فائزون|۲ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14931 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱|۰۷:۵۷

تاریخ شمسی

2 آذر 1360

تاریخ قمری

26 محرم 1402

تاریخ میلادی

23 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- تیپ96 جمعی لشکر6 عراق در نامه‌ای، اطلاعاتی را که این لشکر از منطقه عملیاتی سوسنگرد و بستان و یگان‌های عمل‌کننده جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه جمع‌آوری کرده بود، به واحدهای تابعه خود ارسال کرد.

- براثر بمباران و گلوله‌باران شهرهای آبادان و سوسنگرد، 2 نفر شهید و 3 تن زخمی شدند و تعداد زیادی منزل مسکونی ویران شد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران سقوط یک فروند میگ عراقی را در غرب سوسنگرد در جبهه دهلاویه تأیید کرد.

- در ادامه کمک‌های کشورهای عربی به عراق، امروز یک کشتی باری روسی حامل ادوات جنگی که مقصد آن عراق است، در بندر الشعبیه کویت پهلو گرفت.

- در آستانه عملیات طریق‌القدس و به‌منظور تقویت یگان‌های سپاه، به‌ویژه تیپ عاشورا، امروز 500 نفر از داوطلبان بسیجی استان زنجان عازم جبهه‌های جنگ شدند.

- نیروهای خودی در عملیاتی در غرب بوکان، روستای داربسر را که یکی از مقرهای حزب دمکرات بود، به تصرف درآوردند. در این عملیات 11 نفر از وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی کشته، 15 نفر دستگیر و عده‌ای زخمی شدند و از افراد خودی نیز یک تن زخمی شد. علاوه‌بر‌این، تعداد زیادی سلاح و چندین وسیله‌ی نقلیه نیز به ‌دست نیروهای خودی افتاد.

- براثر مین‌گذاری افراد ضد‌انقلاب در محور مریوان ـ چناره و نیز در اطراف پاسگاه میرشکاری دیواندره، 3 سرباز ژاندارمری شهید و 3 تن دیگر زخمی شدند.

- گزارش روزنامه اطلاعات از نتایج اجرای طرح ایمن‌سازی "والفتح" به‌منظور استقرار کامل امنیت در مهاباد.

- گروه‌های ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با اجرای چند عملیات در شهرهای تهران، اصفهان و اهواز، 2 نفر را شهید و 3 تن را زخمی کردند، 3 عملیات تروریستی افراد سازمان مجاهدین خلق در تهران با هوشیاری و پیش‌دستی نیروهای سپاه و کمیته ناکام ماند. در این حوادث 3 تن از نیروهای سازمان کشته شدند و یک نفر نیز زخمی شد.

- درپی تصرف یک خانه تیمی در مشهد، در اوایل آبان‌ماه سال جاری، نیروهای خودی متوجه شدند که پدر و مادر رجوی در زیرزمین این خانه نگهداری می‌شوند. این در‌حالی است که مسعود رجوی ادعا کرده بود کارگزاران حکومت والدین پیرش را دستگیر و شکنجه کرده‌اند. مادر رجوی در مصاحبه‌ای، از بدرفتاری منافقین با وی و همسرش در آن خانه تیمی و سپس آزادشدنشان به‌دست پاسداران و وضعیت مطلوب زندگی فعلی‌شان پرده برداشت.

- امام خمینی در دیدار آیت‌الله دستغیب و ائمه جمعه استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد با ایشان، درباره لزوم حفظ وحدت، پاسداشت وحدت روحانیت با مردم و تلاش دشمنان برای از‌بین‌بردن این وحدت و ایجاد دو دستگی بین روحانیت و... توضیحاتی دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  هیئت دولت پیشنهاد اختصاص مبلغ 125 میلیارد ریال از اعتبارات صرفه‌جویی‏‌شده به جبهه‌های جنگ را تصویب کرد.

- کاردار سفارت ایران در رم از مذاکرات ایران و ایتالیا برای از‌سرگیری فروش نفت به آن کشور خبر داد و افزود که پرداخت در این معامله لزوماً به‌صورت دلار نخواهد بود.

- مجله میدل ایست اکونومیک سروی درگزارشی به نوسانات صادرات نفت ایران پرداخت.

- وزیر تجارت خارجی ایتالیا برای شرکت در کمیسیون همکاری مشترک ایتالیا و عراق، وارد بغداد شد. وی بر تحکیم دوستی ایتالیا با عراق، افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور و حضور ایتالیا در اجرای طرح‌های عمرانی جاری در عراق تأکید کرد.

- مجله الاسبوع العربی از اعطای وام 7 میلیارد دلاری کویت به عراق خبر داد.

- خبرگزاری آلمان: کشور الجزایر فعالیت جدیدی را برای ایفای نقش میانجیگری بین ایران و عراق شروع کرده است. محافل دیپلماتیک غرب اعلام کردند که عراق موافقت خود را با نقش پیشنهادی الجزایر اعلام کرده، در‌حالی‌که ایران هنوز موضع خود را دراین‌زمینه، آشکار نکرده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال