فائزون|۵ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14751 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۱۰:۰۱

تاریخ شمسی

5 آبان 1366

تاریخ قمری

3 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

27 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- جلسه فرماندهان سپاه، در پادگان گلف اهواز درباره بررسی طرح‌های پیشنهادی برای عملیات در منطقه عملیاتی کربلای5؛ بررسی نحوه‌ی غافل‌گیر کردن دشمن در این منطقه. گزارشی از وضعیت خودی و دشمن در جبهه‌ی جنوب.

- بررسی وضعیت یگان‌های سپاه و مشکلات آنها در جلسه فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی زمینی سپاه با فرماندهان چند یگانِ سپاه.

- سخنان محسن‌رضایی در جمع فرماندهان قرارگاه‌ها و یگان‌ها و مسئولان اصلی سپاه‌پاسداران درباره اهمیت جنگ و توجه به مسائل معنوی، رو در رویی با امریکا، اهمیت آموزش، توجه به پاسداران وظیفه، تلاش برای تأمین نیازها و صرفه‌جویی، نحوه برخورد با امریکا و کسب آمادگی لازم و بیان استراتژی آینده جنگ.

- بررسی مشکلات و کمبودهای یگان‌های سپاه و نامشخص بودن تقسیم کار بین فرماندهی یگان‌ها و نواحی و استان‌های پشتیبانی کننده یگان‌ها در ادامه جلسه امروز فرماندهان سپاه.

- بحث درباره عملیات در منطقه ماووت و طرح مانور پیشنهادی عملیات در منطقه شرق بصره و برگزاری سمیناری با حضور شخصیت‌های کشوری برای پشتیبانیِ مناسب از یگان‌های رزم، از موضوعاتی بود که در جلسه شامگاه امروز فرماندهان سپاه در پادگان گلف اهواز مطرح گردید.

- در ادامه جلسه شامگاه امروز فرماندهان سپاه درباره طرح‌های عملیاتی در جبهه جنوب، طرح مانور عملیات در شلمچه، حل مشکل هشیاری دشمن، شیوه اجرای عملیات و چگونگی آماده شدن برای اجرای عملیات بحث شد ولی نتیجه قطعی در جهت انتخاب یک منطقه برای اجرای عملیات گسترده به دست نیامد.

- ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه رمضان و بررسی طرح‌های این قرارگاه برای اجرای عملیات‌های نامنظم در آخرین جلسه امروز فرماندهان سپاه در پادگان گلف اهواز.

- بحث درباره چگونگی تقسیم بودجه نیروی زمینی سپاه و صرفه‌جویی در بودجه‌ها و تأمین اقلام مورد نیاز در جلسه محسن ‌رضایی با علی شمخانی، رحیم صفوی و غلامعلی رشید.

- ادامه اقدامات قرارگاه تاکتیکی فتح برای هماهنگی عملیات‌های نامنظم در شمال عراق از جمله برگزاری چند جلسه با جلال طالبانی و دیگر مسئولان اتحادیه میهنی و بررسی طرح‌های چند عملیات نامنظم.

- بررسی نحوه پدافند سواحل و جزایر ایران در خلیج فارس، تأمین نیروی مورد نیاز و اهداف مناسب برای حمله موشکی به دشمن، در جلسات امروز نیروی دریایی سپاه‌پاسداران.

- حمله هوایی عراق به تأسیسات نفتی آغاجاری و جزیره لاوان و سقوط یک هواپیمای عراقی. ادعای عراق درباره حمله به یک نفتکش در نزدیکی سواحل ایران.

- در کمین چته‌های حزب دمکرات علیه نیروهای جندالله سپاه سردشت 15 رزمنده شهید شدند. درگیری چته‌های کومه‌له با نیروهای پاسگاه ژاندارمری در شرق سقز.

- ورود نیروهای عراقی به قره‌داغ و انهدام خانه‌های مردم؛ تخریب کامل چندین روستا در منطقه قره‌داغ. حمله نیروهای معارض عراقی و نیروهای تیپ75 ظفر سپاه‌پاسداران به دکل تقویت رادار قره‌داغ و انهدام دو گردانِ محافظ این تأسیسات.

- اعزام نیروهای داوطلب از شهرهای شیراز، تبریز، ارومیه، همدان، زنجان، گرمسار، نیشابور، سمنان و جهرم به جبهه‌های جنگ. گزارش یونایتدپرس درباره بسیج گسترده مردم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخنان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر درباره تحریم اقتصادی امریکا علیه ایران و بی‌اثر خواندن آن. تحلیل رادیو مونت کارلو در این‌باره.

- واکنش محتاطانه کشورهای غربی و ژاپن درباره درخواست امریکا برای تحریم اقتصادی ایران. گزارش رادیو بی.بی.سی و رادیو کلن در این‌باره.

- ادعای منابع امریکایی درباره‌ی اجرای مانور آبی ـ خاکی ایران در ساحل جزیره ابوموسی.

- تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپای غربی برای افزایش حضور در خلیج‌فارس و همکاری با یکدیگر.

- حمایت مجدد رئیس رژیم مصر از کویت؛ وزیر دفاع مصر نیز تلویحاً ایران را تهدید کرد. تفسیر رادیو بی.بی.سی از مواضع مصر.

- تحلیل صاحب‌نظران درباره‌ی آرامش و تشنج در خلیج‌فارس. اظهارات وزیر خارجه دولت کارتر و وزیر دفاع پیشین امریکا درباره شکست مأموریت نیروی دریایی امریکا در خلیج‌فارس و درخواست تشکیل نیروی حافظ صلح با پرچم سازمان ملل. اظهارات سفیر کویت در شوروی درباره تمایل نداشتن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به برخورد با ایران. ارزیابی حقوقی معاون ریاست انجمن حقوقدانان شوروی از حمله امریکا به سکوهای نفتی ایران.

- هفت کشور عضو اتحادیه اروپای غربی موافقت کردند که در صورت نپذیرفتن آتش‌بس، تحریم فروش اسلحه را به اجرا گذارند با فرض بر اینکه ایران هدف اصلی تحریم خواهد بود.

- ادعای روزنامه القبس درباره اینکه شوروی درخواست ایران برای خرید اسلحه را رد کرده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال