فائزون|۷ آذر ۱۳۶۶

کدخبر : 14956 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۰:۳۷

تاریخ شمسی

7 آذر 1366

تاریخ قمری

6 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

28 نوامبر 1987
خلاصه روز: 
 
- تهاجم نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به خط دفاعی سپاه و ارتش در منطقه تکاب (قصرشیرین).
- هواپیماهای عراقی دیوار صوتی را برفراز شهرکرد و یاسوج شکستند.
- 80 تن از پرسنل قرارگاه رمضان که قصد عزیمت به شمال عراق را داشتند، در منطقه روبه‌روی شیروان در خاک ترکیه دست‌گیر شدند. خبرگزاری ترکیه مدعی شد که تعدادی از سربازان ایرانی بازداشت شده، گریخته‌اند.
- گزارش نماینده حزب دمکرات کردستان عراق درباره عملیا‌ت‌های اجرا شده از دی‌ماه 1365 به‌وسیله این حزب.
- رادیو امریکا: انتظار می‌رود ایران ظرف چند هفته آینده دست به حمله دیگری علیه بصره بزند... منابع پنتاگون متقاعد شدند که عراقی‌ها می‌توانند با موفقیت از بصره دفاع کنند. انتشار گزارش‌های وقوع حمله گسترده ایران، موجب فرار تعدادی از سربازان کویتی از محل خدمت خود شده است.
- دستورالعمل‌ نیروی‌ زمینی سپاه به رده‌های تحت امر خود برای جذب، سازمان‌دهی و اعزام نیروی ادارات دولتی.
-  رئیس‌جمهور در مانور سپاهیان محمد(ص) شیراز: امریکا ناوهایش را برای حضور در خلیج‌فارس و تسلط بر منطقه به‌این جا آورده است. ما برای راندن امریکا از خلیج‌فارس و مقابله با اهداف آن، منتظر نمی‌باشیم تا امریکا در منطقه با ما درگیر شود... جهاد مالی یک کار داوطلبانه است و اجباری در آن نیست.
- به‌دنبال شایعه اجباری بودن کمک‌ مالی و اختلال سیستم بانکی، نخست‌وزیر تأکید کرد: شرکت در جهاد مالی به‌هیچ‏ وجه جنبه اجباری ندارد. امام‏ جمعه کرمان: اگر متمکنین به‌دل‌خواه در جهاد مالی شرکت نکنند برحسب قانون در شرایط استثنایی، ولی‏ فقیه و حاکم شرع می‏ تواند این اموال را به زور از مردم بگیرد.
-  برآورد بودجه مورد نیاز سپاه برای تغذیه نیروهای سپاه و بسیج.
- بخش‌نامه دادستان عمومی تهران به نواحی و دادسراها مبنی‏‌بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده رزمندگان.
- کویت از ترس ناکافی بودن حمایت امریکا از تانکرهای این کشور، بزرگ‌ترین تانکر خود "بریجتون" را از گردونه بهره‌برداری خارج کرد.
- بررسی تحلیلی هزینه گزاف خبررسانی رسانه‌های خارجی از منطقه خلیج‌فارس.
- موضع شوروی درباره تحریم فروش اسلحه به ایران، نقش دبیرکل سازمان ملل در مذاکرات آتش‌بس و تلاش انگلیس برای تحریم تسلیحاتی ایران.
- نشریه هندی "تایمز آوایندیا" نوشت که پاکستان به صورت پلی برای ارسال سلاح به ایران درآمده است.
- گزارش رسانه‌ها درباره مشکلات بازاریابی و صدور نفت ایران و فروش نفت به قیمت پایین‌تر از مصوبه اوپک و همچنین بی‏‌اعتنایی عراق به سهمیه تعیین شده خود.
- تفسیر و گزارش رسانه‌های فرانسه درباره آزادی دو گروگان فرانسوی در لبنان.
- با استناد به ادعاهای مخالفان جمهوری‌اسلامی در خارج از کشور و مصوبه کمیته حقوق بشر، رادیو بی‏.بی.‏سی. و رادیو اسرائیل گزارش‏‌هایی را منتشر کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال