فائزون|۳ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14738 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷|۰۷:۵۲

تاریخ شمسی

3 آبان 1366

تاریخ قمری

1 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

25 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله عراقی‌ها در منطقه ماووت به مواضعی از تیپ48 فتح در جنوب ارتفاعات برده‌هوش و اشغال آن؛ حمله شیمیایی عراق روی ارتفاعات قشن و مواضع تیپ48 فتح؛ حمله نیروهای لشکر32 و تیپ48 به قوای عراقی در ساعت 22:10 و دست‌یابی به مواضع قبلی در ساعت 23 و اقدام برای تثبیت آن.

- برنامه‌ریزی یگان‌های قرارگاه رمضان برای استقرار در نقاط مناسب داخل عراق تا زمان شروع عملیات در منطقه ماووت. درخواست سلاح و تجهیزات گروه‌های معارض عراقی از فرمانده قرارگاه فتح.

- جایگزین کردن گردان‌های خفیفه عشایر عراق به جای ارتش عراق در مناطق شمال شرقی اربیل.

- بررسی و طرح‌ریزی چگونگی حفاظت از سواحل و جزایر ایران در منطقه خلیج‌‌فارس و دریایی عمان و تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز آن در جلسات مختلف فرماندهان سپاه که امروز برگزار شد.

- تجاوز چند هواپیمای ناشناس به حریم هوایی اهواز و شایعه امریکایی بودن هواپیماها.

- اعزام نیروهای رزمنده از شهرهای مختلف به جبهه‌های جنگ. راهپیمایی دانشجویان و دانش‌آموزان چند شهر در اعتراض به حضور نظامی امریکا در خلیج‌‌فارس. اعلام آمادگی اسیران عراقیِ اردوگاه سمنان برای رویارویی با نظامیان امریکا در خلیج‌فارس. دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با رئیس‌جمهور.

- سخنان هاشمی‌رفسنجانی در تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره جنگ و پیشنهاد جدید دبیرکل سازمان ملل؛ هاشمی گفت: اگر شورای امنیت به وظایفش عمل کند معتقدیم که می‌شود به جنگ از طریق سیاسی پایان داد. گزارش رادیو بی.بی.سی درباره سفر رئیس مجلس هند به ایران.

- پاسخ نخست‌وزیر، سخنگوی وزارت خارجه و سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ به تهدیدات وزیر دفاع امریکا.

- نیروهای ایران نفتکش کویتی تحت پرچم انگلستان را متوقف و بازرسی کردند.

- تلاش کویت برای راه‌اندازی اسکله‌های از کار افتاده و جبران کاهش صادرات نفت خود؛ آغاز عملیات پاک‌سازی پایانه نفتی الاحمدی کویت؛ بررسی راه‌کارهای تقویت توان دفاعی کویت و استقرار 30 موشک سوپرهاوک در جزیره فیلکه.

- بازتاب انفجار در دفتر هواپیمایی پان‌امریکن در کویت و گزارش روزنامه الانباء در این‌باره.

- سفر غیرمنتظره نخست‌وزیر و وزیر خارجه عراق به عربستان و کویت؛ تحلیل ستاد تبلیغات جنگ از اهداف این سفر؛ تحلیلِ رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

- تلاش عربستان و کویت در اجلاس وزیران خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس برای اتخاذ موضع واحد کشورهای عربی علیه ایران؛ بیانیه این اجلاس درباره جنگ ایران و عراق.

 - گزارش روزنامه واشنگتن‌پست از گسترش روابط ایران و شوروی. استقبال شوروی از بهبود روابط با ایران.

- دستگیری دو تن از عوامل حزب دمکرات که با عراق همکاری می‌کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال