فائزون|۲ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14736 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۴۷

تاریخ شمسی

2 آبان 1360

تاریخ قمری

25 ذی‌الحجه 1401

تاریخ میلادی

24 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران شهر آبادان، 11 نفر از اهالی شهر شهید یا زخمی شدند و بیش از 100 منزل مسکونی ویران شد یا آسیب جدی دید؛ تبادل آتش بین نیروهای خودی و دشمن در محور خرمشهر؛ حمله نیروهای سپاه به ساختمان استخبارات شهر شاندری و انفجار یک پل در مسیر خانقین ـ خسروی به‌دست نیروهای مبارز مسلمان عراقی، تلفات و خساراتی را به نظامیان عراقی وارد کرد؛ تسلیم‌شدن 2 نظامی عراقی به نیروهای سپاه در منطقه‌ی عمومی هویزه؛ سپاه پاسداران به نقل از منابع موثق: اخیراً 38 تن از اعضای حزب بعث و 17 نظامی عراقی، به‌جرم مخالفت با رژیم صدام و سیاست‌های تجاوزطلبانه او اعدام شدند.

- 76 دستگاه تریلر حامل مهمات و جنگ‌افزارهای نظامی از عربستان و 31 خودرو بارکش حامل اسلحه و مهمات از کویت وارد عراق شدند.

- فرمانده لشکر92 زرهی اهواز در پاسخ به استعلام استانداری خوزستان برای انتقال گاز مایع به‌وسیله قطار از خارج از استان خوزستان به شهر اهواز گفت: این امر باتوجه‌به در‌پیش‌بودن زمستان و کمبود سوخت، کمکی برای مردم است، اما احتمال برخورد گلوله یا راکت هواپیما به مخزن قطار قابل پیش‌بینی نیست.

- قائم‌مقام ستاد رسیدگی به وضع مصدومان و مجروحان جنگ، درباره علت شکل‌گیری، فعالیت‌های کنونی، برنامه‌های آینده و برنامه‌ریزی این ستاد برای اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق جنگی توضیح داد.

- برخورد یک مینی‌بوس با مین در حوالی کامیاران، 4 شهید و 7 زخمی درپی داشت؛ حمله‌ی عناصر مسلح غیرقانونی به مقر نیروهای دولتی در جوانرود؛ کشته‌‌شدن 3 تن و دستگیری 2 نفر از افراد حزب دمکرات در عملیات کمین نیروهای سپاه مهاباد؛ در حمله افراد مسلح برانداز به خودرو ارتش در منطقه برادوست، 2 تن شهید و 4 تن زخمی شدند؛ در مریوان عضویت 60 تن از افراد گروه کومه‌له، به‌‌دلیل مخالفت با مشی مبارزه مسلحانه، لغو شد.

- به‌دنبال آزادسازی شهر بوکان و بازگشایی و آغاز فعالیت سازمان‌های اداری در این شهر، شهربانی بوکان در مراسمی فعالیت رسمی خود را از سرگرفت. قبل از این مراسم، عده‌ای از افراد ضدانقلاب به نیروهای شهربانی که برای شرکت در این مراسم عازم بوکان بودند، حمله کرده و 2 تن از آنها را شهید، عده‌ای را زخمی و 10 نفر را اسیر کردند.

- در اقدامات افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای تهران، مشهد، بروجرد و اسفراین، از نیروهای خودی 3 نفر شهید و 14 نفر زخمی شدند و از وابستگان به سازمان 1 نفر دستگیر و یک نفر کشته شد.

- به‌دنبال عملیات تروریستی منافقین در قزوین که موجب شهادت و زخمی‌شدن چند تن از پاسداران و معاون آموزش‌وپرورش قزوین شد کمیته مرکزی این شهر در یک هفته گذشته، 2 نفر از عاملان مهم این حادثه را به هلاکت رسانده، 18 تن از آنان را دستگیر کرد. علاوه‌براین 3 خانه تیمی هم با هوشیاری نیروهای این کمیته کشف شد.

- پیکر یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایتالیا که در 29 مهرماه به‌دست نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در رم به شهادت رسیده بود، از شهر رم به فرودگاه این شهر تشییع و به‌وسیله هواپیما به ایران منتقل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

- رادیو بغداد رأی منفی مجلس شورای اسلامی به نخست‌وزیری آقای ولایتی را نشانه پیدایش اختلافات عمیق سیاسی بین مسئولان نظام دانسته و آن را سرآغاز مشکلات داخلی عنوان کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال