فائزون|۶ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 14761 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۱:۰۱

تاریخ شمسی

6 آبان 1363

تاریخ قمری

3 صفر 1405

تاریخ میلادی

28 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- سه گزارش از اقدامات دشمن در هور که نشان‌دهنده حساسیت عراق نسبت به این منطقه است.

- آخرین وضعیت کشتی‌های مورد حمله قرار گرفته در "عملیات کاروان"

- بازدید دومین گروه خبرنگاران خارجی از منطقه میمک و گزارش خبرنگار نیویورک تایمز از این دیدار

- ادامه درگیری‌ها در غرب کشور به ویژه سقز؛ جریان "تسلیمیها" همچنان ادامه دارد

- ارسال ابلاغیه فرماندهی کل به مناطق ١١ گانه سپاه که مسئول تأمین نیروی بسیج برای کردستان و آذربایجان غربی هستند درباره‌ی حل مسئله کمبود نیرو

- ادامه اقداماتی نظیر ترور و پخش اعلامیه در شهرهای تبریز، شیراز و بندرعباس؛ سخنان سرپرست کمیته باختران از دستگیری تعدادی از ضدانقلابیون در سال جاری؛ اعزام گروهی از منافقین از کویت به گزارش ستاد مرکزی سپاه

- سخنان مدیرکل امور بین الملل وزارت خارجه (محمدجعفر محلاتی) مبنی‌بر آنکه ایران برای بازدید و بررسی مسئله اسرای عراقی در گرگان توسط هیأت سازمان ملل، آماده است، به شرط اعزام هیئتی از سازمان ملل برای بررسی وضعیت اسرای ایرانی و سرنوشت ده هزار اسیر مفقودالاثر؛ بازتاب این سخنان در گزارش خبرگزاری فرانسه همراه با شرح مختصر وضعیت اسرای دو کشور.

- گزارش تبلیغاتی و ضدایرانی خبرگزاری فرانسه از بازدید خبرنگاران از اردوگاه اسرای ایرانی در عراق

- سخنان امام‌خمینی در دیدار با وزیر امورخارجه و سفرا و کارداران در مورد؛ لزوم رابطه داشتن با دولت‌های کشورهای دیگر و در عین حال حمایت از مظلومین؛ حفظ استقلال و عدم ارتباط با امریکا، مگر امریکا آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و عدم ارتباط قطعی و دائمی با اسرائیل و آفریقای جنوبی

- تفسیر رادیو امریکا از سخنان شولتز وزیر امورخارجه امریکا که وی در آن ضمن ستایش از روش اسرائیل در مبارزه علیه تروریسم خواهان به کارگیری چنین روشی (انتقام‌جویانه و گاه پیش‌گیرانه) توسط امریکا شده است.

- تحلیل روزنامه الپائیس از موضوع احتمال تجدید رابطه امریکا و عراق پس از ١٧ سال و پس از آن امکان از سرگیری روابط عراق با مصر.

- ادامه تبلیغات ضدایرانی رسانه های غربی با محور ادعای ارسال اسلحه از اسرائیل به ایران جهت تأثیرگذاری بر افکار عمومی کشورهای عربی به نفع عراق.

- اظهارات مشابه دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلح تحمیلی و تأکید بر ادامه جنگ تا حصول شرایط عنوان شده توسط ایران.

- برنامه‌ای از صوت الجماهیر در تبلیغ سیاست ترویج قوم‌گرایی عربی و توجیه جنایت رژیم بعث علیه عراقیان ایرانی تبار.

- خروج خانواده‌های اعضای دفاتر سازمان ملل و نمایندگی‌های تابعه از کابل به دنبال حملات موشکی مجاهدین به این شهر.

ارسال نظر






captcha
ارسال