به هیچ مبدل ساخت. آمریکا برای مسترد کردن سپرده‌های هشت تا سیزده میلیاردی ایران عجله‌ای ندارد و با طرح درخواست‌های مختلفی به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار علیه ایران در دادگاه، سعی دارد سپرده‌های ایران را غارت کند.

- صدام ‌حسین در دیدار با ناشران اردنی: روش ایرانی‌ها نمی‌تواند حل بر حماقت شود بلکه نتیجه دسیسه آمریکائیان است.

- اعلام مواضع یوگسلاوی درباره جنگ ایران و عراق و لزوم خروج نیروهای خارجی از خاک کشورهای دیگر توسط سخنگوی وزارت خارجه این کشور و ابراز نگرانی از ضربه دیدن جنبش عدم تعهد که ایران و عراق هر دو از اعضای آن هستند. (یوگسلاوی از بنیانگذاران این جنبش است و قرار است عراق از 1982 ریاست دوره‌ای جنبش را عهده‌دار بشود).

ارسال نظر






captcha
ارسال