فائزون|۷ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14959 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۱:۰۸

تاریخ شمسی

7 آذر 1360

تاریخ قمری

1 صفر 1402

تاریخ میلادی

28 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در جلسه فرماندهان، زمان و رمز عملیات طریق‌القدس تعیین شد. باتوجه‌به لزوم هماهنگی بین یگان‌های عملیاتی سپاه و ارتش، تدابیری مورد توافق قرار گرفت؛ هدفِ تصرف بستان، به تأمین تنگه‌ی چزابه تغییر یافت و بر تأمین ساحل شرقی هورالعظیم در غرب ابوچلاچ تأکید شد.

- در حمله نیروهای خودی به مواضع مشترک نیروهای عراقی و حزب دمکرات کردستان در جبهه‌ی دروله در نقطه‌ی مرزی مقابل پاوه و مواضع دشمن در منطقه توتمان، 21 تن از نیروهای دشمن کشته یا زخمی و 6 تن از نیروهای خودی زخمی یا شهید شدند و ارتفاعات سرسوران به تصرف نیروهای خودی درآمد؛ در گلوله‌باران روستای شیخان، 2 تن از افراد ژاندارمری شهید و 4 تن زخمی شدند.

- براثر بمباران منطقه عمومی آبادان و بخشی از مناطق مسکونی این شهر، 3 نفر شهید و 4 تن زخمی شدند و 48 منزل ویران شده یا آسیب دیدند؛ تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی آبادان و خرمشهر با پدافند هوایی نیروهای خودی ناکام ماند.

- در اقدامات امروز افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه‌ی دیواندره، سقز و مهاباد، 7 تن از نیروهای خودی شهید، 6 تن زخمی و 4 نفر گروگان گرفته شدند.

- شهید یا زخمی‌شدن 8 نفر در عملیات‌های نیروهای مسلح غیرقانونی در شهرهای تهران، سنندج و اردبیل.

- به‌دنبال انفجار روز گذشته در خیابان ولی‌عصر(عج) تهران، امروز مردم در محل حادثه گرد هم آمدند و این اقدام را محکوم کردند؛ در سراسر استان گیلان به ‌مناسبت شهادت 4 تن از مردم شهر ماسال در حمله روز گذشته افراد مسلح غیرقانونی، عزای عمومی اعلام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- رهبر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس، دخالت این سازمان را در بمب‌گذاری روز گذشته خیابان ولی‌عصر(عج) تهران رد کرد و این بمب‌گذاری را به کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نسبت داد.

- شورای عالی دفاع به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل جلسه داد. آقای هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه درباره موضوعات طرح‌شده در این نشست توضیحاتی داد. بشارت رسیدن خبرهای خوب از جبهه‌ها، تصمیم‌گیری برای پیگیری عودت پول‌هایی که رژیم گذشته برای خرید سلاح به رژیم صهیونیستی پرداخت کرده بود، علت حضور فرمانده نیروی دریایی و جانشین فرمانده نیروی هوایی در این جلسه و... محورهای اصلی صحبت‌های سخنگوی شورا بود.

- فرمانده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه با خبرنگار روزنامه اطلاعات به سؤالات وی درباره احتمال شکل‌گیری یک نیروی دریایی مشترک بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‏‌فارس و علت اصرار دولت عراق برای دراختیارگرفتن جزیره‌ی بوبیان کویت پاسخ داد.

- به ‌مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، مراسمی در ناوگان خلیج‌فارس و دریای عمان برگزار شد.

- روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال ضمن بررسی وضعیت اقتصادی ایران و عراق با محوریت درآمد ارزی، راهکار اصلی ایران برای تأمین مخارج جنگ را صرفه‌جویی ارزی باتوجه‌به محدودیت در فروش نفت و راهکار اصلی عراق را استقراض خارجی عنوان کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال