فائزون|۵ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 14752 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۰:۰۳

تاریخ شمسی

5 آبان 1365

تاریخ قمری

22 صفر 1407

تاریخ میلادی

27 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- گزارش قرارگاه عملیاتی جنوب از تلاش‌های مهندسی، شناسایی، مانور و تحکیم مواضع دشمن در شرق بصره، جزایر خیبر و شرق‌العماره.

- در جلسه قرارگاه خاتم‌الانبیا: بررسی اقدامات مهندسی و شناسایی خودی در منطقه هور و جزایر مجنون، بررسی طرح مانور عملیات در این منطقه، دستور توجیه یگان‌های مأمور عملیات در این منطقه و شروع اقدامات آماده‌سازی عملیات یدک در این منطقه.

- موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه نیروی زمینی سپاه: بررسی فعالیت‌های خودی و دشمن در منطقه عملیاتی فاو، افزایش اقدامات پدافندی دشمن، تدارک العمیه و البکر از طریق جزیره بوبیان کویت، کمبود مهمات و وسایل مهندسی در منطقه فاو.

- تک دشمن در منطقه کلاله سرکوب شد.

- عملیات مشترک قرارگاه رمضان با پیش‌مرگان حزب‌الله کرد عراق در شمال مرگه‌سور. ورود چند گروه مزدور عراقی به خاک ایران برای تلافی عملیات فتح1.

- تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم باختران، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و سقوط یک هواپیمای دشمن. پرواز میگ25 عراقی در آسمان تهران. تجاوز 5 هواپیمای جنگی ترکیه به فضای جمهوری‌اسلامی.

- انفجار بمب در سردشت سبب شهادت و جراحت چند تن و ویرانی چند مغازه و خانه شد. آتش زدن دو بولدوزر سپاه، کمین به گردان قائم باختران، تسلیم شدن چندین عنصر ضدانقلاب.

- اعزام روحانیون و پاسداران وظیفه از قم؛ اعزام نیروهای اعزام مجدد و تخصصی از تهران.

- گزارش تلویزیون بی‌بی‌سی از تولید سلاح‌های شیمیایی در عراق به کمک غرب، به خصوص آلمان. اظهارات یک مأمور امنیتی پناهنده شده عراقی درباره مجتمع‌های تولید مواد شیمیایی در عراق به کمک کارشناسان اروپایی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اعلام آمادگی ایران برای شرکت در جست و جوی لاشه‌ هواپیمای ناشناس سرنگون شده در آب‌های کویت و بیان تلویحی این‌که هواپیما عراقی بوده‌است.

- مذاکرات وزیران خارجه ایران و فرانسه در پاریس درباره روابط دو کشور و اختلافات مالی. مذاکرات هیئت‌های ایرانی و فرانسوی درباره بازپرداخت بدهی فرانسه به ایران.

- "لوفت‌هانزا" پس از یک سال و نیم، پروازهای خود به تهران را از سرگرفت.

- به دعوت پاپ اعظم، نمایندگان 12 مذهب مختلف گرد هم آمدند تا برای برقراری صلح در جهان دعا کنند. ایران در مورد دعوت پاپ سکوت کرده و عراق موافقت خود را اعلام کرده‌است.

- وزیر خارجه عراق در اجلاس صلیب‌سرخ با اعتراف به بدرفتاری عراق با اسیران ایرانی، آمادگی عراق را برای مبادله تمامی اسیران جنگی خود با ایران اعلام کرد. وی گفت که عراق نه آغاز کننده جنگ و نه خواستار ادامه آن است.

- اعلام نظر امام‌خمینی درباره نحوه رسیدگی به جرائم سیدمهدی هاشمی.

- حمایت جمهوری‌اسلامی از سوریه در مقابل اتهامات و اقدام انگلیس علیه سوریه.

ارسال نظر






captcha
ارسال