فائزون|۷ آذر ۱۳۶۱

کدخبر : 14958 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۱:۰۰

تاریخ شمسی

7 آذر 1361

تاریخ قمری

12 صفر 1403

تاریخ میلادی

28 نوامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- با مقاومت نیروهای خودی، عملیات سنگینی که نیروهای عراقی در 5 کیلومتری غرب پاسگاه شرهانی در منطقه‌ عملیاتی محرم و مواضع تیپ ولی‌عصر(عج) اجرا کردند، ناکام ماند و دشمن با تحمل 400 کشته یا زخمی و 25 اسیر مجبور به عقب‌‌نشینی شد؛ هواپیماهای عراقی که به حریم هوایی استان بوشهر، جزیره‌ خارک و بندر بوشهر تجاوز کردند، پس از مواجهه با آتش پدافند هوایی منطقه را ترک کردند؛ تخریب چند منزل مسکونی و زخمی‌شدن 9 تن در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر.

- شهید یا زخمی‌شدن 2 تن از سربازان تأمین در ارتفاعات لژآباد سردشت به‌دست نیروهای مسلح غیر‌قانونی؛ بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف نیروهای کومه‌له قرار گرفت و مجبور به فرود اضطراری شد و 2 خلبان آن به اسارت افراد کومه‌له درآمدند؛ با دخالت به‌موقع نیروهای ژاندارمری و سپاه، نیروهای مسلح غیر‌قانونی که قصد گروگان‌گرفتن بخشدار سرو (شمال‌غربی ارومیه) را داشتند، با زخمی‌شدن یکی از اعضای خود از محل حادثه گریختند؛ تیراندازی نیروهای مهاجم به‌سمت نیروهای سپاه در جنوب اشنویه تلفاتی درپی نداشت؛ پاک‌سازی 10 روستا در شمال‌غربی سنندج با تلاش نیروهای خودی؛ دستگیری 5 تن از اعضای هسته‌های مخفی گروه کمونیستی کومه‌له در اطراف کامیاران؛ یکی از چته‌های حزب دمکرات خود را به سپاه اشنویه تسلیم کرد.

- سخنان حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی (نماینده‌ امام در غرب کشور) درباره‌ سیر پاک‌سازی کردستان، توجه مسئولان به روستاهای کردنشین، بسیج مردم این منطقه علیه نیروهای ضد‌انقلاب و اجرای برنامه‌های عمرانی و رفاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی.

- دو تن از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از دستگیری به‌دست نیروهای سپاه در قائم‌شهر، با خوردن قرص سیانور به هلاکت رسیدند؛ کشف 2 خانه‌ تیمی سازمان مجاهدین خلق در تبریز به همراه تعدادی اسلحه و مقداری مهمات؛ دستگیری مجدد یکی از منافقین در بندرترکمن که از وی 13 عدد بمب دست‌ساز ضبط شد؛ 3 تن از ضد‌انقلابیون در جنگل‌های صومعه‌سرا دستگیر شدند؛ صدور حکم 9 تن از اعضای گروهک‌های ضد‌انقلاب آرمان مستضعفان، چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) و سازمان مجاهدین خلق ازجانب دادگاه انقلاب اسلامی بندر انزلی.

- اعزام نیروهای داوطلب بسیجی از شهرهای مختلف ازجمله درود، اردبیل، قائم‌شهر و... و همچنین 5 دستگاه کمپرسی همراه راننده به جبهه‌های جنگ.

- سخنان سرهنگ صیادشیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره‌ چگونگی تشکیل گردان‌های احتیاط قدس در سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران.

- مدیریت سیاسی ایدئولوژیک نیروی دریایی در اطلاعیه‌ای به مناسبت 7 آذر (روز نیروی دریایی) با اشاره به نابودی دو اسکله‌ بزرگ نفتی عراق ("البکر" و "الامیه")، این اقدام دریانوردان این نیرو را قهرمانانه توصیف کرد. سخنان حجت‌الاسلام الهی سرپرست اداره‌ سیاسی، ایدئولوژیک نیروی دریایی در تجلیل از فداکاری‌های شهید ناخدا همتی و یاران فداکارش برای اجرای عملیات مروارید در هفتم آذر 1359.

- اظهار نارضایتی مسئولان جهادسازندگی از روند تصویب اساسنامه‌ جهادسازندگی در مجلس، در ملاقات با برخی مسئولان ازجمله هاشمی رفسنجانی و اقدامات رئیس مجلس دراین‌باره.

- دو گزارش از روزنامه‌ کیهان درباره‌ حمایت و اعلام همبستگی اسرای عراقی در مشهد و بندر انزلی با تشکیل مجلس اعلای انقلاب اسلامی؛ یک گروه از اسرای مؤمن عراقی در اردوگاه حشمتیه‌ تهران نیز علاوه‌بر درخواست اجازه برای شرکت در جنگ علیه عراق، برای جبران گذشته جمعاً مبلغ 000,239 ریال برای کمک به رزمندگان و مهاجران جنگی اختصاص دادند.

-  ارسال پیام قدردانی نخست‌وزیر، به امام خمینی درپی سخنان امام مبنی‌بر حمایت قاطع از قوای سه‌گانه.

- تصمیم‌گیری درباره‌ حزب توده و جریان منشعب از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) وابسته به لطف‌الله میثمی و داریوش فروهر در جلسه‌ سران سه قوه.

- در دیدار نیدنیوکوماندیچ سرپرست هیئت اقتصادی یوگسلاوی با بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین و محمد سلامتی وزیر کشاورزی، وزیر صنایع سنگین خواهان ارتباط بیشتر اقتصادی و فنی دو کشور شد.

- توصیه‌ شورای اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه‌ عرب در آغاز سی‌وسومین اجلاس خود در تونس به سوریه و عراق مبنی‌بر حل اختلاف از راه گفت‌وگو درباره‌ قطع صدور نفت عراق از خاک سوریه؛ مقاله‌ روزنامه‌ نیویورک تایمز در مقایسه‌ وضعیت اقتصادی عراق قبل و بعد از تجاوز به ایران و یادآوری اهمیت صدور نفت این کشور از خاک سوریه در رونق مجدد اقتصادی عراق.

- ستاد بسیج اقتصادی کشور: با تلاش و ایثار کارمندان وزارت نفت، میزان سهمیه‌ بنزین، از 60 لیتر به 90 لیتر در ماه افزایش یافت.

- در واکنش به خبرهای رسیده حاکی‌از فروش اسلحه از چین به عراق، امروز یک هفته‌نامه‌ معتبر چینی با بی‌طرف خواندن این کشور، فروش اسلحه به عراق را تکذیب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال