فائزون|۵ آذر ۱۳۶۴

کدخبر : 14946 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۱۲:۲۱

تاریخ شمسی

5 آذر 1364

تاریخ قمری

13 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

26 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- آغاز فعالیت‌های مجدد نیروهای خودی برای شناسایی منطقه هورالهویزه؛ اقدام ارتش عراق به تحکیم مواضع و شناسایی در هورالهویزه؛ اقدامات مهندسی و تحکیم مواضع ارتش عراق در منطقه فاو.

- اجرای آتش روی تأسیسات نفتی و نظامی عراق در منطقه فاو؛ اجرای آتش عراق روی آبادان.

- واکنش مطبوعات کویت به توقیف کشتی کویتی؛ گزارش آسوشیتدپرس از اقدامات بازرسی نیروی دریایی ارتش ایران.

- اقدام گروه‌های ضدانقلاب به ایجاد کمین، درگیری، حمله به پایگاه‌ها، مین‌گذاری و... در مناطق شمال‌غرب کشور.

- اخطار حکومت عراق به اهالی تعدادی از روستاهای مناطق کردنشین عراق برای تخلیه روستاهای خود.

- گزارش ستاد مشترک ارتش درباره حمله نیروهای طالبانی به ستون یگان‌های نیروی مخصوص ارتش عراق در جاده بوکان ـ رانیه؛ ترور 2 تن از افراد بارزانی‌ها به‌دست افراد حزب دمکرات.

- ناکامی ارتش عراق در تصرف ارتفاعات غلبوکه که انقلابیون کرد آن را آزاد کرده‌اند.

- حزب‏الدعوه اسلامی عراق با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های بین‌المللی گوشه‌ای از جنایات حکومت عراق را افشا کرد.

- هواپیمای ربوده‌شده ایران که به امارات رفته بود، با تلاش مقامات وزارت خارجه و همکاری مقامات امارات با سرنشینان و دو رباینده آن به ایران بازگشت.

- همایش فرماندهان پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج با حضور سران سه قوه، فرمانده سپاه پاسداران، نماینده امام در سپاه و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری آغاز شد. در این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام رحمانی مسئول بسیج، آیت‌الله خامنه‌ای، آقای هاشمی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و محسن رضایی سخنرانی کردند.

- گزارش رویتر و رادیو اسرائیل از برگزاری همایش فرماندهان بسیج.

- مصاحبه وزیر دفاع و وزیر سپاه پاسداران و مدیرعامل صنایع دفاع به مناسبت افتتاح خط تولید برخی مهمات و سلاح‌های موردنیاز رزمندگان.

- نماینده استرالیا در سازمان ملل (رئیس جلسات شورای امنیت در ماه نوامبر) تلاش‌هایش را برای توقف جنگ ایران و عراق ناموفق خواند.

- اتهام یک افسر امریکایی درمورد فروش موشک ضدتانک به ایران بی‌اساس اعلام شد؛ وزیر دفاع اسرائیل ضمن بیان آثار جنگ بر مواضع اعراب، فروش اسلحه به ایران را تکذیب کرد.

- در اجلاس بین‌المللی "سیرت النبی" در پاکستان، پیام‌های صدام، ملک حسین، و ملک حسن قرائت شد.

- گزارش و تحلیل انتخاب آیت‌الله منتظری به جانشینی امام خمینی در نشریه‌های فایننشال تایمز، نیویورک تایمز، روزنامه ماینیچی ژاپن و الاهرام مصر.

- گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران، به مجمع عمومی سازمان ملل داده شد.

- در مانور مشترک امارات، عربستان و کویت در امارات یک هواپیما سقوط کرد.

- وزیر نفت عربستان اعتراف کرد که روزانه کمتر از 300 هزار بشکه نفت عربستان به حساب عراق فروخته می‌شود.

- کریستین ساینس مانیتور ادامه جنگ فرسایشی را برای عراق تحمل‌ناپذیر دانسته و نوشته است: دیگر برای عراق پیروزی مطرح نیست، بلکه این کشور برای نباختن می‌کوشد.

- فایننشال تایمز راهبرد کشورهای منطقه و ابرقدرت‌ها را تقویت جناح واقع‌گرا در ایران اعلام کرده و نوشته که ایران ابتکارعمل را در جنگ از دست داده است.

- ادامه تلاش تری ویت برای آزادی گروگان‌های امریکایی در بیروت و مخالفت کویت با آزادی 17 زندانی عرب در ازای آزادی گروگان‌های امریکایی و فرانسوی در لبنان.

- گزارش‌هایی درباره هویت و اهداف ربایندگان هواپیمای مصری، شیوه پایان‌دادن به ماجرا و دخالت امریکا در آن، مواضع ایران و کشورهای دیگر دراین‌باره.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره درگیری‌های بیروت، گروه‌های درگیر و مطالبات آنها، مطالبات ساف و نقش سوریه، رژیم صهیونیستی و شوروی.

- گزارش نشریه وزارت امور خارجه از درگیری‌های اخیر بیروت.

- انهدام ساختمان شبه‌نظامیان آنتوان لحد و کشته یا زخمی‌شدن عده‌ای در یک عملیات انتحاری در لبنان.

- در اعلامیه پایان جلسات شورای مرکزی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، خطوط سیاسی آینده فلسطین و رهبری ساف اعلام شد.

- اخراج 41 کارگر ایرانی از کویت پس از ضبط اموال و اثاثیه آنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال