فائزون|۶ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14954 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۰:۲۸

تاریخ شمسی

6 آذر 1360

تاریخ قمری

30 محرم 1402

تاریخ میلادی

27 نوامبر 1981
خلاصه روز: 

- نیروهای جهاد دامغان پس از سه هفته تلاش شبانه‌روزی موفق به احداث جاده‌ی ابوذر در مناطق صعب‌العبور رملی شمال بستان، در فاصله 5 تا 8 کیلومتری جناح شمالی دشمن شدند.

- در بمباران مناطق مسکونی شهر آبادان 3 تن شهید و 4 تن مجروح شدند و تعدادی خانه ویران شد. یک فروند میگ عراقی که قصد بمباران تأسیسات منطقه بیدبلند را داشت، با آتش پدافندی نیروهای خودی سقوط کرد.

- تیپ26 زرهی عراق در نامه‌ای به واحدهای تحت امر خود باتوجه‌به گزارش‌های اطلاعات کل ارتش عراق از خط و عمق و همچنین تصمیمات نیروهای ایرانی، حمله نیروهای ایرانی را در منطقه بستان پیش‌بینی و دستورات و تذکرات لازم را بیان کرده است.

- در اقدامات افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی در محورهای مریوان، دیواندره، مهاباد و میاندوآب، 11 نفر از نیروهای خودی شهید، 8 تن زخمی و 2 نفر گروگان گرفته شدند و از عناصر معارض مسلح نیز 10 تا 15 نفر کشته یا زخمی شدند.

- فرمانده تیپ116 عراق به مقامات مافوق گزارش داد که نماینده‌ی حزب دمکرات کردستان ایران به رابط عراقی خود اطلاع داده که ایران تعدادی از نیروهای سپاه را از منطقه شیخ‌صله، خان‌شور و رجوی به منطقه دَروَله انتقال داده است. این نماینده به طرف عراقی پیشنهاد داده است که واحدهایی از نیروی مخصوص عراق، با همکاری نیروهای حزب دمکرات برای بازپس‌گیری شیخ‌صله، خان‌شور و رجوی اقدام کنند. درنتیجه، تیپ116 عراق برای انتقال افراد حزب دمکرات به منطقه دروله یک خودرو حمل نفر به نماینده آن حزب تحویل داد.

- در اقدامات و عملیات‌های گروه‌های ضدانقلاب در شهر تهران، یکی از روستاهای ماسال در شمال کشور و ریل راه‌آهن اهواز ـ تهران، 8 نفر به شهادت رسیدند و 28 تن مجروح شدند؛ 4 تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در عملیات شناسایی و تصرف یک خانه تیمی این سازمان در تهران کشته شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- رئیس‌جمهور در پیامی به‌مناسبت دومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، این نهاد را بدنه‌ی اساسی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نامید و دراین‌باره به چند نکته برای توسعه‌ سازمانی، حفاظت از بسیج، سیاست کلی بسیج در دوره‌های آینده و... اشاره کرد.

- آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اقدامات نیروهای ضدانقلاب در ایجاد ناامنی و بی‌اعتمادی اجتماعی، به پرهیز از برخوردهای احساسی و تکیه بر قانون دراین‌باره تأکید کرد. وی همچنین به شکست اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در فاس اشاره و راه‌حل مشکل فلسطین را همکاری کشورهای مسلمان و عرب ذکر کرد.

- درپی بروز مشکلات تأمین سوخت به‌دلیل کاهش فروش نفت و کمبود ارز از یک‌سو و آسیب‌دیدن تأسیسات زیربنایی از سوی دیگر، خبرگزاری پارس در گزارشی کوتاه به بررسی تأثیر این موضوع بر مردم خراسان پرداخته است.

- خبرگزاری فرانسه از توکیو به نقل از سخنگوی طرف ژاپنی اجرای پروژه‌ی پتروشیمی بندر امام خمینی، گزارش داد که ایران عزم خود را برای تکمیل ساختمان این پروژه جزم کرده، اما هنوز مسائل و مشکلات با کمپانی میتسوئی را حل نکرده است؛ گزارش آسوشیتدپرس درخصوص اعتراض شوروی به کم‌کاری دولت و شرکت‌‌های ژاپنی برای تکمیل پروژه‌ی پتروشیمی بندر امام خمینی، تصمیم دولت ژاپن برای کاهش خرید نفت از ایران و پاسخ مقام وزارت خارجه ژاپن به موضع‌گیری روسیه در‌برابر این کشور.

- گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور آلمان‌غربی و یونان با عراق؛ آسوشیتدپرس: یونان هواپیماهای عراقی را در خاک خود تعمیر خواهد کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال