فائزون|۱ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 14893 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰|۱۰:۱۲

تاریخ شمسی

1 آذر 1360

تاریخ قمری

25 محرم 1402

تاریخ میلادی

22 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- پس از مذاکرات متعدد فرماندهان سپاه و ارتش، سازمان رزم طرح عملیاتی کربلا1 برای آزادسازی بستان تعیین شد. براساس این طرح، ارتش با 3 تیپ و 8 گردان توپخانه و سپاه پاسداران با 5 تیپ وارد عمل می‌شوند. همچنین مقرر شد نیروی هوایی و هوانیروز ارتش از نیروهای پیاده و زرهی شرکت‌کننده در‌حد امکان پشتیبانی کنند.

- براثر پرتاب 5 گلوله توپ به شهر دزفول، 7 تن از اهالی شهر شهید و 6 تن زخمی شدند.

- درپی اقدام شورای عالی دفاع در واگذاری امور ستاد جنگ‌های نامنظم به سپاه پاسداران، روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه اعلام کرد که باتوجه‌به تعطیل‌شدن بخش جذب نیروی این ستاد، آن دسته از داوطلبان اعزام به جبهه‌ها که ازطریق ستاد جنگ‌های نامنظم به جبهه‌ها اعزام می‌شدند، برای ثبت‌نام به پایگاه‌های بسیج مراجعه کنند.

- تلویزیون بصره اعلام کرد که اعضای جبهه آزادی‌بخش اهواز در نامه‌ای به دبیرکل اتحادیه عرب درخواست کرده‌اند که سران کشورهای عرب در اجلاس خود در فاس به موضوع اشغال اراضی عربی (اهواز)، ازسوی حکام ایرانی رسیدگی کنند. این جبهه در نامه دیگری به وزیران خارجه کشورهای عربی، درباره اوضاع به‌اصطلاح نابسامان و موضوع حقوق اعراب اهواز و اشغال اراضی این منطقه هشدار داد و خواستار توجه بیشتر به این موضوعات شد.

- در درگیری میان افراد حزب دمکرات و نیروهای خودی در روستایی در شمال مهاباد، 37 نفر از اعضای این حزب کشته، عده‌ای زخمی و 17 تن دستگیر شدند و بقیه آنان نیز به‌ناچار عقب‌نشینی کردند. از نیروهای خودی نیز 6 تن شهید و 2 تن زخمی شدند؛ نیروهای سپاه با همراهی نیروهای محلی 2 عملیات پاک‌سازی در جنوب‌شرقی سروآباد و تعدادی از روستاهای توابع میاندوآب، بوکان، سلماس و ماکو انجام دادند که درنتیجه آن، مناطقی وسیع و روستاهای زیادی به تصرف نیروهای خودی درآمد، 20 نفر از افراد حزب دمکرات و گروه‌های رزگاری خود را تسلیم کردند و تعداد زیادی از نیروهای مسلح غیرقانونی کشته شدند؛ یکی از افراد وابسته به کومه‌له در شرق سقز با معرفی خود به نیروهای ژاندارمری و تحویل یک قبضه اسلحه درخواست امان کرد.

- افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی در محور میاندوآب (شمال‌شرقی مهاباد) و دیواندره حملاتی علیه نیروهای خودی انجام دادند. در این حملات 2 تن از مهاجمان کشته، 3 تن زخمی و تعدادی دستگیر شدند. این افراد در محور بانه نیز یک کامیون شهرداری را ربودند.

- فرماندار سردشت در گفت‌وگو با خبرگزاری پارس، درباره مشکلاتی که گروه‌های مسلح غیرقانونی برای فراهم شدن مایحتاج مردم سردشت و اطراف به وجود آورده‌اند و چگونگی تهیه این اقلام توسط مردم و رواج گرانی مطالبی بیان کرد.

- در 6 عملیات گروه‌های ترور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای تهران، مشهد و انزلی، 6 نفر شهید و 6 تن زخمی شدند.

- درپی شناسایی و تصرف 5 خانه تیمی در شیراز، 18 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) دستگیر شدند و از این خانه‌ها، تعداد زیادی بمب، سلاح‌های جنگی و اسناد درون‌گروهی به دست آمد.

- روابط عمومی سپاه پاسداران بجنورد اعلام کرد که سپاه این شهر در یک‏ماهه اخیر 12 خانه تیمی را شناسایی و 45 تن از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را دستگیر کرده است.

- ص.س از سران سازمان کمونیستی پیکار در راه آزادی طبقه کارگر در خارج از کشور، به‌همراه یک گروه 60 نفری از دانشجویان ایرانی به‌بهانه دریافت ویزای ورود به ایران و درواقع با هدف اشغال کنسولگری ایران در پاریس، به‌زور وارد این مکان شدند. در این اقدام، ص.س مجروح شد و سایر مهاجمان نیز گریختند.

- فرمانده کل سپاه پاسداران امروز پس از دیدار با امام خمینی، در جمع فرماندهان مناطق ده‌گانه سپاه درباره‌ی برخی موضوعات مطرح‌شده در این دیدار، ازجمله نبود یک فرماندهی قوی و پیگیری و نظارت در جبهه‌ها، حرکت‌های گروهک‌های مختلف و اقدامات متقابل نیروهای خودی و نیز درخصوص اوضاع عمومی جبهه‌ها و اهداف گروه‌های معارض توضیحاتی داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- صدام حسین در شورای ملی این کشور حمایت خود را از گروه‌ها و سازمان‌هایی که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، اعلام کرد. وی همچنین از قوی‌تر شدن وضعیت ارتش عراق به‌دلیل خرید جنگ‌افزارهای جدید و تقویت تسلیحاتی ارتش این کشور خبر داد و پیشنهاد ایران مبنی‌بر عقب‌نشینی عراق از مواضع اشغال‌شده به‌عنوان شرط شروع مذاکرات صلح را بازی سیاسی خواند.

- وزیر دفاع عربستان اعلام کرد روابط عربستان سعودی با عراق و یمن درحال گسترش و عالی است و درجهت تحقق منافع و اهداف جهان عرب و خواسته‌های مشترک به پیش می‌رود.

- یونایتدپرس: سوریه، عراق و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر فاس مراکش، مخالفت خود را با طرح صلح فهد و به‌رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال