فائزون|۴ آذر ۱۳۶۱

کدخبر : 14942 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۱۱:۵۰

تاریخ شمسی

4 آذر 1361

تاریخ قمری

9 صفر 1403

تاریخ میلادی

25 نوامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران امروز شهر آبادان 3 منزل مسکونی و بخشی از یک حسینیه تخریب شد؛ چند ساختمان در بمباران پادگان ابوذر سرپل ذهاب آسیب دیدند.

- ورود 33 دستگاه نفربر برزیلی با تریلرهای عربستان و 7 دستگاه کامیون حامل مهمات به پادگان شعیبه‌ عراق؛ ارسال تعداد زیادی کامیون حامل مواد سوختی از کویت به عراق.

- درخواست پناهندگی 6 نفر ازجمله 4 نیروی نظامی عراق از ایران.

- گزارش آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری سودانی حاکی‌از اعزام سومین گروه داوطلبان سودانی برای شرکت در جنگ علیه ایران است؛ خبرگزاری رویتر: عراق برای جبران نیروی کار موردنیاز خود موافقت‌‌نامه‌‌ای را با فیلیپین درزمینه‌ تقویت همکاری در امور اشتغال و کارگری امضا کرد.

- سخنان مسئول واحد بسیج سپاه اصفهان در تقدیر از روحانیون برای ارشاد افراد بسیج و تشریح فعالیت‌های این واحد برای تحقق تشکیل ارتش بیست میلیونی؛ حسین صفار هرندی قائم‌مقام ستاد منطقه6 سپاه در مصاحبه‌‌ای مطبوعاتی و رادیو، تلویزیونی نقش بسیج را در ادارة‌ جنگ و غلبه بر حرکت‌های گروه‌های مسلح محارب بسیار مؤثر توصیف کرد.

- در حمله غافلگیرانه افراد کومه‌له به یک پایگاه نیروهای خودی در منطقه‌ واوان سردشت، 42 تن از نیروهای ژاندارمری و سپاه شهید یا اسیر شدند؛ در درگیری بین نیروهای خودی با افراد مسلح غیر‌قانونی در منطقه‌ تیژتیژ در محور سنندج ـ مریوان، 8 تن از افراد خودی شهید یا اسیر شدند؛ در عملیات مین‌گذاری نیروهای سپاه میاندوآب بر سر راه نیروهای معارض، 5 تن از آنان کشته یا زخمی شدند؛ درخواست امان‌نامه‌ یکی از افراد حزب دمکرات از سپاه سنندج پس از تحویل‌دادن یک قبضه اسلحه‌ کمری.

- با اطلاعات مردمی، یک خانه‌ تیمی سازمان مجاهدین در خیابان فردوسی گرگان کشف شد و از آن تعدادی اسناد و مهمات به دست آمد، در درگیری بین نیروهای سپاه و افراد این خانه‌ تیمی، 3 تن از منافقین کشته شدند و از نیروهای خودی هم یک تن شهید و یک تن زخمی شدند؛ در بازرسی از یک فرد مشکوک در تهران، اسناد حاوی اطلاعاتی از نیروهای سپاه و آدرس تعدادی از مغازه‌داران متعهد محل به دست آمد؛ نیروهای گشت سپاه، 3 تن از اعضای حزب کمونیستی طوفان را در خیابان جیحون دستگیر کردند.

- سخنان بخشدار بستان در تشریح بازسازی معابر عمومی و اماکن دولتی این شهرستان؛ دبیر ستاد مرکز خدمات کشاورزی خوزستان نیز درباره‌ فعالیت‌های این مرکز توضیحاتی داد.

- فرمانده ژاندارمری (سرهنگ کوچک‌زاده) و نماینده‌ امام در این نیرو (غلامحسین کرباسچی)، گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های ژاندارمری و مشکلاتی که در راه گسترش این نیرو وجود دارد را به اطلاع امام رساندند، امام نیز به آنان توصیه کردند که روح ایمان و اسلامیت را در نیروها زنده نگه دارند.

- پیوند و همراهی دانشجویان با مردم در دوران مبارزه و انقلاب و نقش انجمن اسلامی در هدایت مردم، محور اصلی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور بود.

- درپی بازداشت و آزار تعدادی از دانشجویان مسلمان ایران در شهر بنلگور هند، جمعی از اعضای انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان هند با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. در این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب از شرکت‌کردن هند در این‌گونه اقدامات، به این کشور هشدار داد که روابط ایران و هند را درمعرض خطر قرار ندهد.

- نقش و عملکرد قدرت‌های بزرگ پس از انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی، علت ناکامی آنها و وضعیت کلی کشور پس از قطع وابستگی به قدرت‌های خارجی، عمده سرفصل‌های مطرح‌شده در سخنان میرحسین موسوی نخست‌وزیر، در مراسم گرامیداشت آیت‌الله اشرفی اصفهانی بود.

- سیدمحمد غرضی وزیر نفت ایران، در پایان دیدار با لوراج کمار معاون وزیر نفت هندوستان، به توضیح دلیل سفر وی به ایران و نتیجه‌ مذاکرات بین دو کشور پرداخت.

- به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه‌ ژاپن در مصاحبه با روزنامه‌ کویتی الوطن بر حمایت خود از تلاش‌های میانجیگرانه برای خاتمه‌ جنگ ایران و عراق تأکید کرد.

- قاسم احمد تقی وزیر نفت عراق، در مصاحبه با روزنامه‌ کویتی السیاسه، درباره‌ کاهش صدور نفت عراق، تأثیر آن در اقتصاد این کشور و برنامه‌های آتی عراق در افزایش صدور نفت گزارش داد.

- روزنامه‌ آلمانی فرانکفورتر الگمانیه زاینوگ، در مقاله‌‌ای با بررسی تأثیر جنگ در اقتصاد عراق، اعلام کرد که عراق در این نبرد بیش از ایران آسیب دیده است، خبرگزاری فرانسه نیز با پیش‌بینی مشکلات اقتصادی برای عراق، به بیان راه‌‌حل‌های این کشور برای مواجهه با آن پرداخته است.

- بازدید گروهی از اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از شهرک آزادشدة‌ زبیدات در عملیات محرم.

- خبرگزاری فرانسه از وین در گزارشی اعلام کرد که یک خلبان ایرانی همراه خانواده‌اش از ایران گریخته و از دولت اتریش تقاضای پناهندگی کرده است، یونایتدپرس نیز از استکهلم گزارش داد که یک مهندس پرواز خطوط هوایی ایران به سوئیس پناهنده شده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال