فائزون|۲ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14735 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۴۴

تاریخ شمسی

2 آبان 1361

تاریخ قمری

6 محرم 1403

تاریخ میلادی

24 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- وضعیت عمومی جبهه‌ها به‌جز جبهه‌ی مندلی که از حجم آتش بالاتری برخوردار بود، ‌آرام و عادی است؛ تخریب 2 منزل مسکونی در گلوله‌باران شهر آبادان.

- شهادت 2 نفر در محور نقده ـ اشنویه به‌دست چته‌های حزب دمکرات؛ شهادت 2 سرباز در محور کوک‌دره ـ ماویانو در کامیاران به‌علت به آتش کشیده‌شدن یک خودرو نیسان به‌دست نیروهای مسلح غیر‌قانونی؛ 13 شهید و مجروح در دو حادثه‌ی جداگانه در محور پسوه ـ کامیاران و مهاباد ـ سردشت براثر برخورد ماشین حامل نیروهای سپاه با مین؛ غارت اموال یک شرکت تعاونی روستایی در غرب پسوه توسط عناصر گروه‌های مسلح غیر‌قانونی؛ تهدید اهالی یک روستا در جنوب پیرانشهر توسط 8 تن از نیروهای مسلح غیر‌قانونی برای مین‌گذاری در جاده‌ها.

- بازگشت مردم مسلمان کرد بعد از مدت‌ها دوری به شهرک ربط.

- اقدامات سازمان مجاهدین خلق(منافقین): دستگیری 2 تن و کشته‌شدن چندین نفر از عناصر مسلح غیر‌قانونی در درگیری با نیروهای سپاه در جاده‌ی اسالم ـ خلخال؛ شکنجه‌ی یک نوجوان بسیجی در تهران؛ سرقت 350 هزار ریال از بانک ملی در رشت؛ سرقت از بانک صادرات بخش هندخاله‌ی هشتپر؛ خودکشی یکی از عناصر سازمان مجاهدین (منافقین) پس از مشخص‌شدن تقلبی‌بودن شناسنامه و کشف هویت واقعی وی در هنگام فروش اتومبیل؛ مجروح‌شدن یک پاسدار و یک نفر از مردم در یک اقدام تروریستی در گرگان.

- دستگیری 110 نفر از عناصر سازمان مجاهدین و چریک‌های فدایی خلق و مارکسیستی سهند و گروه اشرف دهقان در شهرهای تهران، مشهد، قوچان، رشت، نور، شهرکرد، اردستان، میبد، یزد و اصفهان.

- یک نشریه‌ی داخلی سپاه از موفقیت‌آمیزبودن طرح مالک و مستأجر و اقدامات انفعالی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای در امان نگه‌داشتن نیروهایش خبر داد.

- آغاز محاکمه‌ی 2 تن از عوامل بمب‌گذاری میدان امام‌خمینی تهران در دادگاه انقلاب ارتش.

- درپی سفر نمایندگان کمیته‌ی حسن‌‌نیت سازمان کنفرانس اسلامی به تهران و بغداد، رئیس‌جمهور سفر این هیئت‌ها را بی‌حاصل خواند و آن را تحت‌تأثیر نفوذ امریکا در منطقه ارزیابی کرد. رئیس‌جمهور، قبول آتش‌بس را مشروط بر پذیرش شرایط و اصول اعلام‌شده‌ی ایران برای خاتمه‌ی جنگ دانست. آقای هاشمی رفسنجانی ضمن پافشاری بر اصول و شرایط ایران برای صلح رفت‌وآمدهای هئیت‌های صلح را برای خاتمه‌ی جنگ بی‌فایده عنوان کرد. نخست‌وزیر جوسازی‌های بین‌المللی را در تضعیف اراده‌‌ی ملت برای ادامه‌ی جنگ بی‌تأثیر خواند و وزیر امور خارجه ادعای عراق مبنی‌بر عقب‌نشینی به مرزهای بین‌المللی را یک فریب خواند و استقبال ایران از فرستادگان ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل برای میانجی‌گری در جنگ تحمیلی و بیان شرایط ایران با کمال احترام خبر داد.

- سخنان معاون امور بین‌الملل و اقتصاد وزارت خارجه درمورد تحولات صورت‌گرفته در روابط تجارت خارجی ایران با دیگر کشورها، به‌خصوص امریکا، بلوک شرق و جهان سوم با استناد در آمار و ارقام.

- مصاحبه‌ی فرمانده سپاه پاسداران در لبنان با روزنامه‌ی کیهان درمورد اقدامات سپاه در لبنان و همکاری مردم لبنان با این نهاد.

- وزیر دفاع مصر از کمک 10 میلیون دلاری تسلیحاتی و مهماتی این کشور به عراق جهت دفاع از امنیت خلیج‌فارس خبر داد.

- خبرگزاری‌های آلمان، رویتر و آسوشیتدپرس از پناهنده‌شدن یک دیپلمات شوروی در تهران به سفارت انگلستان خبر دادند. این دیپلمات، اطلاعاتی را درمورد شبکه‌ی جاسوسی روس‌ها در خاورمیانه و ایران و هویت صدها تن از مأموران ک.‌گ.‌ب. در خاورمیانه و انگلیس و طرح درازمدت مسکو برای روی‌کارآوردن یک حکومت کمونیستی در ایران در اختیار انگلستان قرار داده است.

- روزنامه‌ی ستاره سرخ ارگان ارتش شوروی، سیاست امریکا را در جنگ ایران و عراق، دستیابی به یک قدرت عظیم نظامی در خلیج‌فارس عنوان کرد.

- زخمی‌شدن 4 سرباز در حمله‌ی مجاهدین مسلمان عراقی به یک خودرو نظامی در محور اریت ـ سلمانیه؛ کشته‌شدن 3 تن از اعضای حزب بعث در حمله به مقر شاخه‌ی الفشار این حزب؛ اعدام 4 تن از وزیران سابق عراق در یک پاک‌سازی حزبی؛ تقاضای پناهندگی 6 عراقی از ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال