فائزون|۶ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14762 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۱:۰۳

تاریخ شمسی

6 آبان 1361

تاریخ قمری

10 محرم 1403

تاریخ میلادی

28 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- نیروهای عراقی شهر آبادان را هدف سلاح‌های سنگین و گلوله‌های شیمیایی قرار دادند که براثر آن 17 نفر شهید یا مجروح شدند؛ حمله‌ی هواپیماهای عراقی به پادگان عین‌خوش خسارات و تلفات درپی نداشت.

- روزانه 70 الی 80 دستگاه تریلی حامل مهمات و 200 الی 220 کامیون حامل مواد نفتی از عربستان و کویت وارد عراق می‌شود؛ 20 افسر عراقی با پایان آموزش پرتاب موشک‌های سطح‌به‌سطح در فرانسه وارد پایگاه دریایی ام‌القصر شدند.

- برجای‌ماندن 3 شهید و 3 زخمی در برخورد خودرو کارکنان شرکت برق با مین در جاده شمال سردشت؛ عناصر ضدانقلاب ضمن حمله به 2 خودرو کمپرسی جهادسازندگی در محور مهاباد ـ پسوه، یک نفر را به شهادت رساندند و دیگری را به اسارت بردند؛ درگیری بین نیروهای سپاه کامیاران و نیروهای مهاجم و زخمی‌شدن دو نفر از مهاجمان؛ مجروح‌شدن یک نفر از نیروهای خودی براثر پرتاب نارنجک از یک خودرو در محور مهاباد ـ میاندوآب؛ مجروح‌شدن یک پاسدار در حمله‌ی نیروهای حزب دمکرات به روستایی در پاوه؛ عمل‌نکردن بمبی که عناصر گروه آزادی طبقه‌ی کارگر در پشت بیمارستان شهید قاضی سنندج کار گذاشته بودند؛ حمله نیروهای مسلح غیرقانونی به یک راننده کامیون در جاده سلماس ـ ارومیه و غارت دارایی‌های وی.

- اطلاعیه قرارگاه حمزه درمورد پاک‌سازی مناطق اطراف محور پیرانشهر ـ سردشت: 13 کیلومتر از جاده پیرانشهر ـ سردشت به همراه 11 روستا و چند ارتفاع منطقه توسط این قرارگاه پاک‌سازی شده است؛ تقاضای پناهنده‌شدن 2 نفر از افراد حزب دمکرات کردستان از سپاه بانه؛ رادیو بی‌بی‌سی: شیخ عزالدین حسینی از دبیرکل سازمان ملل متحد و همه افراد اهل تسنن کشور عراق خواسته است تا درجهت پایان‌دادن به جنگ ایران و چریک‌های کرد غرب ایران مداخله کنند.

- درگیری نیروهای سپاه و افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در جنگل‌های چوکا (هشتپر) 4 کشته و یک زخمی برجای گذاشت؛ دستگیری 42 نفر از افراد سازمان چریک‌های فدایی خلق و راه کارگر و مجاهدین خلق در شهرستان گنبد؛ کشف و خنثی‌سازی یک پوند تی.ان.تی در قالب مین به همراه نارنجک جنگی در خیابان کمربندی بابل به بابلسر؛ دستگیری 13 نفر از اعضای سازمان چریک‌های فدایی خلق در شهرکرد؛ 8 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که با مسدودکردن جاده هراز به بازرسی خودروها می‌پرداختند با رسیدن نیروهای سپاه و کمیته به جنگل گریختند.

- رفیق‌دوست مسئول تدارکات و عضو شورای عالی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در بوشهر هنگام بازدید از سپاه پاسداران منطقه 9 (استان‌های فارس و بوشهر) ضمن اعلام تشکیل گردان‌های دریایی سپاه، هدف از تشکیل وزارت سپاه را برقراری ارتباط بین سپاه، مجلس و دولت و تجهیز بهتر سپاه خواند.

- گزارش نشریه فارین ریپورت درمورد خریدهای تسلیحاتی عراق از شوروی: این تسلیحات شامل انواع تانک‌های تی54، تی55، تی72، موشک‌های زمین‌به‌زمین اسکاد و موشک‌های هوایی سام2 و سام3 است. سخنگوی وزارت خارجه یوگسلاوی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی، فروش اسلحه به عراق را تأیید کرد.

- رادیو مسکو: آغاز مذاکرات شوروی و ایران جهت احداث تأسیسات مشترک آبی روی رود مرزی ارس.

- سفر معاون رئیس‌جمهور کوبا در رأس یک هیئت سیاسی به عراق و تسلیم پیام فیدل کاسترو رئیس‌جمهور کوبا به صدام حسین.

- وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در برقراری صلح در خاورمیانه خواستار ادامه تلاش جهت پایان‌دادن به جنگ عراق با ایران از راه‌های دیپلماتیک شد. خبرگزاری تانیوگ از تأسیس پایگاه‌های جدید نظامی امریکا در خاک ترکیه خبر داد؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه احداث 3 پایگاه هوایی جدید امریکا را تکذیب کرد.

- بی‌نتیجه‌ماندن اقدام پلیس کویت برای برهم‌زدن مراسم عزاداری روز عاشورای شیعیان کویتی و سایر ملیت‌ها در این کشور. عذرخواهی رئیس تشریفات وزارت امور خارجه کویت از برخورد پلیس این کشور و تأکید بر آزادی دستگیرشدگان.

ارسال نظر






captcha
ارسال