فائزون|۵ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14754 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۰:۱۰

تاریخ شمسی

5 آبان 1361

تاریخ قمری

9 محرم 1403

تاریخ میلادی

27 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- کشته یا زخمی‌شدن 50 نفر از نیروهای دشمن در پاک‌سازی منطقه عملیاتی مسلم‌بن‌عقیل در حمله یک گروهان از تیپ عاشورا به مواضع ارتش عراق؛ آتش‌سوزی در بخشی از تأسیسات نفت‌خانه عراق براثر آتش سنگین توپخانه ارتش ایران.

- شهادت 4 نفر و آسیب‌دیدن 36 نفر از نیروهای خودی در هجوم بالگردهای عراقی با موشک‌های محتوی مواد شیمیایی به منطقه‌ی موسیان؛ ادامه حمله هواپیماهای دشمن به مناطق عملیاتی جنوبی و غربی به‌ویژه عین‌خوش، ایلام و منطقه‌ی خورموسی؛ افزایش غیرمنتظره آتش توپخانه‌ی دشمن در منطقه‌ی میانی و جنوبی جبهه‌ها در شب تاسوعا نشان‌دهنده‌ی بیم دشمن از احتمال عملیات نیروهای ایرانی بود؛ پناهنده‌شدن 9 نفر از مسلمانان عراقی به ایران.

- شهادت 18 گروگان از نیروهای سپاه و ارتش به‌دست افراد حزب دمکرات؛ برجای ماندن 5 شهید در اجرای کمین نیروهای مسلح غیرقانونی در کامیاران؛ مجروح‌شدن 3 نفر از نیروهای ژاندارمری براثر برخورد با مین در جنوب‌غربی بوکان؛ شهادت 2 سرباز در درگیری‌های پراکنده در حمله به پایگاه سلمان‌ شهر پسوه؛ اقدام افراد مسلح غیرقانونی در گروگان‌گرفتن یک نفر از نیروهای شهربانی سردشت؛ تصرف ارتفاعات "برغاز" در محور جادة خاکی مهاباد ـ بوکان با تلاش نیروهای خودی و تسهیل ارتباط با پایگاه‌های مجاور.

- شناسایی و دستگیری 13 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در ماهشهر و مبارکه و دستگیری مسئول تیم نظامی اصفهان در گلپایگان؛ شناسایی مرکز توزیع و پخش نشریات و اطلاعیه‌های حزب توده در گرگان.

- پیام همدردی رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و آیت‌الله منتظری به مردم دزفول درپی حمله‌ی هوایی عراق به این شهر و شهید یا مجروح‌شدن 130 نفر از مردم. تشییع جنازه‌ی شهدای دزفول در روز تاسوعای حسینی با حضور مردم این شهر.

- روزنامه‌ی نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان مسائل جاسوسی غرب: درصورت حمله ایران، عراق از سلاح‌های قوی روسی که قادر به کشتن صدها هزار نفر می‌باشد، استفاده خواهد کرد؛ رادیو اسرائیل: بغداد با کمک فرانسه با ایجاد کوره‌ای اتمی موفق به تولید بمب اتمی خواهد شد. هفته‌نامه انگلیسی ساندی تایمز: عراق تهدید کرده است برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ایرانی از سلاح‌های میکروبی استفاده خواهد کرد.

- بی‌بی‌سی: رئیس‌جمهور سودان تصمیم به اعزام نیرو برای پشتیبانی از عراق در جنگ ایران گرفته است. سفیر سودان در کویت اعلام کرد: این کشور آماده است 10 هزار نفر سرباز همراه با تجهیزات کامل برای کمک به عراق به این کشور بفرستد.

- کمک‌های تسلیحاتی برزیل به عراق؛ در چند روز گذشته، عراق به‌منظور بارگیری یک محموله‌ی تسلیحاتی سری در برزیل، یک هواپیمای باری را به این کشور فرستاده است.

- بازتاب‌های مربوط به پذیرفته‌نشدن پیشنهاد ایران درخصوص خروج رژیم اشغالگر قدس از مجمع عمومی ازسوی کشورهای غربی.

- سازمان عفو بین‌الملل در اطلاعیه‌ای ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر محکوم کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال