فائزون|۶ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14759 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۰:۴۹

تاریخ شمسی

6 آبان 1366

تاریخ قمری

4 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

28 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- اظهارات فرمانده کل سپاه درباره مسائل کلان جنگ، سیاست‌گذاری و استراتژی جنگ در جلسه با فرماندهان و مسئولان سپاه در پایگاه منتظران شهادت اهواز (گلف). تأکید فرمانده سپاه بر لزوم استفاده از سه عامل مهم نظامی، سیاسی و اجتماعی در پیشبرد جنگ.

- بحث درباره استراتژی عملیاتی جمهوری اسلامی و بررسی استان کرکوک عراق برای عملیات و اهمیت آن در بخش دوم جلسه امروز فرماندهان سپاه.

- بررسی محورهای عملیاتی جبهه‌ی جنوب؛ بررسی محورهای منطقه شرق بصره و محاسن و معایب هر محور و اهمیت و ارزش سیاسی و نظامی آن در بخش دیگری از جلسه امروز فرماندهان سپاه. (ضمیمه دارد).

- بررسی اقدامات یگان‌های مأمور آماده‌سازی منطقه شرق بصره برای عملیات در جلسه شامگاه امروز با حضور فرمانده و مسئولان اطلاعات و عملیات نیروی زمینی سپاه و قرارگاه کربلا و فرماندهان یگان‌های مأمور.

- ادامه تلاش‌ها برای هماهنگی و آماده‌سازی زمینه عملیات نامنظم و عملیات مشترک در جلسات فرمانده قرارگاه فتح و فرماندهان یگان‌های خودی و مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق در یاغسمر.

- بررسی نحوه تأمین امنیت کاروان‌های نفتکش‌های خودی، مقابله با اقدامات دشمن، تشکیل قرارگاه مشترک، وضعیت صنایع دریایی و تأثیر تحریم‌ها بر آن، در جلسات مسئولان نیروی دریایی سپاه.

- حمله هواپیماهای عراقی به پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی شیراز و وارد آمدن خسارات زیاد به این دو واحد. عراق مدعی شد به دو هدف دریایی در نزدیکی سواحل ایران حمله کرده. نامه عراق به دبیرکل درباره گلوله‌باران شهرهای بصره و سلیمانیه.

- اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ درباره اقدامات تلافی‌جویانه و بازدارنده ایران در برابر حملات هوایی ارتش عراق. تحلیل بی.بی.سی از واکنش احتمالی ایران به حملات هوایی عراق.

- اهداف غرب از اعزام ناوها به خلیج‌فارس از زبان مشاور نظامی ریگان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اعلام موافقت ایران با اجرای قطعنامه 598 در دیدار معاون وزارت خارجه ایران با وزیر امور خارجه بلژیک به نقل از رسانه‌های غربی. دیدار سفیر جدید ژاپن در ایران با کمال خرازی.

- تلاش‌های دیپلماتیک جدید شوروی برای پایان دادن به جنگ با سفر5 روزه معاون اول وزارت خارجه شوروی به عراق، کویت و ایران. اعلامیه کشورهای عضو پیمان ورشو درباره اجرای قطعنامه 598 و خارج شدن نیروهای خارجی از خلیج‌فارس. توجه رسانه‌ها به سفر ورنتسف به منطقه، نقش شوروی در خلیج‌فارس و روابط آن با ایران.

- اظهارات وزیر خارجه امریکا درباره ضرورت همکاری کشورهای غربی با امریکا برای تحریم ایران تحلیل. خبرگزاری رویتر و روزنامه‌های لوموند و آساهی درباره موضع کشورهای غربی و ژاپن در این‌باره.

- درگیری گروه ضربت حزب‌الله مریوان با چته‌های کومه‌له در روستای چور.

- احداث یک اردوگاه نظامی در نزدیکی شهر نجف برای سازمان مجاهدین خلق (منافقین).

- اعلام آمادگی دانشجویان و اساتید مراکز آموزش عالی و کارگران برای مقابله با اقدامات امریکا در خلیج‌فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال