فائزون|۳ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14937 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۰۹:۴۵

تاریخ شمسی

3 آذر 1360

تاریخ قمری

27 محرم 1402

تاریخ میلادی

24 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- به‌دنبال آمادگی نیروهای ایران برای اجرای عملیات طریق‌القدس در محور سوسنگرد ـ بستان، نیروهای ارتش عراق به‌منظور تأخیر در اجرای عملیات آینده، به خاکریز نیروهای خودی در این محور حمله کردند، اما با هشیاری رزمندگان اسلامی، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

- درگیری نیروهای خودی با یک گروه گشتی شناسایی دشمن در جنوب‌غربی شوش؛ پاک‌سازی 3 منطقه در ریجاب که محل تجمع مشترک عناصر مسلح غیرقانونی و نیروهای عراقی بود.

- هواپیماهای عراقی با بمباران شهر آبادان و سوسنگرد، چندین خانه را ویران و عده‌ای را مجروح کردند؛ سقوط 2 فروند جنگنده عراقی در شمال بهبهان و منطقه ماهشهر.

- دولت‌های عربستان، اردن، مراکش، مصر، کویت و امارات متحده‌ی عربی، به‌تازگی تعدادی نیرو در‌اختیار ارتش عراق قرار داده‌اند؛ پناهندگی 2 نظامی عراقی به نیروهای سپاه در بانه و بستان؛ فرانسه قصد دارد 36 فروند بمب‌افکن میراژ را به‌همراه تعدادی تکنسین و خلبان در‌اختیار دولت عراق قرار دهد.

- در اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی در مناطق دیواندره و سنقر، از نیروهای خودی و مردم عادی 2 تن شهید، یک تن زخمی و یک نفر ربوده شد؛ افراد کومه‌له اموال شرکت تعاونی روستایی در حوالی سنندج را غارت کردند؛ پاک‌سازی 2 روستا در شمال ارومیه.

- پناهنده‌شدن 3 تن از افراد حزب منحله دمکرات به نیروهای خودی در پاوه؛ مسئولان این حزب با تسلیح و تجهیز حدود 470 نفر از نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در غرب محور سنندج ـ کامیاران، آنها را آماده اجرای عملیات‌ کردند.

- براثر انفجار 2 بمب در نزدیکی در ورودی راه‌آهن تهران، 3 تن شهید و 18 تن مجروح شدند؛ گزارش کیهان در‌این‌باره.

- نیروهای سپاه پاسداران در شهرهای قوچان، کرج و انزلی، 11 خانه تیمی گروه‌های مسلح برانداز را شناسایی و تصرف و 21 تن از آنان را دستگیر کردند و یک نفر را به هلاکت رساندند؛ یکی از افراد چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) که در زندان به سر می‌برد، براثر خودکشی فوت کرد.

- امام خمینی در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با ایشان ضمن اشاره به وجود امدادهای غیبی در تحولات اخیر ایران و معرفی پیامبران الهی به‌عنوان الگوی مقاومت دربرابر ظالمان، بر رسیدگی به امور مستضعفین تأکید کردند.

- وزیر بازرگانی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی درباره نظر امام درخصوص لایحه تجارت خارجی، اقدامات دولت برای فراهم‌شدن امکان خرید از کشورهای خارجی و تأمین اعتبارات لازم دراین‌زمینه و همچنین تلاش‌های انجام‌شده درباره توزیع تیرآهن و برنج مطالبی را بیان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دادستان دادسرای امور صنفی و رئیس دادگاه امور صنفی در مصاحبه‌ای ضمن پرداختن به عوامل گرانی و راه‌حل مبارزه با گران‌فروشی به تشریح فعالیت‌های این نهاد پرداخت.

- حمله موشکی افراد وابسته به عراق به منزل علامه محمدحسین فضل‌الله، از علمای برجسته‌ جنوب لبنان و از طرف‌داران انقلاب اسلامی. در این حمله یکی از محافظان وی به شهادت رسید.

ارسال نظر






captcha
ارسال