فائزون|۴ آذر ۱۳۶۳

کدخبر : 14941 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۱۱:۴۷

تاریخ شمسی

4 آذر 1363

تاریخ قمری

1 ربیع‌الاول 1405

تاریخ میلادی

25 نوامبر 1984
 
خلاصه روز: 
 
- گزارشی از رده‌های اطلاعاتی در مورد تدابیر و فعالیت‌های دشمن برای مقابله با حمله احتمالی ایران همراه با تبلیغات رسانه‌های عراق پیرامون عملیات آتی و تهدید به نابود کردن تأسیسات اقتصادی ایران در صورت حمله مزبور.
- گزارش‌هایی از ادامه فعالیت عملیات شناسایی در هور توسط نیروهای خودی.
- تمهیدات جهت تأسیس قسمت پدافندی ش.م.ر در یگان‌های سپاه با توجه به قطعی بودن استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی.
- شهادت ١٩ تن از رزمندگان خودی به دست ضدانقلاب در دو محور بوکان - مهاباد و اطراف بانه.
- فعالیت‌های ارتش عراق در ارتباط با تحرکات ایذایی عوامل ضدانقلاب در داخل و خارج کشور
- ادامه ورود کامیون‌ها با محموله سلاح و تجهیزات از کشورهای اردن و عربستان به عراق
- ورود وزیر امورخارجه عراق به امریکا و تأکید مقامات عراقی بر تصمیم جهت تجدید روابط با واشنگتن؛ میرحسین موسوی نخست وزیر: این سفر نشانه تشکیل محوری جدید برای مقابله با حرکت‌های اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی است.
- مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی آقای خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ با خبرنگاران داخلی و خارجی شامل شرح وقایع اردوگاه اسرای عراقی در گرگان، نقش نمایندگان صلیب سرخ در به وجود آوردن زمینه درگیری بین اسرا با یکدیگر و سپس با مأموران، تخلفات نمایندگان سازمان ملل از جمله جاسوسی برای رژیم عراق، نقض بی‌طرفی در قبال توجه به وضعیت اسرای ایرانی و عراقی و انجام ندادن وظایف خود در قبال رسیدگی به وضعیت مفقودالاثرها و سایر اسرای ایرانی.
- بیانیه وزارت امورخارجه در پاسخ به تهاجم تبلیغاتی حامیان عراق و اعلام نقض بی‌طرفی سازمان صلیب سرخ و عدم پیگیری خواسته‌های موجه ایران به وسیله این سازمان.
- پیشنهاد اخراج ایران از سازمان صلیب سرخ بین المللی در روزنامه های عراق؛ اظهارات شاه حسین و درخواست از رهبران کشورها برای کمک به سربازان اسیر عراقی در مقابل شکنجه در ایران؛ اظهارات میرحسین موسوی نخست وزیر دربارة پایبندی همیشگی ایران به کنوانسیون ژنو در مورد اسیران جنگی
- دست‌خط حضرت امام به مناسبت سالروز تشکیل ارتش ٢٠ میلیونی؛ سخنان آقایان هاشمی رفسنجانی، موسوی و موسوی اردبیلی در سمینار فرماندهان بسیج به مناسبت هفته بسیج
- ملاقات وزیر امورخارجه چین با میرحسین موسوی نخست وزیر و تأکید بر گسترش روابط؛ ملاقات مقام مزبور آقای هاشمی رفسنجانی که با توجه به نقش مستقیم آقای هاشمی در جنگ در محافل سیاسی به لحاظ نیاز ایران به تسلیحات و... چین در این باره، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
- اظهارات مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در خصوص حفاری و بهره برداری از منابع نفتی خلیج‌فارس و منابع مشترک با همسایگان و افزایش تولید از میادین نفتی خلیج‌فارس در سال ۶٢ نسبت به سال‌های پیش از آن.
- به گفته رادیو مسکو ایران، امریکا، پاکستان و آلمان و انگلیس از عوامل تقویت ضدانقلابیون افغانستان هستند.
- گزارش روزنامة اطلاعات از "جلسه محاکمه ١٧ تن از اعضای گروهک منافقین" که در جریان درگیری‌های مناطق جنگلی مازندران دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال