فائزون|۴ آذر ۱۳۶۴

کدخبر : 14940 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۱۱:۴۱

تاریخ شمسی

4 آذر 1364

تاریخ قمری

12 ربیع‌الاول 1406

تاریخ میلادی

25 نوامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- درپی درخواست قرارگاه کربلای سپاه پاسداران از قرارگاه عملیاتی ارتش درمورد تخلیه واحدهایش از منطقه خرمشهر تا فاو، فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب، از فرمانده نیروی زمینی ارتش دراین‌باره کسب تکلیف کرد.

- معاونت اطلاعات قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران در گزارشی وضعیت زمین منطقه غرب اروندرود را تشریح کرد.

- ادعای امروز عراق درمورد حمله به یک هدف بزرگ دریایی تأیید نشد؛ هواپیماهای عراقی به حریم هوایی بندر امام خمینی تجاوز کردند.

- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز یک کشتی پانامایی را که مقصد آن کویت بود، در دریای عمان توقیف کرد. همچنین یدک‌کش هلندی آمستردام آزاد شد.

- فرمانده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه‌ای بخشی از فعالیت‌های این نیرو، طرح‌های عملیاتی، تدابیر امنیتی در خلیج‌فارس و... را تشریح کرد.

- در درگیری‌های امروز نیروهای خودی و گروه‌های ضدانقلاب در مناطق شمال‌غرب، تعدادی از رزمندگان شهید یا مجروح و افرادی از ضدانقلاب دستگیر یا کشته شدند. همچنین در درگیری طالبانی‌ها با نیروهای عراقی، عده‌ای از بعثی‌ها کشته شدند.

- با تلاش قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) اهالی 400 روستای آذربایجان‌غربی و کردستان برای مقابله با گروه‌های ضدانقلاب و همکاری با جمهوری اسلامی مسلح شده‌اند.

- در دیدار هزاران تن از اعضای بسیج با رئیس‌جمهور، آیت‌الله خامنه‌ای ضمن بیان اهمیت بسیج و اشاره به اجلاس سران امریکا و شوروی، تنها راه‌حل عملی صلح را قطع کمک بیگانگان به عراق و تحت فشار قراردادن این رژیم اعلام کرد.

- نمایشگاه هنری بسیج مستضعفین با حضور وزیر ارشاد اسلامی، نماینده امام در سپاه، سرپرست بسیج و... در تالار وحدت گشایش یافت.

- به مناسبت هفته بسیج، مسئولان سپاه پاسداران درحال آماده‌سازی نیروهای داوطلب در تهران، سمنان و نیز عراقی‌های مقیم تهران و تدارک کمک‌های اهدایی به‌منظور اعزام به جبهه هستند.

- آغار بهره‌برداری از خطوط تولید مهمات تفنگ کلاشینکف، تانک تی55، گلوله رسام جنگی و گلوله سلاح‌های پیشرفته.

- به گزارش ستاد منطقه 4 سپاه پاسداران، قرار است که یک کاروان حامل مهمات از ریاض به کویت رفته، از آنجا به عراق ارسال شود.

- کویت درصدد تلاش برای پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق است. رئیس‌جمهور پاکستان یافتن راه‌حلی برای خاتمه جنگ را وظیفه سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد.

- سرپرست بنیاد شهید و آیت‌الله خلخالی انتخاب آیت‌الله منتظری به جانشینی امام خمینی را انتخابی دقیق و مردمی دانستند.

- بازتاب انتخاب آیت‌الله منتظری به جانشینی امام خمینی در روزنامه‌های ژاپنی و اروپایی.

- تلاش عده‌ای از افسران عراقی برای سرنگونی صدام عقیم ماند.

- اظهارات گروهی از مبارزان عراقی در تلویزیون بغداد درباره انفجارهای سه سال پیش در رادیو و تلویزیون بغداد، وزارت برنامه‌ریزی و خبرگزاری عراق.

- چگونگی گسترش روابط و همکاری ایران و بلغارستان و ایران و مجارستان با حضور مسئولان این دو کشور در تهران بررسی شد.

- مسئول دفتر مردمی لیبی در تهران در دیدار با آقای محتشمی، ازطرف وزیر کشور لیبی انتصاب وی به سمت وزارت کشور را تبریک گفت و برای سفر به لیبی از او دعوت کرد.

- سفر هیئت پارلمانی ایران به کوبا و ملاقات با مقامات عالی‌رتبه این کشور.

- ژاپن خرید نفت از ایران را افزایش داد.

- نخست‌وزیر ترکیه از مطبوعات کشورش خواست درباره ایران در نشریات مطالبی ننویسند که روابط اقتصادی دو کشور را با مشکل روبه‌رو کند.

- انگلیس وام و تسهیلات بانکی جدیدی برای خرید تجهیزات جنگی به عراق واگذار کرد.

- گزارش و تحلیل مجله الدستور درباره تلاش‌های کمیته آشتی عرب و نیز کوشش‌های ایران برای حفظ روابط حسنه خود با سوریه و لیبی و سفر وزیر خارجه ایران به این کشورها.

- گورباچف در گزارش خود از اجلاس سران دو ابرقدرت اعلام کرد: در این اجلاس برای کاهش خطر جنگ هسته‌ای و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی موفقیتی حاصل نشد و در مسائل اصولی اختلاف‌نظر عمیقی وجود دارد.

- در اجلاس سران دو ابرقدرت، شوروی برای خروج از افغانستان اعلام آمادگی کرد. دو کشور همچنین برای حل مشکلات افغانستان مشارکت خواهند کرد.

- رادیو مسکو از موضع ایران درمورد توسعه روابط شوروی با کشورهای خلیج‌فارس انتقاد کرد.

- تلاش برای تحکیم آتش‌بس در بیروت؛ اعتراف جنبلاط به اشتباهی که به درگیری‌های بیروت انجامید؛ گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از درگیری‌های بیروت؛ دیدگاه وزارت امور خارجه ایران درباره تلاش امریکا و اسرائیل برای انحراف مبارزات ضدصهیونیستی در لبنان.

- بررسی آثار منفی موضوع گروگان‌های فرانسوی در لبنان بر روابط ایران و سوریه در هفته‌نامه آبزرواتور.

- دو سرباز ژاندارمری که یک هواپیمای یک‏موتوره ایران را ربوده بودند، پس از فرود در فرودگاه نظامی امارات، خود را تسلیم مقامات این کشور کردند.

- شصت تن از مسافران هواپیمای مصری که ربوده و به مالت برده شده بود، با دخالت کماندوهای مصری کشته شدند.

- براثر انفجار بمبی ضعیف در کنسولگری ایران در لندن یکی از کارکنان آن مجروح شد.

- به گفته رادیو سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، یکی از اعضای این سازمان با صدراعظم آلمان دیدار کرد. افراد حزب توده برای همکاری با دولت افغانستان به‌منظور خرابکاری و شرارت در ایران، از کشورهای دیگر به افغانستان منتقل شدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال