فائزون|۳ آذر ۱۳۶۶

کدخبر : 14933 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۰۸:۰۹

تاریخ شمسی

3 آذر 1366

تاریخ قمری

2 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

24 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- توقف حملات عراق به ارتفاع گرده‌‏رش به دلیل درگیری با نیروهای اتحادیه میهنی در ارتفاع ویولان. امید دشمن به بازپس‏‌گیری منطقه عملیاتی نصر8 به‏ دلیل پایان نیافتن جاده و تثبیت نشدن منطقه. اعتراف عراق به عملیات در جبهه شمالی.

- اعلام نتایج عملیات نصر9 و ادامه نبرد در این منطقه. سرنگونی یک هواپیمای عراقی در پنجوین و بمباران مراکز تجمع دشمن در زبیدات.

- بررسی طرح عملیات محور "آمدین" در جلسه مسئولان نیروی زمینی و قرارگاه قدس سپاه.

- انهدام 11 دکل برق فشار قوی و 2 رشته خطوط مخابراتی در استان دهوک عراق با تلاش نیروهای قرارگاه رمضان و همکاری حزب دمکرات کردستان عراق. گلوله‏ باران دو پایگاه عراقی در منطقه شیروان به‏‏ وسیله حزب‏ الله کُرد عراق. انتقال جنازه‏‌های نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از منطقه عملیات نصر9 با 12 اتوبوس.

- دستور عملیاتی فرمانده کل سپاه به نیروهای سه‏ گانه سپاه برای آماده‏ سازی زمینه‏ اجرای عملیات در منطقه فاو و اسکله‏‌های العمیه و البکر. تعیین رئوس برنامه کاری نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه در این دستورالعمل.

- تحلیل آسوشیتدپرس و روزنامه "ایل ‏تمپو" از عملیات نظامی ایران در جبهه‏ شمال غرب (تجزیه ارتش عراق در جبهه جنوب). وزیر اطلاعات عراق: عراق هرگونه حمله ایران به خاک خود را با قاطعیت به‏ عقب خواهد راند.

- خروج 9 نفت‏‏کش از خلیج‏‌فارس با اسکورت دو ناو امریکایی. بازرسی و توقیف موقت سه لنج ایرانی به‏ وسیله ناو امریکایی. تصمیم کویت به استقرار یک سیستم دفاعی برای محافظت در مقابل موشک کرم‏ ابریشم.

- ادامه حمایت‏‌های مالی مردم از جبهه‏‌ها. حضور رئیس‏ جمهور در کاشان با لباس رزم؛ تقدیم کمک‌‏‏های مردمی کاشان به ایشان. یک مسلمان کویتی هزینه سه ماهه یک‏صد رزمنده را تقبل کرد.

- آیت‏ الله خامنه‏ ای در اجتماع 29 لشکر از سپاهیان حضرت ‏محمد(ص) در کاشان به تشریح وضعیت نامناسب ارتش عراق پرداخت و بر حضور مردم در صحنه و مجال ندادن به این رژیم تأکید کرد. آیت‏ الله موسوی اردبیلی در جمع سپاهیان حضرت‏ محمد(ص) گیلان: از همه مردم آگاه و غیور و انقلابی‏مان، می‏‌خواهیم با یک خیزش عظیم و امکانات گسترده، عملیات را تداوم بخشند. در خرم‏ آباد مانور60 لشکر از سپاهیان محمد(ص) با حضور استاندار، نماینده امام و سخن‏رانی وزیر سپاه انجام شد. معاون امور جنگ وزارت آموزش‏ عالی گفت: طرح اعزام 6 ماهه دانشجویان، درباره دختران دانشجو نیز با توجه به تخصص آن‏ها در پشت جبهه اعمال می‏‌شود.

- گزارش خبرگزاری فرانسه از بسیج بی‏‌سابقه نیروی انسانی و منابع مادی در ایران برای جنگ. گزارش خصمانه و دروغ رادیو امریکا از اعزام کودکان دبستانی ایران به جبهه‏‌های جنگ.

- رادیو ژاپن ضمن اعلام ورود وزیر خارجه ایران به توکیو گفت: دولت ژاپن از ایران خواهد خواست تا قطع‏نامه شورای امنیت برای پایان فوری جنگ را بپذیرد. وزیران خارجه 12 کشور جامعه اقتصادی اروپا با انتشار بیانیه‏ ای در بروکسل حمایت مجدد خود را از قطع‏نامه 598 ابراز کردند و خواستار آتش‏ بس شدند.

- تحلیل رویتر از بازگشت مصر به صحنه سیاسی خلیج‏‌فارس و تعهد "مبارک" در کنفرانس امان به دفاع از کشورهای عضو شورای همکاری. دیدگاه‏ های ریاض درباره ازسرگیری روابط با مصر. دیدگاه‏‌های عمان و اردن درباره اجلاس امان.

- روزنامه دیلی‏یومیوری ژاپن: به‏ دنبال اقدامات فرانسه و امریکا برای نخریدن نفت از ایران، این کشور به‏ سختی می‏‌کوشد ناوگان نفت‏کش‌‏های خود را عازم بازارهای نفتی اروپا و آسیا نماید. وزیر انرژی امریکا: دولت ریگان در تلاش است تا ژاپن و دیگر خریداران نفت ایران نیز به جمع کشورهای تحریم‏ کنندة نفت ایران بپیوندند. خبرگزاری فرانسه: اغلب کشورهای اوپک از سهمیه‏‌هایی که برای آنها تعیین شده، تجاوز می‏ کنند.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از میزان توانایی خرید دولت و کاهش خرید گندم از کشاورزان.

ارسال نظر






captcha
ارسال