فائزون|۳ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14741 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۰۸:۲۰

تاریخ شمسی

3 آبان 1361

تاریخ قمری

7 محرم 1403

تاریخ میلادی

25 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- گزارش فرماندهان یگان‌های 8 نجف ‌اشرف، ‌25 کربلا، ‌14 امام حسین و 17 علی‌بن‌ابیطالب درمورد میزان آمادگی، استعداد و مانور یگان‌ها به‌منظور عملیات در منطقه‌ عمومی عین‌خوش و ارتفاعات حمرین.

- ادامه‌ تبادل‌آتش در منطقه‌ عملیاتی مسلم‌بن‌عقیل و اروندرود؛ تخریب چند ساختمان و مجروح‌شدن تعدادی از مردم در بمباران 3 نقطه از شهر ایلام؛ پناهنده‌شدن 5 نفر از مردم عراق به ایران.

- پاک‌سازی 22 کیلومتر از محور مریوان ـ سقز با تلاش نیروهای قرارگاه حمزه سیدالشهدا؛ در این عملیات 15 نفر از نیروهای خودی شهید یا مجروح و 6 نفر از نیروهای حزب دمکرات کشته یا زخمی شدند؛ عناصر ضد‌انقلاب که قصد خرابکاری در یک پایگاه در آذربایجان غربی را داشتند توسط نیروهای ژاندارمری غافلگیر و متواری شدند.

- دو خودرو گاز متعلق به ژاندارمری و ارتش، یکی در شمال کامیاران و دیگری در شمال‌غربی ارومیه با مین برخورد کردند که 4 نفر مجروح و یک نفر شهید شدند و یک نفر نیز به اسارت درآمد؛ شهادت یک درجه‌دار ژاندارمری براثر انفجار مین در حوالی سقز؛ مجروح‌شدن یک جوانمرد کرد در حمله‌ عناصر ضد‌انقلاب به پاسگاه پلیس راه‌آهن سلماس؛ کشف و خنثی‌سازی 3 مین ضد‌تانک در سه‌راهی جاده‌ پیرانشهر ـ قلعه؛ ناکامی عناصر کومه‌له و دمکرات در حمله به نیروهای تأمین جاده‌ اشنویه ـ نقده؛ یک نفر از اعضای حزب دمکرات با معرفی خود به نیروهای سپاه سنندج تقاضای امان‌نامه کرد.

- مجروحیت 2 نفر در حمله‌ی تروریستی 2 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به نیروهای سپاه در منطقه تهرانپارس؛ دستگیری یکی از مسئولان تشکیلاتی در ترمینال غرب تهران؛ دستگیری 2 نفر در 3 خانه‌ی تیمی در رشت و گرگان؛ دستگیری 8 نفر از نیروهای سازمان در شهرهای سمنان، شیراز، رامسر، بندر ترکمن و بندرانزلی؛ دادگاه انقلاب اسلامی، حکم حبس 3 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را در قزوین صادر کرد.

- به گزارش رادیو امریکا، کاردار ایران در سنگال پیوستن خود را به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) اعلام کرد و از سوئد تقاضای پناهندگی کرد.

- نخست‌وزیر در مراسم نهمین دوره‌ فارغ‌التحصیلی دانشکده‌ افسری با تأکید بر لزوم وحدت مردم و ارتش عامل پیروزی نیروهای نظامی را در جنگ،‌ ایمان آنان عنوان کردند.

- بیانیه‌ی احمد سکوتوره درمورد تلاش موفق کمیته‌ صلح سازمان کنفرانس اسلامی برای حل اختلاف ایران و عراق؛ روزنامه‌ی عکاظ (چاپ عربستان) از به بن‌بست رسیدن کوشش‌های کمیته‌ میانجی‌گری خبر داد؛ رادیو بی‌بی‌سی با بررسی موضع ایران درمورد صلح، ضمن تأکید بر سخنان دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی مبنی‌بر اعلام رضایت هیئت صلح کنفرانس درمورد پیشرفت صلح، اعلام کرد که دولت ایران خواستار پرداخت غرامت مالی ازجانب دولت عراق است، درحالی‌که دولت عراق دراین‌مورد واکنش مثبت نشان نمی‌دهد.

- خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کادار سفارت عراق در دانمارک گزارش داد که عراق درصدد به‌کارگرفتن سلاح جدیدی علیه نیروهای ایرانی است که می‌تواند بین 60 تا 100 هزار نفر را نابود کند.

- صدام، عراق را کشوری ضدصهیونیست خواند و مدعی شد که ایران از منابع صهیونیستی، تجهیزات و اطلاعات نظامی دریافت می‌کند؛ روزنامه‌ فرانکفورت آلگمانیه: عراق هیچ مرز مشترکی با اسرائیل ندارد و پیش از آنکه دشمنی واقعی با اسرائیل داشته باشد از تبلیغات علیه این کشور بهره‌ی سیاسی برده است.

- نماینده‌ ایران در سازمان ملل در نطقی در مجمع عمومی خواستار تعلیق عضویت هیئت نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد. مخالفت رئیس‌جمهور سودان با اخراج اسرائیل از سازمان ملل. خبرگزاری فرانسه از عقب‌نشینی کشورهای عربی از تصمیم برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل و تهدید امریکا درمورد قطع کمک مالی به سازمان ملل درصورت وقوع این اتفاق خبر داد. نشریه‌ لوموند نیز به بررسی این تصمیم ایران و موضع کشورهای امریکا و فرانسه و امکان عملی‌شدن این امر پرداخت.

- خبرگزاری فرانسه ورود 5 کشتی ‌باری ایران را به بندر شارجه‌ امارات متحده‌ عربی نشان‌دهنده‌ عادی‌شدن روابط امارات و ایران خواند. مقاله‌ی نشریه‌ی تایمز مالی درمورد تأثیر جنگ بر فعالیت‌های تجاری و تا حدودی سیاست‌ خارجی امارات متحده‌ عربی.

- رادیو امریکا به نقل از مقامات امور دفاعی کشور از تشکیل نیروی ضربتی جدید جهت استقرار در حوزه‌ خلیج‌فارس خبر داد.

- سخنان وزیر خارجه‌ مصر و رئیس‌جمهور سودان درمورد حمایت‌های کشورشان از عراق. گزارش رادیو ریاض از گفته‌های معاون رئیس‌جمهور یمن شمالی درمورد حمایت از عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال