فائزون|۴ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14943 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۱۱:۵۴

تاریخ شمسی

4 آذر 1360

تاریخ قمری

28 محرم 1402

تاریخ میلادی

25 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- جنگنده‌های عراقی، شهرهای سوسنگرد و آبادان را بمباران کردند؛ سقوط یک هواپیمای عراقی در حوالی اهواز.

- در عملیات نفوذی نیروهای سپاه مریوان در خاک عراق، 15 تن از نیروهای عراقی کشته و 18 نفر زخمی شدند؛ درخواست پناهندگی 5 عراقی در مریوان؛ معارضین عراقی در منطقه حلبچه 3 تن از نیروهای نظامی عراق را به هلاکت رساندند.

- ارسال کمک‌های مردمی شهرهای بروجرد و تهران به مناطق جنگی.

- عناصر حزب دمکرات کردستان ایران 2 نفر را در غرب سنقر ربودند و به شهادت رساندند؛ افراد ضد‌انقلاب پایگاه‌های سپاه را در محورهای سردشت، ارومیه و مراغه زیر آتش قرار دادند؛ پاک‌سازی 2 روستا در شمال پاوه و کشته‌شدن 3 نفر از وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی.

- در 2 عملیات تروریستی، یک درگیری مسلحانه و یک مین‌گذاری در شهرهای ارومیه و تهران، 5 نفر شهید و 2 تن زخمی شدند.

- تصرف 2 خانه تیمی در شهرهای تهران و نیشابور.

- به‌حکم دادگاه‌ انقلاب لنگرود، 12 نفر از افراد وابسته به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به‌دلیل ابراز ندامت از اعمال خود عفو شدند؛ دادستان انقلاب اسلامی شیراز: 80 درصد از طرح‌ها و عملیات‌های گروه‌های مسلح غیرقانونی در شیراز خنثی شده است.

- امام خمینی در سالروز تشکیل بسیج در پیامی خطاب به بسیجیان، مسئولان و سایر اقشار ملت ایران، به برکات این نهاد و عملکرد آن در دفاع از انقلاب، اجر معنوی خدمت در بسیج و حراست از اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کردند.

- عباس دوزدوزانی فرمانده سابق سپاه پاسداران و محمدتقی بشارتی، نماینده مجلس، درباره نقش اساسی بسیج در انقلاب و کشور، نابسامانی‌های اولیه این نهاد، سیر قانونی ادغام بسیج در تشکیلات سپاه و لزوم این امر مطالبی بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

- رئیس کل بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای درباره اولین دادخواست طلب‌های ایران از محل خرید تسلیحات دریافت‌نشده از امریکا، اقدامات غیرقانونی این کشور برای کارشکنی در امر رسیدگی قانونی به دعاوی مطرح‌شده در دادگاه لاهه و سایر اختلافات ایران و امریکا توضیح داد.

- نخست‌وزیر زلاندنو از معامله پایاپای با ایران و دریافت نفت در مقابل فروش گوشت به ایران خبر داد.

- یونایتدپرس: حدود 20 تن از دانشجویان ایرانی مخالف رژیم آیت‌الله خمینی به کنسولگری ایران در میلان ایتالیا هجوم بردند و به کارکنان آن حمله کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال