فائزون|۲ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 14733 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۴۰

تاریخ شمسی

2 آبان 1365

تاریخ قمری

19 صفر 1407

تاریخ میلادی

24 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- حمله شدید هواپیماهای دشمن به مناطق غیرنظامی و نظامی غرب کشور، از جمله: باختران، اسلام‌آباد، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، هرسین، سردشت، همدان و اراک. در بمباران منطقه سردشت 30 تن شهید و 50 تن مجروح شدند. در این حملات دو هواپیمای دشمن سرنگون شد.

- اظهارات خلبان هواپیمای ساقط شده عراقی درباره حملات امروز دشمن.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تمرین‌های نظامی و آماده‌باش واحدهای نظامی دشمن در شرق بصره.

- حمله اتحادیه میهنی کردستان عراق به مراکز نظامی دشمن در منطقه دوکان. حملات ناموفق ارتش عراق به مواضع اتحادیه میهنی کردستان عراق، انهدام قوای دشمن، از دست دادن تجهیزات و سرنگونی سه هلی‌کوپتر عراقی در این حملات. انهدام یک نیروگاه و یک پایگاه نظامی عراق در شهر دهوک به دست کردهای عراقی.

- آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران به تشریح وضعیت فعلی جنگ، عملیات فتح1 و بروز تردید در حامیان عراق پرداخت و به مقامات ترکیه در مورد چشم‌داشت به شمال عراق هشدار داد و درباره اجلاس اخیر اوپک و حمله دشمن به هواپیماهای غیرنظامی مطالبی بیان کرد.

- تفسیر کریستین ساینس مانیتور درباره روابط ایران با کویت و عربستان، امیدواری ایران به راه‌حل صلح‌آمیز ضمن تأکید بر حذف صدام، خودداری عراق از پذیرش آتش‌بس در محدوده خلیج‌فارس.

- وزیر خارجه عراق با ادعای وجود 60هزار اسیر جنگی عراقی در ایران و 13هزار اسیر جنگی ایرانی در عراق، خواستار بازگشت همه اسیران به کشورهایشان شد.

- گزارش فیگارو از اختلافات مالی ایران و فرانسه و علل عدم توافق در این زمینه، عادی‌سازی روابط دو کشور، مسئله گروگان‌‌های فرانسوی در لبنان و تأکید فرانسه بر ادامه حمایت از عراق.

- تفسیر واشنگتن‌پست و هفته‌نامه اخبار امریکا درباره افزایش حملات هوایی عراق و تأثیر آن بر کاهش صادرات نفت و تعویق حمله نهایی ایران. مقایسه توان هوایی ایران و عراق.

- گزارش بی‌بی‌سی از همکاری اقتصادی و تسلیحاتی عراق و یوگسلاوی.

- اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل درباره دستگیری و اعدام جمع کثیری از دانش‌آموزان، دانشجویان و مبارزین کرد عراقی. گزارش سالانه انجمن دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های دمکراتیک در جهان عرب از وضعیت نامناسب متهمان و زندانیان در کشورهای عربی به خصوص عراق.

- قتل سرهنگ فراری احمد حمید فرزانه از اعضای فعال گروه شاهپور بختیار در ترکیه و نسبت دادن آن به جمهوری‌اسلامی ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال