فائزون|۱ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14730 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۳۰

تاریخ شمسی

1 آبان 1360

تاریخ قمری

24 ذی‌الحجه 1401

تاریخ میلادی

23 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران شهرهای آبادان، سوسنگرد، پیرانشهر و پاوه، 2 نفر شهید و 18 نفر زخمی شدند؛ ادامه تبادل آتش در مناطق دشت عباس و خرمشهر؛ 4 نظامی عراقی از جمهوری اسلامی درخواست پناهندگی کردند؛ شورای فرماندهی ارتش عراق درپی افزایش شمار پناهندگان نظامی این کشور به جمهوری اسلامی، در جلسه‌ای با حضور صدام تصمیماتی اتخاذ کرد.

- شورای عالی دفاع تشکیل جلسه‌ داد. در این جلسه درخصوص وضع کلی جبهه‌های جنگ، طرح‌های جنگی آینده، نیازهای ارتش و سپاه و امکان تأمین این نیازها، کنترل اخبار مربوط به جنگ، طرح پیشنهادی سازمان کنفرانس اسلامی و... مطالبی بیان شد.

- در اقدامات افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی در مهاباد، محور شاهین‌دژ ـ تکاب، بانه و مسیر سنندج ـ سقز، 3 نفر شهید، 6 تن زخمی و 5 نفر گروگان گرفته شدند؛ افراد حزب دمکرات در محور ارومیه ـ سرو یک کامیون و یک خودرو وانت را ربودند، در هفته گذشته، 12 تن از وابستگان به گروه‌های مسلح غیرقانونی خود را به سپاه معرفی و درخواست امان‌نامه کردند.

- درپی پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام و پاک‌سازی شهرها و مناطقی مانند بوکان، مهاباد، اورامانات، مریوان و جنوب‌غربی ارومیه، وضعیت این مناطق عادی شده است و نهادهای انقلابی و ادارات دولتی کار خود را از سر گرفته‌اند؛ مردم اورامانات و مریوان با راه‌پیمایی در مریوان و تجمع در مقابل روابط عمومی سپاه پاسداران اقدامات گروه‌های ضدانقلاب و حامیان آنان را محکوم کردند.

- در عملیات ترور افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تهران، یک نفر به شهادت رسید؛ نیروهای امنیتی در شهرهای تهران، تبریز، رشت و برازجان، بیش از 6 خانه‌ی تیمی را شناسایی و تصرف کردند. در عملیات‌های انجام‌شده، 3 نفر از عناصر سازمان کشته، 7 تن زخمی و 39 تن دستگیر شدند و تعدادی سلاح، اسناد و مدارک درون‌سازمانی، نشریات و اعلامیه‌های سازمان، وسایل ساخت بمب و همچنین مقادیری مهمات به دست آمد. در بندرترکمن، یکی از ضدانقلابیون فعال عضو ستاد خلق ترکمن دستگیر شد؛ نیروهای سپاه در سه روز گذشته، 25 نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب را در شهرهای ایلام، گرگان، قائم‌شهر، آستانه اشرفیه و شاهرود دستگیر کردند.

- آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران درباره استقبال مردم منطقه از انقلاب اسلامی، تحریم اقتصادی ایران و اجرای کودتای نظامی به‌عنوان راهکارهای دشمنان برای سرکوب انقلاب اسلامی ایران، عملکرد موفق نیروهای انتظامی در کنترل گروه‌های مسلح و محارب و... سخنانی ایراد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- درپی اقدامات سیاسی و تبلیغاتی سازمان عفو بین‌الملل علیه نظام قضایی ایران، وزارت امور خارجه برای اثبات سیاسی‌بودن و وابستگی این نهاد بین‌المللی به قدرت‌های حاکم، سندی را منتشر کرد که حاوی گزارش سفیر رژیم شاهنشاهی در لندن به وزیر امور خارجه وقت، از گفت‌وگوی دبیرکل و رئیس بخش انگلیسی سازمان عفو بین‌الملل در سال 1356 بود. در این گزارش درباره هماهنگی سفیر وقت ایران با مقامات بالای سازمان عفو بین‌الملل در تنظیم گزارش سالانه این سازمان درباره‌ی ایران و اقدام دبیرکل این سازمان در ارائه راهکارهای مناسب برای اغوای افکار عمومی درجهت بهبود وجهه‌ی ایران درزمینه‌ی حقوق بشر مطالبی بیان شده است.

- روزنامه‌ی امریکایی کریستین ساینس مانیتور: درحال‌حاضر در ایران مقاماتی که گرایش‌های شرقی دارند، بر مسند قدرت نشسته‌اند و ایران درحال نزدیک‌شدن به یکی از کشورهای بلوک شرق است.

- یونایتدپرس: دولت‌های هند و عراق توافقنامه‌ای را جهت بهبود روابط دوجانبه‌ی اقتصادی، تجاری، فرهنگی و هنری امضا کرده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال