فائزون|۶ آذر ۱۳۶۴

کدخبر : 14952 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۰:۲۴

تاریخ شمسی

6 آذر 1364

تاریخ قمری

14 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

27 نوامبر 1985
خلاصه روز: 

- در جلسه صبح امروز قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران، فعالیت‌های مهندسی در جبهه جنوب، مشکلات، تجهیزات موردنیاز و کمبودهای آن بررسی شد.

- در جلسه عصر قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران، درباره احتمال حمله دشمن به جزایر مجنون و اعلام آماده‌باش برای مقابله با آن، ضرورت هماهنگی اقدامات مهندسی در منطقه اروندرود و مأموریت قطعی قرارگاه‌های کربلا و قدس بحث و بر لزوم تسریع در قطعی‌شدن منطقه اصلی عملیات گسترده تأکید شد.

- یک یگان ارتش عراق با هدف کسب اطلاعات و گرفتن اسیر به یکی از خطوط خودی در منطقه مهران حمله کرد که با هشیاری رزمندگان ناکام ماند.

- قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت روز بسیج مستضعفین خواستار حضور نیروهای مردمی در جبهه‌های نبرد شد.

- ستاد مرکزی سپاه پاسداران با صدور بخش‌نامه‌ای به مناطق پنج‌گانه سپاه، رعایت نکاتی را در اعزام نیرو به جبهه‌ها متذکر شد، ازجمله اینکه نیروهای اعزامی حداقل 17 و حداکثر 45 ساله و حتماً تک‌ور باشند.

- تفسیر رادیو بی‌بی‌سی از سخنان فرمانده نیروی دریایی ایران مبنی‌بر بستن تنگه هرمز.

- گزارش‌هایی از درگیری‌ها و فعالیت‌های گروه‌های ضدانقلاب در مناطق کردنشین.

- منابع اطلاعاتی غربی استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای ایران را تأیید کردند.

- هم‌اندیشی 20 هزار نفری فرماندهان پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور با سخنان نخست‌وزیر و قرائت قطعنامه به کار خود پایان داد.

- وزیر سپاه پاسداران با شوم‌خواندن نغمه‌های صلح‌طلبانه دولت‌های خارجی بر ایستادگی رزمندگان تا آخرین قطره خون تأکید کرد. وی از ادامه تلاش‌ها برای تشکیل نیروی دریایی و نیروی هوایی در سپاه خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مصاحبه‌ای درباره عملیات سرنوشت‌ساز آتی، اعزام کاروان‌های کربلا، عملیات‌های محدود، حمایت ابرقدرت‌ها از عراق، هدف دشمن از حمله به تأسیسات صنعتی و... مطالبی بیان کرد.

- رئیس‌جمهور پاکستان با ابراز بدبینی درباره تلاش‌های صلح سازمان کنفرانس اسلامی، تصور ایران را درمورد نفوذ اعراب در این سازمان و کمیته حسن‌نیت اشتباه خواند و تلاش کشورهای منطقه را مثبت ارزیابی کرد. رادیو مسکو نیز اوضاع خلیج‌فارس را وخیم خواند و وضع شوروی را مشابه محافل صلح‌دوست منطقه اعلام کرد.

- رادیو کلن در تفسیری سپاه پاسداران را رقیب ارتش جمهوری اسلامی خواند و روابط نظامی ایران و شوروی را روبه‏گسترش اعلام کرد.

- دیدار سفیر شوروی با سرپرست اداره سیاسی وزارت خارجه ایران؛ نظر مثبت ایران برای ازسرگیری پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایرفلوت شوروی به ایران؛ اظهار امیدواری برای بازگشت کارشناسان صنعتی شوروی به ایران؛ احتمال سفر معاون وزیر خارجه شوروی به ایران.

- پایان مأموریت کاردار ایران در فرانسه و احتمال سفر یک هیئت فرانسوی به تهران.

- نخست‌وزیر سوریه هفته آینده به ایران سفر می‌کند.

- قائم‌مقام وزیر خارجه یمن دمکراتیک با وزیر خارجه ایران دیدار و درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

-  گزارش رویتر درباره بازگشت خارک به وضعیت عادی، افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن و توقف موقت صادرات نفت عراق از خاک عربستان.

- آقای هاشمی رفسنجانی نایب‌رئیس مجلس خبرگان، با اعلام انتخاب آیت‌الله منتظری به‌عنوان رهبر آینده، دراین‌باره توضیحاتی داد.

- نشریه وال استریت ژورنال در تفسیری انتخاب آیت‌الله منتظری را به جانشینی امام خمینی به‌معنای تداوم حکومت روحانیان و تداوم جنگ دانسته و وی را فردی میانه‌رو و حامی بخش خصوصی اعلام کرده است.

- حمایت‌های گسترده کویت از عراق اعتراض برخی مطبوعات کویت را برانگیخته است. واحدهای گشت نیروی دریایی عراق برای جلوگیری از شناسایی‌شدن از شناورهای کویتی استفاده می‌کنند.

- رهبر شوروی اختلاف‌نظر امریکا و شوروی را اختلافی فاحش خواند. معاون وزیر خارجه امریکا در سفر به خاورمیانه نتایج اجلاس دو ابرقدرت را تشریح کرد.

- ادعای دادستان نظامی استانبول مبنی‌بر حمایت ایران از سازمان حزب‌الله ترکیه.

- اعتراف رهبر دروزی‌ها به راه‌اندازی جنگ پرچم در لبنان؛ تلاش سوریه برای تحکیم نفوذ خود در غرب بیروت و پایان‌دادن به حاکمیت دو گروه شبه‌نظامی در این منطقه.

- بیانیه سفارت ایران در بلژیک در اعتراض به اقدامات پارلمان اروپا درمورد ادعای نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریست‌های فراری از ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال