فائزون|۷ آذر ۱۳۶۴

کدخبر : 14957 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۰:۳۹

تاریخ شمسی

7 آذر 1364

تاریخ قمری

15 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

28 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- هواپیماهای عراقی امروز جزیره خارک را بمباران کردند که خسارت مهمی نداشت. هواپیماهای عراقی به چندین شهر نیز تجاوز کردند.

- گزارش چند درگیری با گروه‌های ضدانقلاب در مناطق شمال‌غرب کشور.

- اعدام روحانی سنی در استان سلیمانیه؛ محاصره شهرک کرکوک و تخریب خانه‌های مردم؛ سوزاندن چند روستای کردنشین با مواد شیمیایی؛ اعدام تعدادی از افسران به‌اتهام فرار، ازجمله اقدامات اخیر حکومت عراق است.

در صبحگاه مشترک واحدهای نمونه بسیج و نیروهای مسلح، جانشین فرمانده کل سپاه گفت که استکبار پایه‌های نگهدارنده نظام جمهوری اسلامی را "امام، مردم و منابع نفتی" می‌داند و برنامه‌های آنها علیه این پایه‌ها متمرکز شده است.

- فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی گفت که رزمندگان ما برای امنیت منطقه خلیج‌فارس می‌کوشند و این امنیت را تا موقعی حفظ می‌کنند که خلیج‌فارس برای ما قابل‌استفاده باشد، در غیر این صورت، برای هیچ‌کس قابل‌استفاده نخواهد بود.

-  برگزاری مانور آبی ـ خاکی نیروهای بسیج و سپاه در خلیج‌فارس و آب‌های ساحلی بندر لنگه.

- اعزام کاروان‌های متعددی از نیروهای داوطلب و کمک‌های مردمی از نقاط گوناگون کشور به‌سوی جبهه‌ها.

- ابلاغ دستورالعمل تکمیلی اعزام کاروان‌های کربلا به پایگاه‌های تابع قرارگاه حمزه سیدالشهدا و ناحیه کردستان.

- رئیس‌جمهور در سخنانی خطاب به خواهران و برادران طلبه استان تهران گفت که شما مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی هستید و باید از مسائل مختلف آگاهی داشته باشید.

- نخست‌وزیر در دیدار با گروهی از دانشجویان بر ضرورت توجه به مسائل جامعه؛ هشیاری درمورد پیشرفت علوم و برقراری ارتباط با جبهه و جنگ تأکید کرد.

- تحلیل و پیش‌بینی رسانه‌ها و تحلیل‌گران درباره عملیات آتی ایران در جبهه میانی.

- رئیس‌جمهور پاکستان، صدر اعظم اتریش و وزیر خارجه کره جنوبی ادامه جنگ ایران و عراق را تهدیدی برای منطقه اعلام کردند و خواستار توقف جنگ شدند و تلویحاً ایران را مسئول ادامه جنگ خواندند.

- ادعای روزنامه العرب چاپ لندن، درباره طرح ایران برای اشغال یکی از کشورهای عربی خلیج‌فارس؛ ادعای سفارت امارات در تهران درباره ورود قایق‌های تندرو ایران به آب‌های ساحلی امارات.

- احداث پایگاه هوایی نظامی امریکا در بحرین.

- قائم‌مقام وزیر خارجه جمهوری دمکراتیک یمن با رئیس‌جمهور ایران دیدار و پیام رئیس‌جمهور یمن را تسلیم وی کرد.

- مذاکره سفیر چین در تهران با وزیر بازرگانی ایران و ابراز علاقه به توسعه همکاری بازرگانی، صنعتی، انتقال تکنولوژی و صدور کالاهای چینی به ایران و تأکید وزیر بازرگانی ایران بر ضرورت همکاری صمیمانه‌تر و خرید کالاهای غیرنفتی از ایران.

- آیت‌الله موسوی اردبیلی در همایش انجمن اسلامی کارگران کشور تأکید کرد که باید همه دست‌های ناپاک درازشده به اموال بیت‌المال را قطع کنیم و به کسانی بسپاریم که آن را به وجود آورده‌اند.

- در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح اولویت اشتغال جانبازان و فرزندان شهدا تصویب شد و سخنرانان پیش از دستور، بر ضرورت وحدت مسلمان و حضور جوانان در جبهه تأکید کردند.

- وزیر خارجه صحرا از اینکه دولت فرانسه مانع شرکت نمایندگان ایران در کنفرانس صحرا شد، ابراز تأسف کرد.

- همکاری یک شرکت امریکایی برای احداث کارخانه سلاح شیمیایی؛ جریمه دو دلال انگلیسی به‌دلیل فروش سلاح بدون مجوز به عراق.

- وزیر نفت عراق: عراق روزانه توانایی تولید چهار میلیون بشکه نفت را دارد.

-  واکنش تند لیبی به‌اتهام شرکت این کشور در ربودن هواپیمای مصری؛ ادعای برخی نشریات بیگانه به دخالت ایران در این ماجرا.

- صدور بیانیه سازمان عفو بین‌الملل درباره نقض حقوق بشر در ایران.

- آیت‌الله موسوی بجنوردی سرپرست دادگاه عالی انقلاب اسلامی در واکنش به‌ادعای رسانه‌های امریکا گفت که دادگاهای انقلاب اسلامی هیچ‌کس را صرفاً به‌عنوان بهایی‌بودن دستگیر یا اعدام نکرده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال