فائزون|۵ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 14753 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۰:۰۵

تاریخ شمسی

5 آبان 1363

تاریخ قمری

2 صفر 1405

تاریخ میلادی

27 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- ادامه عملیات شناسایی در هور و بازگشت ٣ گروه اعزامی که ٢ گروه آن از روز قبل اعزام شده بودند.

- نامه معاونت عملیات فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا به مهندسی رزمی این قرارگاه که در آن خواستار احداث سنگرهای مقاوم در برابر بمباران‌های شدید هوایی شده است

- گزارشی از اقدام کم سابقه یک گروه گشتی عراق در نفوذ به نواحی مرزی ایلام و سرقت احشام و اسارت چند تن از اهالی و درگیری با نیروهای بسیج محلی.

- سخنان فرمانده تیپ سراب در مورد مسائل مربوط به عملیات پایان یافته عاشورا (میمک)

- حمله مهاجمین بعثی به دو پست مرزی؛ گزارش چند کمین ضدانقلاب در هفته گذشته؛ ادامه جریان تسلیمیها

- گزارش وزارت خارجه دبیرکل سازمان ملل متحد سازمان درباره ٨٠ مورد تخلف رژیم عراق از تعهد قبلی (ژوئن ٨۴) راجع به عدم تعرض به مناطق مسکونی

- گزارش یک نشریه داخلی سپاه از اقدامات عناصر ضدانقلاب نظیر تردد و انفجارات داخلی که با هدف دادن روحیه به هواداران و اعلام ادامه حیات این گروه‌ها در داخل، صورت می گیرد.

- گزارش رادیو بی بی سی از راهپیمایی ۵٠٠ کرد در لندن، به حمایت از ناسیونالیسم کردی و اعتراض به جابجایی اجباری اکراد توسط ایران و ذکر سخنان آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان شاهد تأیید این جابجایی اجباری؛ گزارش این رادیو از عملیات سرکوب کردهای ایران و سخنان نخست وزیر ایران در تاکید این مطلب.

- تسلیح روزافزون عراق توسط فرانسه از جمله تحویل اولین سری جت‌های جنگنده جدید میراژ و برتری آنها بر هواپیماهای سوپراتاندارد در حمله به کشتی‌ها؛ گزارش رادیو بی بی سی در خصوص افزایش توانایی عراق در جنگ دریایی علیه صدور نفت ایران تا جایی که قادر به حمله به جزیره خارک است.

- گزارش رویتر به نقل از یک فرمانده انگلیسی که حاکی از عدم تمایل ناوگان جنگی انگلیسی در خلیج‌فارس به دخالت در هرگونه درگیری است.

- نخست وزیر ترکیه در دیدار با وزیر بهداری ایران: توقف جنگ تنها راه برکناری صدام است و با ادامه جنگ راهی به جز حمایت کشورهای عربی و ترکیه از صدام، وجود ندارد. گزارش روزنامه ملیت درباره ناخشنودی مقامات ترکیه از افشای قرارداد مرزی بین ترکیه و عراق توسط دولت عراق

- بیانیه وزارت نفت و اعلام این مطلب که ایران علی‌رغم نیاز شدید ارزی، برای حفظ ثبات قیمت نفت سهمیه خود را به نصف تقلیل داده است و اشاره کارشکنی‌های "استکبار جهانی و ایادی آن" در جهت کاهش قیمت نفت

- گزارش یک روزنامه ژاپنی از اعتراض ایران به کاهش خرید نفت به وسیله ژاپن و درج این تهدید که ایران در قراردادهای صنعتی با ژاپن، تجدید نظر خواهد کرد.

- گوشه ای از روابط حسنه اقتصادی عراق و هند طبق گزارش خبرگزاری هند.

- پخش برنامه های ویژه محرم از رادیو تلویزیون عراق برای اولین بار و دیدار صدام از کربلا و نجف برای جلب افکار عمومی عراق

- سخنان آیت الله منتظری در دیدار با وزیر فرهنگ و آموزش عالی و انتقاد از نحوه گزینش‌ها و نیز دادن سهمیه به نهادها در دانشگاه‌های کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال