فائزون|۳ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14742 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۰۸:۲۲

تاریخ شمسی

3 آبان 1360

تاریخ قمری

26 ذی‌الحجه 1401

تاریخ میلادی

25 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در حمله‌ی جنگنده‌های عراقی به بندر امام‌خمینی، یک کشتی تجاری ایرانی غرق و یک کشتی هندی دچار آتش‌سوزی شد و 2 ایرانی به شهادت رسیدند، یک هندی کشته و یک تن دیگر مفقود شد. ستاد فرماندهی ارتش عراق مسئولیت حمله به کشتی‌ها را برعهده گرفت؛ در بمباران شهر آبادان، 4 تن زخمی شدند، 6 منزل مسکونی و یک مجتمع اداری ویران گردید و 4 خودرو منهدم شده یا آسیب دیدند؛ پدافند خودی یک فروند هواپیمای عراقی را در خاک عراق سرنگون کرد.

- خبرنگار خبرگزاری فرانسه در بازدید از منطقة عملیاتی ثامن‌الائمه(ع)، به نکاتی اشاره کرد که حاکی‌از عزم ارتش عراق برای دراختیارداشتن درازمدت آن منطقه بوده است.

- یک گروه 70 نفری از بسیجیان خمینی‌شهر عازم جبهه‌های جنگ شدند؛ مردم شهرها و روستاهای مختلف مقادیر زیادی کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مناطق جنگی و جنگ‌زدگان اهدا کردند.

- مسعود رجوی، مسئول شورای ملی مقاومت، در نامه‌ای به رئیس حزب دمکرات کردستان، از وی دعوت کرد که همراه با حزب و نیروهای تحت امرش، با شورای ملی مقاومت و نظام سیاسی آینده ایران همکاری کند.

- حمله‌ی افراد حزب دمکرات کردستان به یکی از روستاهای تکاب و به شهادت رساندن 2 نفر و ربودن 5 تن دیگر؛ حمله عناصر حزب دمکرات به پایگاه سپاه سردشت؛ کارگذاشتن بمب در سردشت؛ دستگیری 19 نفر از افراد فعال حزب دمکرات و گروه کومه‌له در مهاباد؛ تسلیم‌شدن 6 تن از نیروهای شورشی مسلح به سپاه پاسداران روانسر و دیواندره.

- رادیو صدای کردستان از 3 عملیات نیروهای حزب دمکرات در مهاباد، سومار و سردشت علیه نیروهای ایرانی خبر داد، درحالی‌که هیچ منبعی درگیری در این شهرها را تأیید نکرده است. این رادیو همچنین شلیک چند گلوله افراد این حزب به پایگاه سپاه پیرانشهر را درحد تصرف شهر بزرگ‌نمایی کرد.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در اقداماتی تروریستی در شهرهای شیراز، اهواز، گرگان و قزوین، یک نفر را به شهادت رساندند و 3 نفر را زخمی کردند؛ نیروهای امنیتی 3 خانه‌ی تیمی سازمان را در شهرهای بندرعباس، رودسر و لاهیجان شناسایی و تصرف کردند.

- سرپرست دادگاه‌های انقلاب اسلامی ارتش: با اقدامات دادگاه انقلاب ارتش و با کمک واحد ارشاد و اطلاعات پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی، تاکنون 24 نفر از کسانی‌که در فرار بنی‌صدر شرکت داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

- رئیس دیوان عالی کشور در مصاحبه‌ای گفت: چنانچه حکام شرع در امر قضاوت دچار اشتباه شوند، محاکمه خواهند شد. وی همچنین افزود: هدف رسانه‌های غربی از طرح موضوع اعدام‌ها در ایران، جوسازی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- درپی تشکیل دیوان بین‌الملل داوری برای حکمیت درباره‌ی اختلاف مالی ایران و امریکا در هفته گذشته، روزنامه اطلاعات با نقل این خبر، درباره چگونگی آغاز به کار و رسیدگی به پرونده‌ها و نوع شکایات ارجاعی به این دادگاه توضیحاتی داد.

- خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و پارس، از انعقاد دو قرارداد در حوزه‌ی حمل‌ونقل و خطوط مخابراتی میان کشور عراق با دو کشور اردن و یوگسلاوی خبر دادند.

- روزنامه‌ی آساهی شیمبون ژاپن از تصمیم شرکت‌های بیمه ژاپنی برای پرداخت خسارت به کشتی‌های آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی خبر داد.

- مردم شهرهای سلیمانیه، کرکوک و قلعه‌دیزه در مخالفت با رژیم بعثی عراق تظاهرات کردند. که این اقدام با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و 4 تن زخمی شدند.

- وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، تشکیل دولت فلسطین در کرانه غربی رود اردن را که به‌صراحت در قرارداد کمپ ‌دیوید آمده است، رد کرد و کشور اردن را موطن اصلی فلسطینی‌ها خواند؛ سخنگوی وزارت خارجه مصر: اعلامیه‌ی وزیر خارجه اسرائیل تخلف از مفاد خودمختاری فلسطینی‌هاست که در قرارداد کمپ‌ دیوید آمده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال