فائزون|۶ آذر ۱۳۵۹

کدخبر : 14955 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۰:۳۰

تاریخ شمسی

6 آذر 1359

تاریخ قمری

18 محرم 1401

تاریخ میلادی

27 نوامبر 1980
خلاصه روز: 

- ممانعت از عبور دشمن از کارون در فارسیات واقع در 28 کیلومتری اهواز.

- گزارش اقدامات مهندسی عراق در خوزستان.

- اعلام تشکر‌نامه مجلس شورای اسلامی از اعضاء جبهه پایداری برای عدم شرکت در کنفرانس سران عرب.

- مسأله گروگان‌ها: ایران: به ازای انجام بخشی از خواسته‌های ایران، تعدادی از گروگان‌ها آزاد خواهند شد. آمریکا: آزادی مرحله به مرحله گروگان‌ها غیرقابل قبول است.

- اعزام یک هیأت دیپلماتیک ایران به پاریس ـ مصاحبه مطبوعاتی سفیر ایران در آلمان در مورد سکوت غرب در برابر تجاوز عراق به ایران.

-  اعلام تیرگی چشم‌انداز صلح در پایان مأموریت اولاف‌ پالمه ـ اعلام توافق ایران و عراق بر خروج‌ کشتی‌های تجاری که در اروندرود به دام افتاده‌اند.

- درباره پیمان امنیت جمعی کشورهای خلیج‌فارس: الرای العام چاپ کویت: پیش ‌نویس این پیمان که تا اندازه‌ای به جنگ ایران و عراق مربوط است، جهت ملاحظه به وزیر ان کشورهای مربوطه داده شد. رادیو آمریکا: اقدام تازه عربستان سعودی به جنگ ایران و عراق مربوط می‌شود مخصوصاً که حمله هوایی ایران به یک منطقه مرزی کویت باعث ایجاد نگرانی و احساس همبستگی میان کویت و همسایگان شده است. رادیو لندن: پرتاب موشک از هواپیماهای ایران به خاک کویت دلیل دیگری برای کشورهای کوچک منطقه گردید که زیر چتر حمایت سعودی گرد آیند. عمل عربستان تثبیت سیاست این کشور در منطقه است که عربستان آن را منطقه نفوذ خود احساس می‌کند.

- مباحث و اقدامات اصلی کنفرانس سران عرب: موافقت با یک استراتژی اقتصادی دراز مدت و یک برنامه مشترک علیه صهیونیسم ـ اعلام حمایت غیرمستقیم از عراق در جنگ با ایران.

- فعالیت‌های عراق در کنفرانس سران عرب.

- گزارش اوضاع اقتصادی عراق: نفت، واحدهای عمرانی، مصرف، ذخیره ارزی و …

- تکذیب ارسال اسلحه به عراق توسط وزیر خارجه یوگسلاوی در عین تأکید بر روابط گسترده با این کشور.

- فرانکفورتر الگماینه چاپ آلمان: ادعای عقب راندن عراقی‌ها از سوسنگرد مسخره است.

ارسال نظر






captcha
ارسال